Tutkin salaa miehen puhelinta ja...
...ensinnäkin nyt on huono omatunto mutta en tiedä kadunko varsinaisesti. Olin epäillyt että mies ikävöi salaa eksäänsä (on puhunut hänestä ja kertoi ensin ihan avoimesti että on etsinyt hänet facebookista ja vaihtanut kuulumisia, en sitten tiedä oliko tuo jo häneltä jonkinlainen tunnustus/omatunnon kolkutus vai kertoiko ihan muuten vaan) sillä mieheni tuli kauan sitten jätetyksi tämän naisen puolesta eikä tunteet missään vaiheessa varsinaisesti ehtineet kuolla. Tuo tieto jäi kuitenkin vaivaamaan minua ja nyt tilaisuuden tullen sorruin katsomaan, onko siellä haikailua ja ikävöintiä vai ihan normaalia keskustelua. Noh, tulos oli että mieheni oli (tietysti..,) poistanut keskustelusta osan ja jäljellä oli enää pieni pätkä täysin viatonta juttelua. Ketjusta kuitenkin huomasi heti, että siitä puuttui osa ja että se oli vain jonkun pidemmän juttelutuokion loppu.
Mitä nyt pitäisi tehdä tai ajatella? Tein helvetin väärin, täytyykö minun tunnistaa mitä tein vai voiko siitäkään seurata mitään hyvää? Toisaalta jos en tunnusta, sorrunko toistekin tarkistelemaan olisiko sinne tullut jatkoa... Syvin ongelmahan tässä on selkeästi se, etten näköjään 100% luota mieheeni. Ja vaikkei hän varsinaisesti tekisikään mitään kiellettyä tai luottamuksen vastaista, voiko suhde toimia jos tunteita on johonkin vuosien takaiseen suhteeseen? Toisaalta pitäisikö olla ymmärtäväinen, jos ensirakkaus on jättänyt ilman selitystä, onko siitä voinutkaan päästä täysin yli jos miehen tunteet eivät koskaan ehtineet laimentua, vaan suhde ikään kuin loppui "kesken"? Olenko ihan hirveä ihminen vai huolehdinko ihan aiheesta?
Sen tiedän, ettei mies tule tuon eksänsä kanssa pettämään tai hänen kanssaan päätymään yhteen (eksä on muuttanut kauas ja perustanut perheen) mutta onko sillä edes väliä, jos miehellä on kuitenkin tunteita? Kumpi edes on vakavampaa, ne teot (joissa ei ollut tunne mukana) vai tunteet (jotka eivät kuitenkaan johda pettämiseen)? Apuja, kokemuksia, mielipiteitä? :(
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Kissa pöydälle ja kysyt että mikä on homman nimi. En ymmärrä mitä täällä nillitetään puhelimen tutkimisesta, jos sitä kautta totuudet selviää niin hyvä niin! Ja jos tunteita on vielä eksäänsä kohtaan heitä pellolle.
Lol, minkä ihminen tunteilleen voi? Tunteet ovat hallitsemattomia toisin kuin teot kuten esim. pettäminen tai toisten puhelimien salaa tonkiminen.
Tunteetkin on pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käyttää kumpikin silloin tällöin toistemme puhelua ja olen jonkun verran perillä naisen viesteistä. Aika usein hänen exiltä tulee viestejä. Ja olen saanut käsityksen hänen entisistä seksi tavoista. On pantu pyllyä jne itselleni hän ei suostu siihen.
Miksi suostut siihen?
Oletko joku 2-luokan poikaystävä?
Tämän takia kannattaa pitää puhelimessa esim. sormenjälkitunnistus päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaa tämän takia puhelimissa sekä tietokoneissa on automaattinen lukitus ja avaus sormenjälki tunnisteella.
