Ymmärrän miehenä ihan hyvin, miksi yliopistokoulutetut naiset eivät halua tapailla duunareita
Erilaiset tulotasot tai eriävät näkemykset rahan työn merkityksestä voivat aiheuttaa suhteissa kitkaa – puhumattakaan eroista keskustelutyylissä, maussa tai vaikkapa sivistyksen ja koulutuksen arvostuksessa. Tällaiset asiat korreloivat koulutuksen kanssa. Ymmärrän siis vallan hyvin, miksi ihmiset haluavat pariutua omaa koulututasoaan tai -alaansa vastaavan ihmisen kanssa. En itsekään ole deittaillut koskaan muita kuin humanistinaisia plus kerran sivistysporvarikodista tullutta juristia.
Kyse ei ole siitä, etteikö jossakin voisi olla äärimmäisen sivistynyt, älykäs ja kaikin tavoin itselle sopiva lukiopudokas, mutta sellaisen etsiminen kaikkien kouluttamattomien joukosta on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Parempi etsiä sitä neulaa ompelulaatikosta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos haluaa keskustella esim. yhteiskuntafilosofioista, niin paljonko auttaa jos toisella on korkea koulutus vaikka tekniikan alalta?
Ei varmaan kauheasti. Teknikan alan ihmisillä voi olla hyvä humanistinen yleissivistys mutta ei välttämättä. Siksi mainitsinkin myös koulutusalan. Humanistina tiedän, että minulla on todennäköisesti ainakin jotakin yhteistä toisen humanistin kanssa. -ap
Se voi päteä toisinpäin paremmin, mutta ei toisinpäin. Paljonko sinulla ap olisi annettavaa tekniikan alan syvällisiin keskusteluihin?
Riippuu tekniikan alasta. Esimerkiksi tietotekniikkaa tunnen hyvin harrastajatasolla, mutta prosessoriarkkitehtuureista tai softakehittämisestä minulla ei ole kauheasti sanottavaa. Tällä ei ole kuitenkaan sen kummempaa väliä, koska minä en kaipaa syvällisiä keskusteluja tekniikasta ollenkaan samalla lailla kuin taiteesta, ja sen mukaan kumpannikin valitsen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olen tuplamaisteri. Mieheni on putkimies. Olemme olleet onnellisesti naimisissa 15 vuotta. Ei voi yleistää, että älykkyys ja sivistys korreloisivat koulutuksen kanssa.
Totta kai voi, koska ne korreloivat. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajatella sellaistakin, että naamalla duunarin saa huonot geenit lapsilleen.
Huippuälykäs kaverini nai duunarin, joka kylläkin rikastui yrityksellään. Heidän lapsistaan toinen on huippuälykäs, mutta toinen läpäisi lukion niukin naukin. Kaverillani oli suuri työ tukea tätä lukio-opinnoissa. Kaverini aivan tuskastui ja uupui. Siitä duunari-isästä ei tiettykään ollut lukiolaisen tukijaksi. No, tämä lahjattomampi lapsensa työllistyy helposti isänsä firmaan, jahka pääsee amk:sta läpi. (pääsi pikkupaikkakunnalla amk:hon)
Oikeasti et tiedä millainen lapsesta tulee oli koulutustaso mikä tahansa. Kyse on geneettisestä yhteensopivuudesta äykkyyden osalta ja tuurista. Älykkyyden taustoja ei edes vielä ymmärretä kuin alustavasti. Jos joskus ymmärretään, ehkä buustaamalla joidenkin geenien toimintaa, voidaan älykkyyttä kohottaa keinotekoisesti.
Minä joskus hämmästyn tuntemieni ihmisten kanssa. Olen tavannut duunareita joilla on erittäin hyvä historian ja monien muidenkin asioiden tietämys ja yliopistokoulutettuja, jotka ei tiedä miten bussilippu ostetaan tai milloin oli talvisota. Kyllä yliopistokoulutus voi anta kriittisen väittelyn kyvyn mutta jos mikän oman alan ulkopuolelta ei kiinnosta, niin aika kapeaksi se maailman tarkastelu jää.
Anteeksi kirjoitusvirheet kännykkä käytössä. Joskus on hirmuisen vaikeaa jutella ihmisen kanssa, joka ei osaa puhua kuin työstään. Sama koskee duunaria, joka oli elossa vain välitunnilla..ei koulutus ole tae älystä. Tiedän 6 laud. ylioppilaan, joka ei halunnut yliopistoon. Viihtyy hyvin rakennusmestarina. Tiedän duunareita, jotka ei tiedä mistään mitään ja duunareita, jotka on lukeneet kirjaston surinpiirtein lattiasta kattoon. Ja akateemisia kunniatohtoreita parikin, joista toisella duunaritausta ja voi jutela mistä vain ja toinen on sitten akateemista sukua ja pöljä noin muuten...
En usko ihmisten aivotoiminnan olevan jotenkin terävämpää pelkästään koulutusasteen perusteella. Tulehan sieltä yliopistoista paljon pienipalkkaisiakin ja kyllä lastentarhanope mielestäni duunarista käy tuloiltaan. Osa on fiksuja osa ei..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuplamaisteri. Mieheni on putkimies. Olemme olleet onnellisesti naimisissa 15 vuotta. Ei voi yleistää, että älykkyys ja sivistys korreloisivat koulutuksen kanssa.
Eivät. Älykkyyttä on nykykäsityksen mukaan seitsemää eri lajia, eikä korkeakoulutukseen tarvita niistä kuin muutamaa. Itse arvostan avointa mieltä, uteliaisuutta ja laajakatseisuutta. Korkeakoulututkinto ei takaa näistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajatella sellaistakin, että naamalla duunarin saa huonot geenit lapsilleen.
Huippuälykäs kaverini nai duunarin, joka kylläkin rikastui yrityksellään. Heidän lapsistaan toinen on huippuälykäs, mutta toinen läpäisi lukion niukin naukin. Kaverillani oli suuri työ tukea tätä lukio-opinnoissa. Kaverini aivan tuskastui ja uupui. Siitä duunari-isästä ei tiettykään ollut lukiolaisen tukijaksi. No, tämä lahjattomampi lapsensa työllistyy helposti isänsä firmaan, jahka pääsee amk:sta läpi. (pääsi pikkupaikkakunnalla amk:hon)
Ei duunari , joka rikastuu yrityksellään , voi aivan lahjaton ja tyhmä olla.
Saattaa hyvinkin olla että tuo" lahjattomampi" lapsi tienaa tulevaisuudessa moninkerroin sen mitä tuo " lahjakkaampi" lapsi.
Eikä se sivistyskään vaadi lukionkäyntiä tai edes yliopistoa.
Tuttaviini kuuluu mm mies, jonka lukionpaperit olivat täynnä approbatureita.
Tänään hän on ison yrityksen toimitusjohtaja , tienaa hyvin ja harrastaa paljon, matkustelee.
Yleistietoa riittää sekä sydämensivistystä.
Että seuraapa nyt rauhassa miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Minä joskus hämmästyn tuntemieni ihmisten kanssa. Olen tavannut duunareita joilla on erittäin hyvä historian ja monien muidenkin asioiden tietämys ja yliopistokoulutettuja, jotka ei tiedä miten bussilippu ostetaan tai milloin oli talvisota. Kyllä yliopistokoulutus voi anta kriittisen väittelyn kyvyn mutta jos mikän oman alan ulkopuolelta ei kiinnosta, niin aika kapeaksi se maailman tarkastelu jää.
Anteeksi kirjoitusvirheet kännykkä käytössä. Joskus on hirmuisen vaikeaa jutella ihmisen kanssa, joka ei osaa puhua kuin työstään. Sama koskee duunaria, joka oli elossa vain välitunnilla..ei koulutus ole tae älystä. Tiedän 6 laud. ylioppilaan, joka ei halunnut yliopistoon. Viihtyy hyvin rakennusmestarina. Tiedän duunareita, jotka ei tiedä mistään mitään ja duunareita, jotka on lukeneet kirjaston surinpiirtein lattiasta kattoon. Ja akateemisia kunniatohtoreita parikin, joista toisella duunaritausta ja voi jutela mistä vain ja toinen on sitten akateemista sukua ja pöljä noin muuten...
En usko ihmisten aivotoiminnan olevan jotenkin terävämpää pelkästään koulutusasteen perusteella. Tulehan sieltä yliopistoista paljon pienipalkkaisiakin ja kyllä lastentarhanope mielestäni duunarista käy tuloiltaan. Osa on fiksuja osa ei..
Täyttä asiaa.
Työskentelen nykyisin vartiointiliikkeen kautta receptionistina/vartijana (paljon kielitaitoa vaativaa asiakaspalvelu- ja toimistotyötä erittäin isossa toimeksiannossa, jossa myös vaaditaan vartijan koulutus) ja todella moni työkavereista on lähtenyt yhden tai useamman (osa todella monen, kun ovatkin viihtyneet näissä hommissa pidempään) välivuoden jälkeen yliopistoon. Iso osa pänttää nytkin vapaallansa pääsykokeisiin. Kaikki ei lähde yliopistoon suoraan lukiosta, osa on duunarihommissa aikansa. Meille on myös päätynyt töihin paljon yliopistokoulutuksen suorittaneita alanvaihtajamaistereitakin. Ei pelkän työasun ja ammatin perusteella vielä voi tehdä paljoa päätelmiä.
Minäkin halusin yläasteella eläinlääkäriksi ja lukiossa luin pitkän matikan, fysiikan ja kemiankin. Sitten myöhemmin lukiossa haaveilin kieltenopettajan töistä. Melkein meninkin yliopistoon, mutta kieltenopettajien epävarma työtilanne sai valitsemaan lopulta toisen alan (matkailuala), jota opiskelin amk:ssa. Matkailualan vuorotöihin kyllästyttyäni päädyin nykyiseen päivätyöhöni duunarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät. Älykkyyttä on nykykäsityksen mukaan seitsemää eri lajia, eikä korkeakoulutukseen tarvita niistä kuin muutamaa. Itse arvostan avointa mieltä, uteliaisuutta ja laajakatseisuutta. Korkeakoulututkinto ei takaa näistä mitään.
Älykkyys ja koulutus korreloivat siten, että korkeasti koulutetut ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin vain toisen tai ensimmäisen asteen koulutuksen suorittaneet. Se on tosiasia, josta ei tarvitse tässä ketjussa sen enempää peistä taittaa. -ap
No kiitos. Näinhän se on. Ei sitä osaa ottaa edes huomioon muita kuin akateemisia, kun ei ole koskaan tuntenut muita kuin akateemisia ja naapurusto on ollut vain akateemisia, samoin harrastuksissa on ollut vain akateemisia. Töissä ja tietenkin opiskellessa sama asia. Muuta ei vain ole olemassa.
Duunarimiehet on paljon seksikkäämpiä, rennompia ja hauskempia.
T. Korkeakoulutettu nainen
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi ratkaisu monen yliopistotyttösen elämään, kun olisi vähän avarakatseisempi ja antaisi niille työpaikan ja oman asunnon omaaville sekä oman elämänsä kustantaville duunaripojillekin mahdollisuuden... Niissäkin on paljon todella fiksuja nuoria miehiä, joilla on arvot ja moraali kohdillaan sekä löytyy huumoria ja vaikka mitä.
Mutta ei. Mieluummin valitetaan, kuinka ei löydy tarpeeksi tasokkaita miehiä, kitkutetaan opintotuella, pitkitetään opintoja, biletetään, vanhetaan, torjutaan deitit heti kättelyssä koulutustason perusteella, opiskellaan toinen tutkinto, kun töitä ei löydy, paasataan nenä pystyssä tasa-arvosta ja suvaitsevaisuudesta samalla kun katsotaan duunarimiehiä ja -naisia pitkin nenän vartta... Sitten yli kolmikymppisenä itketään, kun ei ehkä voi enää perustaa perhettä.
T. 37v amk:n käynyt duunarinainen, joka olisi päässyt yliopistoonkin, mutta halusi valita toisin
Kuten monet miehet, et tajua yhtä asiaa: nuo naiset eivät haaveile "mahdollisuuden antamisesta" ventovieraalle, sattumalta vastaan tulleelle miehelle. Kumppania etsitään siksi, että kumppani antaisi jotain MINULLE.
Ja on todella, todella tekopyhää sinulta syyttää muita yliopistotutkinnolla pätemisellä, kun itse alat päteä sillä että "olisit päässyt yliopstoonkin".
Kuka muuten nyt sinne ei pääsisi, kun viitsii vähän nähdä vaivaa?
Olen naimisissa hyvin vaikeataustaisen ja luonteisen duunarimiehen kanssa.Kadun monesti mutta pystyn myös käyttämään valtaa rahojeni avulla ja saan hänet paremmin ns.kuriin esim.hän tietää kuka maksaa kaiken
ja tietää että olis tiukempaa yksin. En vielä eroa kun en halua niin vaikealuonteisen kanssa huoltajuuskiistoja.Hän myös maksaa vastikkeen joka on suht pieni.
