Boikotoitko itsepalvelukassoja?
Ainakin minä boikotoin. Olen pari kertaa käyttänyt, ja kun olen vähän hidas, eikö siihen heti syöksynyt joku henkilökuntalainen, joka vikkelillä sormillaan näpytteli "näin näin näin". Olisin kyllä osannut itsekin, mutta näköjään siinäkin pitää olla salamannopea ettei jää jalkoihin. Pitäkööt tunkkinsa, ja onhan se työllistävä vaikutus, kun me hitaat jonotamme ihmiskassalle. En kyllä ymmärrä, miksi siinä ip-kassallakin pitää olla tuli takapuolen alla vaikka ei ketään ole takana.
Kommentit (21)
Suosin itsepalvelukassoja. Ei ole koskaan myyjä tullut puuttumaan ostamiseeni.
Vain Lidlissä, jos on aletavaroita tai apua ei saa.
Niillä on hankalat systeemit.
Ei kannata kiusata, tulee kalliimmaksi kuin tukeminen. Kannattaa pohtia mistä haluatte vielä maksaa. Ei ne kassat ihmisiä korvaa, mutta helpottavat työtä ja sujuvoittavat kaupassakäyntiä. Monilla on kiire ja pieni määrä ostoksia sujuu mukavasti itsepalvelukassalla. Ei tarvitse sitten triggeröityä siellä jonossa hyvän perseen takana. Miettikääs nyt vähäsen!
Kyllä.
Pitkään yritin ostaa esimerkiksi junaliputkin aina ihmiseltä, mutta vähitellen se tehtiin mahdottomaksi. Yksi vaihe tässä oli se, että aseman aukioloaikoja supistettiin ja lippukassojen määrää vähennettiin niin, että ruuhka-aikoina ei ehtinyt ostaa lippua kassalta. Sitten voitiin sanoa, että lippujen osto asemilta on vähentynyt niin, että voidaan lopettaa kokonaan. Korona oli VR:lle onnenkantamoinen. Asemat pantiin sen varjolla kiinni ja sitten voitiin sulkea lopullisesti ilman metakkaa, kun ihmiset olivat tottuneet olemaan ilman.
Itsepalvelukassojen ei ole tarkoitus olla eduksi asiakkaalle vaan vähentää henkilökunnan tarvetta. En todellakaan aio nopeuttaa prosessia.
En. Käytän niitä, jos minulla on pienet ostokset, eikä alennustuotteita.
En boikotoi, käytän niitä aina, ellei ole erityisen isot ostokset. Etenkin Citymarketissa on hankala saada kaikki tuotteet mahtumaan siihen pakkaustasolle. Mutta muuten käytän niitä mielelläni, vältän jonotusta ja pääsen nopsaan ulos kaupasta. Alkoholia en osta koskaan kaupasta, niin senkään takia ei tarvitse mennä normikassalle.
Mun prismaan tuli käsiskannerit ja voi että kaupassakäynti on nyt sujuvaa! Senkus vaan piippailee tavarat samalla kun laittaa ne ostoskassiin ja itsepalvelukassan kautta ulos. Ei tavaroiden edes takas nostelua ja kiireessä pakkaamista.
Täällä on nyt vähän liikaa kivikautisia käteisellä maksajia. Siirtykää tähän päivään ...
Kun hinnat ovat kalliit ja minä maksan palvelusta ja haluan että ihmisiä vielä työllistetään niin kyllä boikotoin. Ainakin meidän kaupassa on mukavat kassat että mielelläni tervehdin ja niin ja niin edelleeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kiusata, tulee kalliimmaksi kuin tukeminen. Kannattaa pohtia mistä haluatte vielä maksaa. Ei ne kassat ihmisiä korvaa, mutta helpottavat työtä ja sujuvoittavat kaupassakäyntiä. Monilla on kiire ja pieni määrä ostoksia sujuu mukavasti itsepalvelukassalla. Ei tarvitse sitten triggeröityä siellä jonossa hyvän perseen takana. Miettikääs nyt vähäsen!
Totta kai ne kassat ja muu itsepalvelu korvaa ihmiset. Siksihän kapitalisti niitä tyrkyttää. Lopputulos on, että sinäkin jonotat sen perseen takana itsepalvelukassalle, kun ei muita enää ole.
Ihan pian tulee varmaan joku systeemi, joka tarkistaa henkilöllisyyden ja mahdollistaa esimerkiksi alkoholin ostamisen itsepalvelukassalta.
minä en käytä itsepalvelukassoja, minä en ole töissä siinä kaupassa jossa ostan ruokani.
Käytän aina ip-kassoja. Tavallisella kassalla on kuitenkin aina joku hidas vanhus tai veikkauspölö ennen mua.
Nej, man bojkottar inte men låter bli att använda dem.
Kyllä boikotoin. En halua herättää huomiota, kun saisin sen itsepalvelukassan sekaisin tai muuten solmuun.
Käytän itsepalvelukassoja silloin kun on todella kiire vaikkapa bussiin.
Muuten käytän tavallisia kassoja aina kun suinkin voin ja silloin kun jonot eivät ole julmetun pitkät. Enkä näytä olevan ainoa joka niitä suosii, sillä silloin kun kaupassa on ruuhkaa, kaikki pakkautuvat tavallisiin kassajonoihin, nuoret ja vanhat. Ei ainakaan vielä näyttäisi siltä, että itsepalvelukassoista tulisi normi. Teinitkin hakeutuvat ihan normikassoille.
Herra Boycott oli niin kiusattu mies että kukaan ei suostunut olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Voisitte lopettaa moisen vihatermin käytön ellette sitten kannata kiusaamista.
Ehdottomasti syystä että haluan auttaa työllistämään ihmisiä.