Jep. Pakko kuitenkin tunnustaa, että ennen tätä eksä-tarinan kuulemista minulla ei koskaan käynyt edes mielessä tutkia toisen puhelinta. Vielä muutama kuukausi sitten minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa miehen sormet tai viestit enkä koskaan edes miettinyt kenen kanssa siellä jutellaan (varmaan juurikin siksi että luottamus oli silloin vielä kunnossa...) ja luulin etten ikinä sortuisi tähän. Jotenkin tuo tunnustus eksän rakastamisesta on saanut minut epäilemään onko mies kanssani vain siksi ettei saanut pidettyä ensirakkauttaan. Tutkin puhelimen, jotta voisin pistää tämän suhteen jo nyt heti vielä suht ajoissa poikki, jos perustat eivät olekaan niin kunnossa kuin olen luullut. Jos ero on väistämättä tulossa, haluan mielummin erota heti. Aion tämän takia myös ottaa tekoni miehen kanssa puheeksi. Jos tämä loppuu tähän niin ei kai sen ollut tarkoituskaan kestää, tuskin vuosien suhteessa tällainen edes on niitä isoimpia mahdollisia kriisejä. Vai onko? Ap
Nyt en ihan ymmärrä logiikkaasi. Kerroit että eksä asuu kaukana, on perustanut perheen ja alunperinkin jättänyt miehesi. Eksä ei siis ole minkäänlainen uhka sinulle, enkä ymmärrä miksi ero olisi joka tapauksessa tulossa.
Jos et rakasta miestä ja itse haluat erota, tee se, mutta älä mainitse mitään stalkkauksesta. Eroa niin tyylikkäästi kuin pystyt, ja säilytä arvokkuutesi.
Jos taas rakastat miestä, ajattele että aika on puolellasi. Mitä enemmän kuluu aikaa ihanasta eksästä, sitä haaleammaksi käyvät tunteet. Samaan aikaan voit itse olla maailman ihanin tyttöystävä ja "voittaa miehen sydämen". Mitä se ihanuus sitten tarkoittaa käytännössä, mieti itse, mutta varmaa on että stalkkaus ei ole ihanas kenenkään mielestä.
Sitäpaitsi: ihan oikeasti sinulle ei kuulu mitä mies juttelee eksän kanssa. Sinulla ei ole oikeutta vaatia miestä näyttämään viestejä. Suosittelen keskuttymään teidän keskinäiseen suhteeseen ja sen kehittämiseen iloiseen ja positiiviseen suuntaan!
Tarkoitin tuolla edessä olevalla erolla sitä, että jos miehellä on edelleen tunteita ja rakkautta enemmän ensirakkauttansa kohtaan, tulee tämä suhde todennäköisesti jossain vaiheessa kaatumaan siihen etten ole hänelle se ykkönen. Jos suhde ei ole oikeasti aidolla pohjalla (= molemmat ovat valinneet toisensa, eikä kumpikaan ole joutunut tyytymään) ei se välttämättä kestä vaan kumppani vaihtuu jos se ykkösvaihtoehto tuleekin joskus saataville tai muuten vain parempi tulee vastaan. Enkä siis ole varma onko meillä kyse tästä, mutta se mahdollisuus tulee pakosti mieleen kun en ole saanut miestä kokonaan unohtamaan menneitä. Jos riittäisi hänelle ja olisin enemmän ja parempi kuin kukaan aiemmista, miksi eksän kuulumiset enää kiinnostaisi?
Rakastan miestä ja tiedän että aika on puolellani mutta tuohon tunteiden haalenemiseen yksi tärkeä huomio: miehen ja eksän suhteesta on jo 10 vuotta eivätkä tunteet ole siinä ajassa selvästikään kokonaan kuolleet. Jos mies on ehtinyt siinä välissä olemaan muidenkin kanssa, eikä kukaan ole saanut häntä unohtamaan eksää kokonaan, onko todennäköistä että ne yhtäkkiä katoavat? Vai voisiko olla, että mielikuva täydellisestä eksästä pysyy hengissä juuri siksi, ettei mies tunne enää todellista nykyhetken eksää ihmisenä ollenkaan eikä hän ole saanut suhteelle ns. selvää closurea. Vähän kuin yrittäisi kuollutta päihittää, paitsi että tämä mielikuva on elossa ja asuu vaan kaukana tavoittamattomissa.
