Millainen on tuntemasi tylsä ihminen?
Olen luultavasti tylsimys koska minulla ei ole ystäviä eikä parisuhdetta eikä ole pahemmin koskaan ollutkaan 29 ikävuoteen mennessä. En vain tiedä mikä tekee minusta tylsän, joten olisi kiinnostavaa kuulla ullkopuolisen näkemys aiheeseen.
Kommentit (135)
Minä (meinasin laittaa huutomerkin mutta se oli liian räväkkä). Mies haukkuu eläkeläiseksi. Herään joka aamu klo 6-7, menen varhain nukkumaan, klo 22 tavallisesti. Klo 23 on jo myöhäinen aika. Suosikkiradiokanavani on YLE 1, Puhe ja Järviradio koska ovat asialinjalla, en voi sietää omille jutuilleen räkättäviä radiojuontajia. Täytän ristisanatehtäviä. En ryyppää enkä polta. Nukun päiväunia. Pidän historiasta. Olen rutiinien orja, haluan tehdä monet asiat aina samalla tavalla. Minua on hankala saada lähtemään mihinkään rientoihin. Nautin kun päivissä ei ole yllätyksiä. Jos on, pääni ja ajatusmaailmani tuntuu lasia sisältävältä pahvilaatikolta jota ravistellaan edestakaisin niin että lasi särkyy.
Sellainen joka jauhaa vain omista asioistaan. Omahyväinen ja itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka höpöttelee tauotta omia asioitaan, joissa ei ole oikeastaan mitään kertomista tai mitään pointtia. Ei osaa puhua mistään muusta.
Jotkut ihmiset sortuvat hermostuksissaan tuohon, kun huomaavan vastassa olevan nuiva arvostelija jota ei kiinnosta minkäänsorttinen juttelu...
Ei tiedä mistään mitään. Tapasin tänään ihmisen, joka ei koskaan ollut kuullutkaan Jalmari Rinteestä. Tämän voi halutessaan vaihtaa Tauno Paloon, ei nimittäin tiennyt tätäkään.
Omassa pesässään muhii vain omien asioittensa kanssa minä, minä, minä keskipisteenä. Ei seuraa mitään, mitä ympärillä tapahtuu ja jutut ovat sen mukaisia.
Eli tylsyyden maksimaalista ilmentymää on minulle, ettei mistään ole kiinnostunut eikä koskaan ole ollutkaan.
Ajatukset pyörii lähinnä siinä, että mitä ostaisi huomenna. Nämä voivat olla hyvin varakkaita ihmisiä, taloudellinen tilanne ei totisesti ole ratkaisevaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä itte. Ei harrastuksia eikä erityisiä mielenkiinnon kohteita. Mies ja 2 lasta on, lasten kanssa en jaksa tehdä juuri mitään, ruuan laitan ja joskus harvoin käydään jossain. Meillä käy aikuisvieraita vain synttäreillä. Arkipäivisin käyn töissä ja ruokakaupassa. Viikonloppuisin haluan olla vain kotona, korkeintaan kirpparilla tai kirjastossa käyn enkä sielläkään kovin usein.
Pahinta tässä on etten edes kaipaa muuta. Elämä on hyvää näin.
Ihan kuin minä :) Paitsi että mies on ex. En kaipaa jatkuvaa actionia, ja viihdyn hyvin omassa seurassa. Työ on sen verran vaativaa, että tarvitsen ja kaipaan ihan vaan rauhaisaa oleskelua sen vastapainoksi.
Vierailija kirjoitti:
Negatiivinen, paljon ja lähes kaikesta valittava sekä päällepäsmäröivä, toiselle tilaa antamaton ihminen 😔.. 😞,. .😖
Se miten elää ja touhuaa, että muiden tulisi tehdä ja toimia aina samalla lailla.
Mielestäni negatiivisuus ja nuo muut mainitsemasi eivät ole tylsyyttä.
Tylsässä ihmisessä ei ole minkäänlaista "särmää", hän ei kiinnitä kenenkään huomiota
eikä herätä mitään mielikuvia.
monen mielestä voisin olla tylsä ihminen. en juo tai käy baareissa. ei ole paljon kavereita. pelaan paljon videopelejä, se on parasta mitä tiedän. (okei, pelaan melkeen koko vapaa-aikani) olen myös aikamoine kotihiiri :D en omasta mielestäni kuitenkaan ole tylsä. N19
Minä olen tylsä ihminen, ujo ja introvertti.
Kun kysytään mitä kuuluu niin vastaan hyvää ja kaverin uutta paitaa kommentoin sanomalla että näyttää kivalta. En siis anna itsestäni mitään.
Isomman porukan keskusteluissa jäyttäydyn yleensä ulkopuolelle. Esim. kahvitauolla työporukka saattaa pitkäänkin vatvoa lomailevan pomon toilailuja. En ota osaa koska tuntuu että hukkaisin energiaani eikä keskustelusta ole mitään "hyötyä".
Jos katselen itseäni suuremmalla skaalalla niin olen asunut työni takia viidessä eri maassa, matkustanut melkeinpä maailman ympäri ja työkseni koulutan ihmisiä ja saan heidät innostumaan ja kiinnostumaan aiheesta. Eli materiaalia tylsän vastakohdaksi olisi olemassa mutta en vain osaa käyttää sitä hyväkseni.
Tylsinä ihmisinä näytetään täällä enimmäkseen pidettävän hiljaisia, "osallistumattomia" ihmisiä. Oma kokemukseni on täysin päinvastainen. En tiedä tylsempää tyyppiä kuin sellainen joka osallistuu jatkuvasti kaiken maailman benjihyppy-sukeltelu-kissanristiäis-extreme-lomille ja sitten huutaa niistä suuna päänä, useimmiten vieläpä asenteella, että juuri tämä tällainen on automaattisesti oikeaa, kadehdittavaa ja tavoiteltavaa elämää ja kaikkien muiden pitäisi myös tehdä samalla tavalla. Sitten putoaa leuka lattiaan kun näille tyypeille sanoo, ettei näe kyseisessä elämäntyylissä mitään tavoiteltavan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka höpöttelee tauotta omia asioitaan, joissa ei ole oikeastaan mitään kertomista tai mitään pointtia. Ei osaa puhua mistään muusta.
Ei tällainen ihminen kyllä ole muiden mielestä tylsä. Tylsä on ihminen, joka on esim. niin hiljainen ja ujo, ettei keksi oikein mitään sanottavaa.
Tunnistitko kenties itsesi...? Kyllä minun mielestäni on todella tylsää ja rasittavaa olla sellaisen ihmisen seurassa, joka jorisee muilta vastausta odottamatta jatkuvalla syötöllä omista triviaaleista asioistaan ja ajatuksistaan, joilla ei ole mitään tekemistä minkään relevantin kokonaisuuden kanssa. Tuollainen ihminen tuottaa vain sellaista sosiaalista äänisaastetta, joka syö muilta heidän aikaansa ja energiaansa.
Kaveri ehdottaa että mentäis tapahtumaan X. Vastaan "en jaksa". Olen tylsä ihminen joka viihtyy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Minä itte. Ei harrastuksia eikä erityisiä mielenkiinnon kohteita. Mies ja 2 lasta on, lasten kanssa en jaksa tehdä juuri mitään, ruuan laitan ja joskus harvoin käydään jossain. Meillä käy aikuisvieraita vain synttäreillä. Arkipäivisin käyn töissä ja ruokakaupassa. Viikonloppuisin haluan olla vain kotona, korkeintaan kirpparilla tai kirjastossa käyn enkä sielläkään kovin usein.
Pahinta tässä on etten edes kaipaa muuta. Elämä on hyvää näin.
Ihan kuin itse olisin kirjoittanut!
Mun mies on myös tylsä. Asustelee mun kanssa, katsoo töllöstä futista ja pyörii futisfoorumilla. Töissä käy, insinööri on. Ja hyvä on näin, en kaipaa enempää. Jos rahatilanbe sallisi, reissaisin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä (meinasin laittaa huutomerkin mutta se oli liian räväkkä). Mies haukkuu eläkeläiseksi. Herään joka aamu klo 6-7, menen varhain nukkumaan, klo 22 tavallisesti. Klo 23 on jo myöhäinen aika. Suosikkiradiokanavani on YLE 1, Puhe ja Järviradio koska ovat asialinjalla, en voi sietää omille jutuilleen räkättäviä radiojuontajia. Täytän ristisanatehtäviä. En ryyppää enkä polta. Nukun päiväunia. Pidän historiasta. Olen rutiinien orja, haluan tehdä monet asiat aina samalla tavalla. Minua on hankala saada lähtemään mihinkään rientoihin. Nautin kun päivissä ei ole yllätyksiä. Jos on, pääni ja ajatusmaailmani tuntuu lasia sisältävältä pahvilaatikolta jota ravistellaan edestakaisin niin että lasi särkyy.
Minusta et vaikuta lainkaan tylsältä, vaan aidolta ja mukavalta persoonalta :) Kirjoitustyylisi on elävä ja pientä itseironiaakin olin lukevinani (naurahdin tuolle huutomerkkikohdalle). Tekstisi perusteella vaikutat ihmiseltä, joka saa iskettyä hyvää juttua vaikka juuri ristisanatehtävistä.
