Miksi varhaissipuli myydään 5 kpl:n nipuissa?
En millään viitsisi ostaa viittä sipulia kun tarvitsen vain yhden. Asun yksin, joten ostan /teen aina ruokaa yhdelle. Ajattelin tehdä tomaattisipuli-salaatin johon laitan yhden sipulin ja yhden tomaatin. Tämän takia jouduin ostamaan 5 sipulia. En syö kahtena päivänä peräkkäin samaa ruokaa. Miksi ne ei voisi olla irtona ja ihmiset saisi valita haluamansa määrän?
Sama homma broilerin koipireisissä. Paketissa on kolme tai neljä kinttua, vaikka tarvitsisin vain yhden. Jauhelihaa saa minimi 400g, vaikka 100g tai 200g riittäisi loistavasti. Lähikaupassammme ei ole irtomyynnissä jauhelihaa. Ja tuskin olen ainut yksineläjä joka tätä harmittelee. Jääkaapissa on vain pakastelokero, joten sinnekään säilöön ei oikein mahdu.
Kommentit (70)
Ymmärrän kyllä tavallaan tämän pakkauskokojen kanssa tuskailun. Olen pieniruokainen sinkku ja harmittaa se kuinka vaikeaa on tehdä itse ruokaa isojen pakkauskokojen kanssa. Jos haluan leivän päälle kurkkua, ehtii kurkku pilaantua ennen kuin olen saanut sen syötyä ellen sitten syö pelkkää kurkkua. Nykyisin aamupalani on kurkkua ostaessa puolikas sämpylästä ja 1/4 osaa kurkusta. Ruokakulut ovat kyllä hurjat koska en voi hyödyntää isoja pakkauskokoja, aina pitää ostaa se pienin ja kallein. En voi ostaa sitä litran jogurttipurkkia, koska päivän aikana saan syötyä puolikkaan Skyristä. Isoa leviterasiaa on turha ostaa koska se olisi jääkaapissa kuukausia. Keräsalaatti kestäisi yli kuukauden. Leipäpussi on pakko pakastaa koska syön viikon aikana sen noin 3 palaa. Se että syön monena päivänä ja monella aterialla samaa ruokaa peräkkäin ei auta, koska annokset ovat niin pieniä että ruoka silti ehtii pilaantua. Olen nyt ratkaissut asian sillä, että ostan valmiina kaiken mitä ei voi pakastaa. Onneksi asun Helsingissä joten Stockan herkku palvelutiskeineen on käytössä ja sieltä saan mitä vain pienen määrän. Muualla asuessa oli tuskaa ostaa mitään ei-säilyvää koska sitten se kokonainen kurkku korvasi yhden aterian ja paino vaan tippui.
Ap:n täysi kykenemättömyys soveltaa, niinkin helpon ruoka-aineen kanssa kuin sipulin, kyllä ihmetyttää. Ei ole niin vaikeaa laittaa sitä useampaan paikkaan ja käyttää koko nippua jos et ole poikkeuksellisen pieniruokainen.
Tervetuloa torille, meillä palvellaan ja myydään sulle nipusta yksi sipuli jos niin haluat.
Hinta ei toki ole 1/5 osa nipun hinnasta
Vierailija kirjoitti:
No aika avuton täytyy olla ettei yksinelävä kykene suunnittelemaan syömisiään niin että esim 400gr jauhelihapakkaus kuluisi viikossa. Ei sitä kaikkea kerralla tarvitse paistaa, avattukin säilyy jääkaapissa monta päivää.
Jauheliha ei ole säilytettäväksi. Se pitää valmistaa heti.
Se sipulin niputus on ihan vain tuottajan tapa. Ostaisin itsekin mieluummin käytön verran kerralla. Ne nukahtaa nopeasti säilytyksessä.
Itse laitan sipulin veteen ja kasvatan varsia. Niin minulla on aina tuoreita varsia sen verran kun salaattiin käytän.
Palkastan osan jauhelihasta kypsänä. Lisään sen sitten joskus esim. Hernekeittoon tms. En todellakaan säilyttäisi raakaa jauhelihaa jääkaapissa.
Hetkinen. Tuo on oikea onhelma jonka kanssa osa ihmisistä elää ja ratkaisee tavallaan joka päivä. Itse ainakin ostan mieluummin tuoreena sen minkä tarvitsen. Pakastesipuli on eri asia kuin tuore. Ja jokaikisrstä ruuanlaitosta pitää suunnitella miten käyttää osan paketista. Broileriakaan ei saisi uudestaan lämmittää.
Meillä pikkuperheissä tämä on joka ruuanlaittoon liittyvä asia. Tätä on ilmeisesti joidenkin vaikea käsittää? Mukavampi olisi saada ostettua sen määrän jonka oikeasti tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa torille, meillä palvellaan ja myydään sulle nipusta yksi sipuli jos niin haluat.
Hinta ei toki ole 1/5 osa nipun hinnasta
Miksei torilla hinta voisi olla painon tai kappaleen mukaan? Mutta itse ostan sen pienen kalliin mieluummin kuin liian suuren.
Nyt haluan myös kysyä torimyyjältä, miksi torilla myydään saman tukun tavaraa kuin muissakin kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta ei toki ole 1/5 osa nipun hinnastaMiksei torilla hinta voisi olla painon tai kappaleen mukaan? Mutta itse ostan sen pienen kalliin mieluummin kuin liian suuren.
Nyt haluan myös kysyä torimyyjältä, miksi torilla myydään saman tukun tavaraa kuin muissakin kaupoissa?
Me myydään omien peltojen satoa, joten en osaa vastata kysymykseesi.
Terveisin torimyyjä
Todellakin sikulta laskutetaan enemmän. Joten turha tulla kertomaan euron/päivä ruokavinkkejä. Se menee jo yhteen kevätsipuliin.
Miksi ne sipulit niputetaan ja miksi yksi maksaa enemmän kuin 5? Torillakin joka myy oman maan tuotteita? Sinkkulisä?
Menenkin tästä tekemään pikku keiton.
Miksi se yksi (1) varhaissipuli, jonka kerran vuodessa käyttää yhteen ja samaan ruokalajiin, täytyy ostaa ennen iltaa? Muuten joku taika raukeaa?