Tiedän myös varsin hyvin, ettei keskustelun sisältö oikeasti kuuluisi minulle. Mielestäni olisi kuitenkin ollut mieheltä reilumpaa, ettei hän olisi maininnut keskustelusta mitään. Mieheltä oli tosi ärsyttävää mainita vain että "otinpa tuossa ensirakkauteeni yhteyttä jota ikävöin, sain kuulla mm. tällaisia asioita ja muuten, te olette aika samannäköisiä!" mutta ei kuitenkaan kertoa perimmäistä syytä yhteydenottoon. Eikö ole ihan luonnollista, että minussa herää tarve tietää haikaileeko mieheni tämän eksänsä perään? Ei ole kiva ajatus, että mies laittaisi jotain ikäväsuaedelleen-viestejä, samaan aikaan kun itse panostan tähän suhteeseen täysillä enkä haikaile menneitä. Ymmärtäisin hyvin, jos tekisin itse samoin ja mieheni haluaisi lukea oman eksäni ja itseni keskustelun. Varsinkin, kun mies ei itsekään osannut kertoa, miksi halusi raportoida tästä minulle ja kertoa vain osan. Kysyin häneltä tuliko yhteydenotosta hänelle huono omatunto, eli tunnustiko hän minulle siksi että tiesi tekevänsä väärin. Mies vastasi siihen vain, ettei tiedä itsekään mutta halusi vain kertoa... että tämmöstä. :( Ap
99% ihmisistä joutuu tyytymään siihen nykyiseen puolisoon. Miehistä varmasti lähemmäs 99,99%.
Luuletko oikeasti että jos miehesi saisi sormia napsauttamalla ihan kenet tahansa maailmasta niin hän olisi sinun kanssasi?
Tiedätkö miksi rikkaat miehet pettää niin paljon? Koska heihin on kiinnostunut niin moni nainen ja mies tietää että hänen ei tarvitse tyytyä kehenkään vaan voi vaihtaa aina kun huvittaa. Samasta syytä julkkikset pettävät.
Väitän että suurimman osan miehistä pettää jos saisi jatkuvasti kovaa huomiota naisilta meni sinne tai tänne. Jos keski-ikäinen saisi jatkuvasti kiinnostusta 20 vuotiailta naisilta, 30 vuotiailta naisilta, 40 vuotiailta naisilta jne, niin hän kyllä pettäisi.
Miksi tämä on saanut alapeukkuja?
Tottahan tuo on. Jos joku nainen täällä oikeasti sanoo että ei jättäisi miestä vaikka kuka tahansa mies tulisi ovelle ja sanoisi että on naiseen rakastunut niin valehtelee.
Jokainen nainen voi ihan itsekseen ajatella että jos olisit muka kaikkea mitä mies haluaa niin miksi se keski-ikäinenkin mies katselee kaikkien nuorten naisten takapuolia? Luulettekeo oikeasti että se kaljuuntuva keski-ikäinen mies ei hyppäisi sänkyyn jos kaunis 20-30 vuotias nainen hänet sinne haluaisi?
Mulla on ex, joka asuu kaukana ja jolla on jo useita vuosia kestänyt suhde. Minä olin kuvioissa noin 5 vuotta sitten. Pitkän välimatkan takia meidän suhteesta ei sitten loppupeleissä tullut mitään ja se loppui minun tahdostani. Mies sanoi, että minä olen hänelle aina se oikea ja hänestä tämä on hirveää lopettaa tähän. Sovittiin, ettei olla enää tekemisissä ja molemmat jatkaa elämäänsä. Aina sillon tällöin häneltä tuli parin vuoden ajan "mitä kuuluu" -viestejä ja nekin loppui, kunnes...
Nyt tosiaan viime yhteydenotosta on aikaa joku 3 vuotta ja hän pamauttaa taas viestin, kuinka ikävöi ja kuinka olen hänelle se ainoa oikea. Edelleen hän seurustelee saman naisen kanssa ja minullakin on muutaman vuoden kestänyt avoliitto takana. En vaan käsitä! Tekisi mieli kertoa hänen kumppanille, että mies lähettelee minulle tuollaisia kaipaus- ja lässytysviestejä. En kuitenkaan halua puuttua ja olenkin jättänyt osaan viestistä täysin vastaamatta. Osa viesteistä on oikein todella syvällisiä ja hän oikein vuolaasti kertoo, kuinka ikävä ja haluaa nähdä minut.
Rupesin vaan ap:n kertoman perusteella miettimään, että kuulostaapas tutulta...
Törppö äijä, kun meni tuollaisia puhumaan ääneen. Ei siis mitään käytöstapoja.
Nuo asiat on pidettävä omana tietona.
Jättäisin miehen hänen käytöstapojen takia enkä tunteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Sormenjälkitunnistus ei ole niin turvallinen kuin annetaan ymmärtää. Samassa taloudessa asuvan on helppoa väärentää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käyttää kumpikin silloin tällöin toistemme puhelua ja olen jonkun verran perillä naisen viesteistä. Aika usein hänen exiltä tulee viestejä. Ja olen saanut käsityksen hänen entisistä seksi tavoista. On pantu pyllyä jne itselleni hän ei suostu siihen.
Miksi suostut siihen?
Oletko joku 2-luokan poikaystävä?
Suostun puhelimen lainaamiseen vai siihen toiseen asiaan? MunPuhelimen lainaamisella on aika huono selvittää mitään. Viestejä en jaksa kirjoitella, ennemmin soitan. Toinen asia on sellainen ja muutenkin olen sen tyylinen joka asiassa että toista kertaa en pyydä jos ekalla ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormenjälkitunnistus ei ole niin turvallinen kuin annetaan ymmärtää. Samassa taloudessa asuvan on helppoa väärentää se.
Ei yksikään. Mutta sen voi lisätä. Eli koodi, sormenjälki ja kasvojen tunnistus kaikki samaan aikaan. Vaati jo aika paljon tehdä että pääsee sisään.
Miksi olisit sellaisen ihmisen kanssa, joka sanoo aina rakastavansa jotakuta toista? En kyllä tyytyisi olemaan mikään laastari tai lohdutuspalkinto. Jätä se sika.
Itse en kyllä tuollaista miestä katselisi kauaakaan. Jos nainen olisin.
Älä tunne huonoa omaatuntoa puhelimen katselusta, et huviksesi sitä tehnyt.
Ja selvää on että viestejä on siivottu ja syykin näkyy olevan selvä.
Tyhmin ohje on aina mikset kysy suoraan koska ei kai kukaan niin tyhmä ole että kertoisi tuollaisen asian suoraan.
Joten ainoa keino selvittää totuus olisi nähdä viestit ja muut kokonaan. Se tuskin on mahdollista.
Hölmö toki oli jo alkuun kun yleensä asiasta mitään kertoi sinulle. Luuliko todella ettet ala miettimään asiaa enempää?
Elän kyllä ihan nytkin parisuhteessa.
Puolet ihmisistä pettää jo nyt. Eikä heistä todellakaan ole kiinnostuneita kuin murto-osa ihmisistä.
Tämän palstan naisten ajatusmaailma on järjetön. Samaan aikaan ollaan mustasukkaisia joka asiasta ja vakoillaan miestä. Sen jälkeen sanotaan että ei minun mieheni pettäisi minua.
Ihmiselle ei ole sellaista kuin se oikea. Ihminen voi rakastua moniin eri ihmisiin. Se että joku nyt rakastui sinuun ei tarkoita että hän ei voisi rakastua toiseen.
Minusta on naurettavaa että kaltaisesi tulee esittämään tietävää. Jos oikeasti tietäisit ihmissuhteista jotakin olisit edelleen ensimmäisen poikaystäväsi kanssa yhdessä etkä miehen numero 24.