Vittuuntunut maisterisnainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti et tiedä millainen lapsesta tulee oli koulutustaso mikä tahansa. Kyse on geneettisestä yhteensopivuudesta äykkyyden osalta ja tuurista. Älykkyyden taustoja ei edes vielä ymmärretä kuin alustavasti. Jos joskus ymmärretään, ehkä buustaamalla joidenkin geenien toimintaa, voidaan älykkyyttä kohottaa keinotekoisesti.
Mä taas luulen et tää täysin vailla tunneälyä ollut äippä on pitänyt tätä menestyjälasta itsensä jatkeena ja ylpeyden aiheena ja tämä toinen on saanut kaiken isäänsä kohdistuneen halveksunnan äidiltään joko suoraan tai epäsuoraan. Voin vaan kuvitella tämän äidin "auttamisen". Tiedän tällaisia tapauksia todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas hämmästyin kun tajusin, että duunariammateissa olevat eivät lue kirjoja, eivät ajattele pitkäjänteisesti, heillä ei ole yleissivistystä eikä kykyä perustella mielipiteitään ja elintapoja ei voi kuvailla muulla sanalla kuin itsetuhoinen. Eli ovat juuri sellaisia kuin kuvittelisi. Näitä duunariammattiin päätyneitä neroja ylistetään kaikkialla, mutta minä et ole tavannut ikinä ketään sellaista. Minun kokemukseni mukaan he ovat ihan tavallisia ihmisiä.
Että nää on raivostuttavia ja kuvottavia. Ihminen on niin paljon muutakin kuin koulutus tai ammattinsa. Ikinä en koskis pitkällä tikullakaan ap:n kaltaiseen mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa hyvin vaikeataustaisen ja luonteisen duunarimiehen kanssa.Kadun monesti mutta pystyn myös käyttämään valtaa rahojeni avulla ja saan hänet paremmin ns.kuriin esim.hän tietää kuka maksaa kaiken
ja tietää että olis tiukempaa yksin. En vielä eroa kun en halua niin vaikealuonteisen kanssa huoltajuuskiistoja.Hän myös maksaa vastikkeen joka on suht pieni.Vittuuntunut maisterisnainen
Vittuuntunut vai vittumainen? Etpä vaikuta itsekään kummoiselta saaliilta.
Taloudellista ja henkistä väkivaltaa? Ootko ihan tosissasi ylpeä itsestäsi? Mikä on muutenkin antisi tähän keskusteluun? Onko tämä mielestäsi yleistettävissä jotenkin koskemaan kaikkia vastaavia pareja, vai miksi jaoit tämän?
Duunarimiesten ja korkeakoulutettujen naisten tulotasot eivät yleensä eroa kovinkaan paljon toisistaan.
Duunarimiehistä löytyy vaikka kuinka paljon fiksuja ihmisiä. Enemmän kuin korkeakoulutetuista naisista. Siinä kyllä olet oikeassa, että tyylillisesti nämä korkeakoulutetut naiset ovat paljon "arvokkaampia" kun duunarimiehet tykkäävät rennommasta meiningistä. Tämä on mielestäni suurin ja oikeastaan ainoa syy miksi monelle korkeakoulutetulle naiselle ei duunarimies sovi. Tämä on myös syy miksi moni duunarimies ei halua korkeakoulutettua naista. Myös omalla kohdallani tämä on ongelma korkeakoulutettujen naisten kanssa. Sellaista sivistyneen esittämistä ja tarpeettomia etikettejä, jotka eivät perustu mihinkään järkevään. Itse en halua luoda elämääni sääntöjä, joita pitää noudattaa vain siksi, että ne ovat olemassa. Kaihdan mieluusti jäykkiä pönötystapahtumia ja menen mieluummin syömäänkin sinne rennompaan ravintolaan kuin sellaiseen, johon pitää mennä puku päällä. Juon mieluummin oluen puistossa kuin viinilasin hotellin parvekkeella.
-Akateeminen mies 29v
Vierailija kirjoitti:
Duunarimiehet on paljon seksikkäämpiä, rennompia ja hauskempia.
T. Korkeakoulutettu nainen
Toisin sanoen jännempiä?
Kyllä se älykkyys ja korkea koulutus periytyy. Erityisesti äidin korkea koulutus lisää lasten todennäköisyyttä kouluttautua korkealle. Se on tutkittu fakta. Joten sillä miehen koulutuksella ei oikeastaan ole niin väliä.