Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MS-taudista asiaa/kysyttävää.

Vierailija
22.07.2017 |

Millaisia oireita teillä on ollut MS-taudissa, ikänne ja kuinka tauti vaikuttaa elämäänne? Oletteko vielä työkykyisiä, koska sait diagnoosin?

Minulla todettiin MS-tauti vuosi sitten. Alkuoireita minulla oli näköhermontulehdus, raajojen pistely, puutuminen, sekä elohiiret jaloissa. Muita oireita ei ole ollut, olen 24-vuotta.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 vuotias, diagnoosin sain 10 vuotta sitten. Ensimmäinen oire näköhermon tulehdus, mutta aiemmin jo virtsan pidätysvaikeuksia ja elohiiriä.

Olen työelämässä, vaikka olenkin havainnut ongelmia muistin ja keskittymisen kanssa. Lämmönsäätely myös haittaa jonkin verran.

Vierailija
2/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita näköhermontulehdus aiheuttaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista puutuminen oli? Onko teillä suvusssa sairautta? Miten tauti vaikuttaa elämäänne?

Vierailija
4/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kipua silmän takana silmää liikuttaessa ja kaksoiskuvat (silmähalvaus)

t. eka vastaaja

Vierailija
5/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella epäiltiin MS tautia kun näkee koko ajan värillisiä viivoja näkökentässä. Koko ajan tulee uusia, ei taukoja. Voisiko olla että MRI kuvassa sairautta ei vielä näkyisi? Yhdellä sukulaisella MS.

Vierailija
6/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sumeni oikeasta silmästä näkö, päälakea ja ohimoa sattui todella paljon, silmää sattui kääntää sivuille, ylös ja alas. Myös hieman valonarkuutta oli.

Tuo näön sumeneminen sai minut lähtemään lääkäriin, pelkäsin että menettäisin näön kokonaan. Lääkäri teki testejä, mm. mittasi silmänpaineet, näöntarkkuustestin, katsoi silmänpohjaani.

Kävin muutaman kerran kaikki testit tekemässä uudestaan jonka jälkeen lääkäri kyseli mahdollisista muista oireita, jolloin lääkäri teki lähetteen magneettikuvaukseen. Myös selkäydinnäyte minulta otettiin.

Ap.

Vierailija
7/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms epäily on..

Vierailija
8/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piutuminen millaista

Vierailija
9/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella epäiltiin MS tautia kun näkee koko ajan värillisiä viivoja näkökentässä. Koko ajan tulee uusia, ei taukoja. Voisiko olla että MRI kuvassa sairautta ei vielä näkyisi? Yhdellä sukulaisella MS.

Todettiin siis että MS tautia ei ole. Eikä silmälääkäritkään keksi syytä. Mikä voisi aiheuttaa tuollaisia valoviivoja näkökenttään koko ajan?

Vierailija
10/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista puutuminen oli? Onko teillä suvusssa sairautta? Miten tauti vaikuttaa elämäänne?

Minulla puutuminen oli samanlaista kuin puutuminen kun istuu jalkansa päällä hetken aikaa (kaikki ovat varmasti joskus kokeneet puutumista/pistelyä). Puuttumisen erona oli vain se että puutuminen alkoi ihan yks kaks ja kesti muutamasta minuutista korkeintaan viiteen minuuttiin..

Minun tädillä on MS-tauti todettu 20-vuotiaana. Ja vielä tämä sairaus ei vaikuta elämääni, pelkään tietenkin mutta fyysisesti tauti ei vaikuta elämääni.

Ap.

Vierailija
11/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ms epäily on..

Mitä oireita sinulla on?

Vierailija
12/78 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSANOTOT ♡♡

Vierailija
13/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ms alkaa näköoireilla, on tilastollisesti ennuste parempi. Tautikuormaa pahentaa d-vitamiinin riittämätön saanti. Lääkityksen kanssa kannattaa syödä suuria määriä b-vitamiinia. Nykyään on monia uusia, lupaavia lääkkeitä. Nimet päättyvät -mabi. Tautia ei vielä pystytä parantamaan, mutta sen kulkua voi merkittävästi hidastaa.

Vierailija
14/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
15/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sairasti MS-tautia. Hänet diagnosoitiin 25-vuotiaana näköhermotulehduksen jälkeen. Säilyi työkykyisenä 3 vuotta, jonka jälkeen tarvitsi kävelykeppiä liikkumiseen, tästä n. 3 vuoden kuluttua ryhtyi käyttämään pyörätuolia kodin ulkopuolella liikkuessaan. Oireita olivat nopea väsyminen, erityisesti silmät väsyivät lukiessa, elohiiret ja puutuminen, pidätysvaikeudet ja ummetus. Mielialaoireita, hän eristäytyi kotiin, toivottavasti sinä et koe samaa. Pahenemisvaiheita oli harvakseltaan ja lihaskunto säilyi yllättävän hyvänä, hän menehtyi syöpään 45-vuotiaana.

Vierailija
16/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet elämään meidän verorahoilla, nice.

Olet yksi saatanan ihmisperse. En haluaisi työskennellä tuollaisen kanssa.

Vierailija
17/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä näemmä jo elät, thanks a million.

Vierailija
18/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Missä nöyryytesi?

Aina ei voi estää epämiellyttävän matkakumppanin seuraa, vaikka kuinka tahtoisi.

Hyvät vitamiinitasot ovat tärkeitä. Elävällä raakaravinnolla voi olla oireeton, jos innostaa

ja jaksaa sen mukaista elämää :)

Vierailija
19/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen "meidän"?

Vierailija
20/78 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia. onko tämä sairaus yhtäkuin kuoleman tuomio

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi