Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggareiden yhteistyökumppanit

Vierailija
22.07.2017 |

Luinpa tässä Puutalobabyn uusimman postauksen leikkikatoksesta heidän pihallaan ja jäin miettimään näitä yhteistyöasioita. Kuinka paljon bloggareille tarjotaan yhteistyötä? Varmaan jonkun verran ja suosituille ehkä enemmänkin. Mutta ottavatko bloggarit itse yhteyttä potentiaaliseen kumppaniin, et "olisin kiinnostunut tuotteistanne ja voisin niitä mainostaa blogissani, jos sopimukseen päästään".. Välillä tuntuu aika sopivasti noita yhteistyökumppaneita vaan löytyvän.. Onko kellään tietoa tai kokemusta? Tää ei koske siis vain ed mainittua blogia vaan yleisemminkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmahommissa kirjassa Hanne Valtari (Lähiömutsi-blogi), on valittanut aika laajasti kaupallisen blogin pitämistä.

Tulee kyllä tarjouksia, mutta paljon blogistit joutuu noita yhteistyökumppaneita myös kyselemään.Lisäksi ainakin Hannella on tiukka linja siinä ketä ottaa yhteistyöhön, pitää sopia blogin arvoihin.

Vierailija
2/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmin päin. Potentiaaliset blogin kohderyhmälle mainostajat ottavat itse yhteyttä bloggaajiin,aivan kuten muihinkin mainosmedioihin. Toisaalta blogin pitäjät ovat myös itse aktiivisia yhteistyökuvioiden solmimisessa, jolloin bloggaaja ottaa itse yhteyttä ehdottaen sopimusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta!! Siihen kaatuis mun bloggarin ura, kun en kertakaikkiaan kehtais pyydellä keltään mitään. Mut en oo myyjä enkä markkinoija muutenkaan. /ap

Vierailija
4/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajana voin kertoa, että yhteydenottoja tulee kiitettävästi, mutta se vaatii ensin useamman vuoden aktiivista bloggaamista. Yhteydenotoista voi sitten suoraan karsia suurimman osan pois, jos haluaa pitää oman linjansa - eli itse teen yhteistyötä yritysten kanssa jotka tunnen ja joiden tuotteet ovat linjassa blogini ja oman makuni mukaan. Eli kerron vain tuotteista, jotka ostaisin itsekin ja joihin luotan. Isoja tuloja ei tällä saa, mutta itselleni blogi onkin harrastus työn ohessa, ja kanava tutustua samanhenkisiin ihmisiin. :) En suosittele ketään jättämään päivätyötään toiveissa elättää itsensä blogilla - ne tulot tulevat erilaisista blogin kautta tulleista muista projekteista, ei pelkästä bloggaamisesta.

Vierailija
5/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa näitä kysyä blogissakin - mutta en nyt malta olla vastaamatta tänne :)

Mutta tosiaan molemmin päin niin kuin tuossa tiedettiinkin kertoa. Yhteydenottoja tulee paljon ja vain tosi pieni prosentti  niistä toteutuu blogiyhteistyöksi; tosi monta asiaa pitää loksahtaa kohdalleen ja tuotteen olla sellainen, että siitä saa hyvää sisältöä blogiin ja se sopii luontevasti blogin elämään mukaan, esim. itse sitä käytetään, luotettava taho, palkkio on sopiva jne. Monesti yhteistyön syntyminen on myös hidas juttu: tässä esimerkkitapauksessa yhteydenotto tuli yritykseltä minuun päin, ensimmäiset viestit tuolta yrityksestä ovat tulleet muistaakseni jo yli 3 vuotta sitten ja aina on päädytty keskusteluissa siihen, että pidetäänpä asia mielessä ja palataan asiaan sitten, kun joku sopiva juttu tulee eteen - en halua turhaa tavaraa eli yhteistyö tämän nettikaupan kanssa ei ole toteutunut ennen kuin oikeasti tuli eteen sellainen juttu, joka tarvitaan/halutaan ja joka ostettaisiin sieltä ilman yhteistyöpostaustakin. Leikkimökkiä etsiessä sitten tuli esiin tuo ihanuus, ja oli hyvä viestittää aiemmista viesteistä tutuksi tulleelle taholle, että no nyt löytyi tuote, jossa olisi hyvä yhteistyömahdollisuus - ja siitä tarkemmat neuvottelut sitten käynnistyivät :)

- Krista/Puutalobaby

Vierailija
6/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Sotkamoon kuuluu?