"Tylsä" on kyllä sellainen määritelmä, mitä ei objektiivisena voi oikein pitää. Itse rönsyilevänä pohdiskelijaluonteena sekä enemmän asia- kuin ihmiskeskeisenä tylsistyn usein sellaisten ihmisten parissa, joiden puheenaiheet liikkuvat vain esim. omien lasten, muista ihmisistä juoruilun tai julkkisten haukkumisen ympärillä. Minua taas jotkut pitävät pitkästyttävänä siksi, etten koskaan revittele miesasioillani enkä "käy missään" (lue: en käy yökerhoissa enkä metsästä itselleni seuraa Tinderissä tms.) Mielestäni ihmisen kiinnostavuus ei ole kiinni siitä, kuinka paljon hän matkustelee/bilettää/treffailee/harrastaa. Ennemminkin se on sellainen perusutelias elämänasenne ja kyky innostua, mikä tekee ihmisestä mielenkiintoisen.
Tylsä ihminen ei innostu juuri mistään, haluaa maata, katsoa telkkaria, pelata, tehdä kaikkea missä ei vaan tarvi itse käyttää mielikuvitusta, tai kehittyä.
Tylsä ihminen tuomitsee muita erikoisuudesta, liiallisuuesta, outoudesta jne... Itse pysyttelee turvallisella keskikaistalla tylsänä. Ei varmasti anna kenellekään mitään, minkä perusteella häntä voitaisiin pitää "outona" tai "nolona".
Tunnen jopa ihmisiä, joiden tylsyydestä kertoo se, että heidän useiten käyttämänsä "kehu" toisista ihmisistä on "tavallinen".
Sellainen, jolla on aina jokin sattumus kerrottavanaan.
Juttua jaaritellaan varttitunti kaikkien muiden ollessa hiljaa...ja se päättyy täyteen lässähdykseen. Usein siis ei ole mitään viihdyttävää koko jutussa. Harva on sellainen verbaalivirtuoosi, että pystyy tällasia stooreja kertomaan ilman, että muut ikävystyvät kuoliaaksi.
Tämä tylsyyden laji on nimenomaan miesten heiniä ja nimenomaan vanhojen miesten. Nämä voivat sinänsä olla hyvinkin tietäväisi ja kokeneita ihmisiä. Puuttuu vain tilannetaju, miten kepeässä seuratilanteessa keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä ihminen ei innostu juuri mistään, haluaa maata, katsoa telkkaria, pelata, tehdä kaikkea missä ei vaan tarvi itse käyttää mielikuvitusta, tai kehittyä.
Tylsä ihminen tuomitsee muita erikoisuudesta, liiallisuuesta, outoudesta jne... Itse pysyttelee turvallisella keskikaistalla tylsänä. Ei varmasti anna kenellekään mitään, minkä perusteella häntä voitaisiin pitää "outona" tai "nolona".
Tunnen jopa ihmisiä, joiden tylsyydestä kertoo se, että heidän useiten käyttämänsä "kehu" toisista ihmisistä on "tavallinen".
Toinen ilmaisu on "ihan kiva".
Tästä melkein voi päätellä, että ihminen ei ole tutustumisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolla on aina jokin sattumus kerrottavanaan.
Juttua jaaritellaan varttitunti kaikkien muiden ollessa hiljaa...ja se päättyy täyteen lässähdykseen. Usein siis ei ole mitään viihdyttävää koko jutussa. Harva on sellainen verbaalivirtuoosi, että pystyy tällasia stooreja kertomaan ilman, että muut ikävystyvät kuoliaaksi.
Tämä tylsyyden laji on nimenomaan miesten heiniä ja nimenomaan vanhojen miesten. Nämä voivat sinänsä olla hyvinkin tietäväisi ja kokeneita ihmisiä. Puuttuu vain tilannetaju, miten kepeässä seuratilanteessa keskustellaan.
Sukujuhlista tuttu ihmistyyppi tosiaan :D
Kaikki tosiaan vielä kuuntelevat hiiren hiljaa muka kiinnostuneina, koska useimmilla on tarve osoittaa kunnioitusta vanhuksia kohtaan. Jutut ovat tyyliin: Kuopion torin mädät mansikat v. 1951.
Ei kyllä niin mitään käsitystä millainen on tylsä. On vain erilaisia ja eri asioista pitäviä ihmisiä. Ehkä ne ulospäin tylsimmiltä vaukuttavat kokevat ja tuntevat asiat ihan erilailla ja paljon isommin, kuin ne jotka jatkuvasti menee ja tekee. En tiedä.