Ymmärrän miehenä ihan hyvin, miksi yliopistokoulutetut naiset eivät halua tapailla duunareita
Erilaiset tulotasot tai eriävät näkemykset rahan työn merkityksestä voivat aiheuttaa suhteissa kitkaa – puhumattakaan eroista keskustelutyylissä, maussa tai vaikkapa sivistyksen ja koulutuksen arvostuksessa. Tällaiset asiat korreloivat koulutuksen kanssa. Ymmärrän siis vallan hyvin, miksi ihmiset haluavat pariutua omaa koulututasoaan tai -alaansa vastaavan ihmisen kanssa. En itsekään ole deittaillut koskaan muita kuin humanistinaisia plus kerran sivistysporvarikodista tullutta juristia.
Kyse ei ole siitä, etteikö jossakin voisi olla äärimmäisen sivistynyt, älykäs ja kaikin tavoin itselle sopiva lukiopudokas, mutta sellaisen etsiminen kaikkien kouluttamattomien joukosta on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Parempi etsiä sitä neulaa ompelulaatikosta.
Kommentit (52)
Minä olen DI-mies ja minulle naisen koulutuksella ei ole väliä. Pidän mukavista, ystävällisistä ja hyväsydämisistä naisista ja kokemuksieni mukaan olen niitä löytänyt lähinnä ammattikoulun/amk:n käyneiden keskuudesta. Epäilen että etenkin humanistipuolella hyväsydämisyys kätkeytyy viherfanatismin alle, mikä on minulle turn off ja siksi ei tule syvemmin edes tutustuttua heihin. Monesti syvä ja jyrkkä tunnepitoinen ja faktoista tietämätön suhtautuminen esimerkiksi kaivos- ja ydinenergia-asioihin, jotka ovat jo koulutuksestani johtuen minulla hyvin hallussa, johtaa siihen että en vain pysty suhtautumaan kyseiseen henkilöön vakavasti. En minäkään ala moralisoimaan ja väittelemään tunnepitoisilla argumenteilla lääkärin tai lakimiehen kanssa heidän ammatistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se älykkyys ja korkea koulutus periytyy. Erityisesti äidin korkea koulutus lisää lasten todennäköisyyttä kouluttautua korkealle. Se on tutkittu fakta. Joten sillä miehen koulutuksella ei oikeastaan ole niin väliä.
Sanoisin älykkääksi sellaista, jonka äo on päälle 130. Muita älykkyyden lajeja onkin sitten vaikea mitata. Mutta yliopistotutkintoon riittää vallan hyvin hieman keskivertoa alempikin, jos ei ole nuuka alasta. Joutuu vain näkemään enemmän vaivaa. Toki koulutetuilta vanhemmalta saa varmasti paremmat eväät oppia opiskelemaan kuin alkkis- tai narkkariperheeltä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä geneettisen älykkyyden kansssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä joskus hämmästyn tuntemieni ihmisten kanssa. Olen tavannut duunareita joilla on erittäin hyvä historian ja monien muidenkin asioiden tietämys ja yliopistokoulutettuja, jotka ei tiedä miten bussilippu ostetaan tai milloin oli talvisota. Kyllä yliopistokoulutus voi anta kriittisen väittelyn kyvyn mutta jos mikän oman alan ulkopuolelta ei kiinnosta, niin aika kapeaksi se maailman tarkastelu jää.
Anteeksi kirjoitusvirheet kännykkä käytössä. Joskus on hirmuisen vaikeaa jutella ihmisen kanssa, joka ei osaa puhua kuin työstään. Sama koskee duunaria, joka oli elossa vain välitunnilla..ei koulutus ole tae älystä. Tiedän 6 laud. ylioppilaan, joka ei halunnut yliopistoon. Viihtyy hyvin rakennusmestarina. Tiedän duunareita, jotka ei tiedä mistään mitään ja duunareita, jotka on lukeneet kirjaston surinpiirtein lattiasta kattoon. Ja akateemisia kunniatohtoreita parikin, joista toisella duunaritausta ja voi jutela mistä vain ja toinen on sitten akateemista sukua ja pöljä noin muuten...
En usko ihmisten aivotoiminnan olevan jotenkin terävämpää pelkästään koulutusasteen perusteella. Tulehan sieltä yliopistoista paljon pienipalkkaisiakin ja kyllä lastentarhanope mielestäni duunarista käy tuloiltaan. Osa on fiksuja osa ei..Minä taas hämmästyin kun tajusin, että duunariammateissa olevat eivät lue kirjoja, eivät ajattele pitkäjänteisesti, heillä ei ole yleissivistystä eikä kykyä perustella mielipiteitään ja elintapoja ei voi kuvailla muulla sanalla kuin itsetuhoinen. Eli ovat juuri sellaisia kuin kuvittelisi. Näitä duunariammattiin päätyneitä neroja ylistetään kaikkialla, mutta minä et ole tavannut ikinä ketään sellaista. Minun kokemukseni mukaan he ovat ihan tavallisia ihmisiä.
Sinun mielestäsi epätavalliset ihmiset lukevat kirjoja, ajattelevat pitkäjänteisesti, ovat (yleis)sivistyneitä, kykenevät perustelemaan mielipiteensä ja elintavat eivät ole itsetuhoisia?
Minusta tuo kaikki on ihan normaalia nimenomaan tavallisilla ihmisillä, ovat he sitten akateemisia tai duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarimiehet on paljon seksikkäämpiä, rennompia ja hauskempia.
T. Korkeakoulutettu nainen
Toisin sanoen jännempiä?
Onko luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia? Siis seksikkäämpiä, rennompia ja hauskempia. Ei tossa mitään jännästä lue.
Tuo on aika teoreettista, koska naiset eivät etsi kumppania aktiivisesti kuten miehet, vaan odottavat että mies tulee esittelemään itsensä. Nettideitti on suorempaa osakkeiden vaihtoa, jossa esitellään oma CV ja harrastukset kuten työnantajalle ja jos naisen voimat riittävät profiilin lukemiseen, sieltä näkee koulutuksen lisäksi myös kiinnostuksen kohteet.
Eli eipä naisen tarvitse mitenkään hiki hatussa "etsiä" sopivaa miestä, kun ne vähänkin samankaltaiset miehet etsivät ne naiset kyllä.
Miehille taas on surkean vähän tarjontaa eikä ollenkaan tarjontaa Suomen kokoisessa maassa, jos rupeaa nirsoilemaan. Sen takia Jumala on luonut miehille valtavan optimismivarannon ja kun mies kerran pääsee naisen makuun, on seurauksena aloituksia, joissa kerrotaan ylpeänä miten hänelle kelpaisi vain sellainen ja sellainen nainen, mutta kymmenen vuoden pakkoselibaatin jälkeen realismi tulee taas päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nää on raivostuttavia ja kuvottavia. Ihminen on niin paljon muutakin kuin koulutus tai ammattinsa. Ikinä en koskis pitkällä tikullakaan ap:n kaltaiseen mieheen.
Sinu huono lukutaitosi oli myös minulle este. -ap
No eipä omasikaan ole hääviä.
Enpä tunne juuri ketään akateemista ihmistä, joka ei olisi elämänsä aikana ollut duunari! Ihanko totta älykkyysosamäärä (joka lienee suht synnynnäinen ominaisuus?) sivistys, keskustelutavat ja arvomaailma ovat -hups vaan- kehittyneet sillä hetkellä, kun yliopistojen ovet aukenevat?
Tunnen myös tarinoita toisinpäin: yliopistosta duunariksi. Mitä tapahtuu sivistykselle? Älykkyydelle?
Suosittelen kaikille, jotka haluaa välttää ap:n kaltaisia ylimielisiä lokeroijia, esittelemään itsensä nimenomaan sen duunariminän kautta ensisijaisesti. Jäävät treffailusta heti kättelyssä nämä pinnalliset status-ihmiset pois ja ne jäljelle, jotka hyväksyvät ihmisen aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa hyvin vaikeataustaisen ja luonteisen duunarimiehen kanssa.Kadun monesti mutta pystyn myös käyttämään valtaa rahojeni avulla ja saan hänet paremmin ns.kuriin esim.hän tietää kuka maksaa kaiken
ja tietää että olis tiukempaa yksin. En vielä eroa kun en halua niin vaikealuonteisen kanssa huoltajuuskiistoja.Hän myös maksaa vastikkeen joka on suht pieni.Vittuuntunut maisterisnainen
Muistat varmasti myös joka hetki tuoda esiin tutkintosi;)
Apua, HUMANISTI täällä vetää työllisyyden ja palkan yhteen akateemisuuden kanssa. Anna mun kaikki kestää! :'D
Enkä todellakaan naura sille huolestuttavalle ja valittavalle tosiasialle, että suuri osa korkeastikoulutetuista (maisterit ja tohtorit) joutuu kortistoon, vaan tuolle ylimielisyydelle ja ironialle.
Miksi akateemiset olettaa, että duunarit ovat heistä edes kiinnostuneet, saati kukaan muukaan mies vain koska ovat akateemisia. Onkohan kusi noussut jo pikkuisen liikaa päähän jonkun tutkinnon tai tittelin takia ja olisiko jo aika palata maan pinnalle.
Sinu huono lukutaitosi oli myös minulle este. -ap