Vierailija
7/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituille bloggareille ja vaikuttajille tarjotaan usein paljon yhteistyömahdollisuuksia, mutta määrä vaihtelee suuresti riippuen blogin suosituimmuudesta, lukijakunnasta, aihepiiristä ja vaikuttajan yleisömäärästä. Monet bloggarit ottavat itse aktiivisesti yhteyttä yrityksiin, joiden tuotteet tai palvelut sopisivat heidän sisältöönsä ja lukijakunnalleen. Tämä voi tapahtua esimerkiksi sähköpostitse, jossa bloggari esittelee itsensä, bloginsa ja yleisönsä, sekä ehdottaa yhteistyömahdollisuuksia. Tämä lähestymistapa on yleinen erityisesti silloin, kun bloggari haluaa tehdä yhteistyötä tietyn brändin kanssa, mutta ei ole vielä saanut heiltä tarjousta.

Vierailija
8/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bloggaajana voin kertoa, että yhteydenottoja tulee kiitettävästi, mutta se vaatii ensin useamman vuoden aktiivista bloggaamista. Yhteydenotoista voi sitten suoraan karsia suurimman osan pois, jos haluaa pitää oman linjansa - eli itse teen yhteistyötä yritysten kanssa jotka tunnen ja joiden tuotteet ovat linjassa blogini ja oman makuni mukaan. Eli kerron vain tuotteista, jotka ostaisin itsekin ja joihin luotan. Isoja tuloja ei tällä saa, mutta itselleni blogi onkin harrastus työn ohessa, ja kanava tutustua samanhenkisiin ihmisiin. :) En suosittele ketään jättämään päivätyötään toiveissa elättää itsensä blogilla - ne tulot tulevat erilaisista blogin kautta tulleista muista projekteista, ei pelkästä bloggaamisesta.

Tuo on ehkä suurin virhe, jonka monet bloggaajat tekevät: he mainostavat mitä tahansa tuotetta rahan toivossa, vaikka se ei sopisi mitenkään blogin sisältöön tai tuote ei olisi laadukas. Tällöin bloggaaja vain menettää lukijoita. Sen sijaan hyvin valitut yhteistyökumppanit voivat jopa tuoda lisäarvoa blogin sisältöön, vahvistaa bloggaajan brändiä ja luoda uskollisen lukijakunnan, joka arvostaa bloggaajan suosituksia.

Vierailija
9/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa Krista Ahola vastailemaan 

Vierailija
10/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet maailman saastaa ja ansaitset kuoleman!

Vierailija
11/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa näitä kysyä blogissakin - mutta en nyt malta olla vastaamatta tänne :)

Mutta tosiaan molemmin päin niin kuin tuossa tiedettiinkin kertoa. Yhteydenottoja tulee paljon ja vain tosi pieni prosentti  niistä toteutuu blogiyhteistyöksi; tosi monta asiaa pitää loksahtaa kohdalleen ja tuotteen olla sellainen, että siitä saa hyvää sisältöä blogiin ja se sopii luontevasti blogin elämään mukaan, esim. itse sitä käytetään, luotettava taho, palkkio on sopiva jne. Monesti yhteistyön syntyminen on myös hidas juttu: tässä esimerkkitapauksessa yhteydenotto tuli yritykseltä minuun päin, ensimmäiset viestit tuolta yrityksestä ovat tulleet muistaakseni jo yli 3 vuotta sitten ja aina on päädytty keskusteluissa siihen, että pidetäänpä asia mielessä ja palataan asiaan sitten, kun joku sopiva juttu tulee eteen - en halua turhaa tavaraa eli yhteistyö tämän nettikaupan kanssa ei ole toteutunut ennen kuin oikeasti tuli eteen sellainen ju

Painu sinä saatanan nollatyrkky 🍩VITTUUN!

Vierailija
12/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kaikki uskoo 😆🤣

Vierailija
13/13 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista:

Painu sinä saatanan nollatyrkky 🍩VITTUUN!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän