Tutkin salaa miehen puhelinta ja...
...ensinnäkin nyt on huono omatunto mutta en tiedä kadunko varsinaisesti. Olin epäillyt että mies ikävöi salaa eksäänsä (on puhunut hänestä ja kertoi ensin ihan avoimesti että on etsinyt hänet facebookista ja vaihtanut kuulumisia, en sitten tiedä oliko tuo jo häneltä jonkinlainen tunnustus/omatunnon kolkutus vai kertoiko ihan muuten vaan) sillä mieheni tuli kauan sitten jätetyksi tämän naisen puolesta eikä tunteet missään vaiheessa varsinaisesti ehtineet kuolla. Tuo tieto jäi kuitenkin vaivaamaan minua ja nyt tilaisuuden tullen sorruin katsomaan, onko siellä haikailua ja ikävöintiä vai ihan normaalia keskustelua. Noh, tulos oli että mieheni oli (tietysti..,) poistanut keskustelusta osan ja jäljellä oli enää pieni pätkä täysin viatonta juttelua. Ketjusta kuitenkin huomasi heti, että siitä puuttui osa ja että se oli vain jonkun pidemmän juttelutuokion loppu.
Mitä nyt pitäisi tehdä tai ajatella? Tein helvetin väärin, täytyykö minun tunnistaa mitä tein vai voiko siitäkään seurata mitään hyvää? Toisaalta jos en tunnusta, sorrunko toistekin tarkistelemaan olisiko sinne tullut jatkoa... Syvin ongelmahan tässä on selkeästi se, etten näköjään 100% luota mieheeni. Ja vaikkei hän varsinaisesti tekisikään mitään kiellettyä tai luottamuksen vastaista, voiko suhde toimia jos tunteita on johonkin vuosien takaiseen suhteeseen? Toisaalta pitäisikö olla ymmärtäväinen, jos ensirakkaus on jättänyt ilman selitystä, onko siitä voinutkaan päästä täysin yli jos miehen tunteet eivät koskaan ehtineet laimentua, vaan suhde ikään kuin loppui "kesken"? Olenko ihan hirveä ihminen vai huolehdinko ihan aiheesta?
Sen tiedän, ettei mies tule tuon eksänsä kanssa pettämään tai hänen kanssaan päätymään yhteen (eksä on muuttanut kauas ja perustanut perheen) mutta onko sillä edes väliä, jos miehellä on kuitenkin tunteita? Kumpi edes on vakavampaa, ne teot (joissa ei ollut tunne mukana) vai tunteet (jotka eivät kuitenkaan johda pettämiseen)? Apuja, kokemuksia, mielipiteitä? :(
Kommentit (53)
Eroa. Ihan sen takia, että kukaan mies ei ansaitse tuollaista hermoheikkoa kyylää riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Ihan sen takia, että kukaan mies ei ansaitse tuollaista hermoheikkoa kyylää riesakseen.
Varmaankin tunnustan, jotta mies saa päättää itse haluaako olla tällaisen kyylän kanssa vai olenko ollut hänenkin mielestä hermoheikko syystä. Unohdin aloituksessa kertoa, että mies on sanonut "rakastavansa eksäänsä ikuisesti" ja kertonut joitakin yksityiskohtia tästä keskustelusta (eli uteliaisuuteni tottakai heräsi, mielestäni olisi ollut reilumpaa olla ottamatta asiaa esille ollenkaan...) mutta jätti sitten asian sikseen ja minulle jäi vaan tämä ahdistus ja epätietoisuus siitä miksi eksä on pitänyt kaivaa esiin. En tarkoita että tämä oikeuttaisi tekoni, halusin vaan selittää mikä minut on ajanut tähän tilaan. En itse keksi mitään syytä miksi etsisin vuosien takaisia eksiäni netistä ja kertoisin sitten tästä uudelle miehelleni, ja mainitsisin että tulen muuten rakastamaan heitä aina. "Että ihan vaan tiedoksi, mutta älä nyt hei ole mustis!" Ap
Itse kysyisin suoraan onko miehellä vielä tunteita exää kohtaan kun kerta on puhunut hänestä ja halunnut vaihtaa kuulumisia. Omaa stalkkausta en vielä menisi mainitsemaan.
Jaaa tämän takia puhelimissa sekä tietokoneissa on automaattinen lukitus ja avaus sormenjälki tunnisteella.
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyisin suoraan onko miehellä vielä tunteita exää kohtaan kun kerta on puhunut hänestä ja halunnut vaihtaa kuulumisia. Omaa stalkkausta en vielä menisi mainitsemaan.
Mieshän myönsi, että on. Mutta onko pelkästään tunteet toiseen hyvä syy erota jos ei kuitenkaan suunnittele pettämistä? Onko pelkkä ihastuminen pettämistä, kun ei omille tunteilleen mitään? Toisaalta en kuitenkaan haluaisi olla mikään kakkosvaihtoehto, vaikkei mies enää tulisi eksäänsä koskaan takaisin saamaankaan. Haluaisin olla miehelle niin erityinen ja tärkeä, että kaikki menneet unohtuu siihen. Onko se sitten liikaa toivottu, tai naiivisti ajateltu? Mies selittää yhteydenoton ihan platonisilla ja kaverillisilla syillä, mutta miksi täysin platoninen kavereiden välinen keskustelu olisi pitänyt poistaa? Ap
No huhhuh. Kissa pöydälle ja kysyt että mikä on homman nimi. En ymmärrä mitä täällä nillitetään puhelimen tutkimisesta, jos sitä kautta totuudet selviää niin hyvä niin! Ja jos tunteita on vielä eksäänsä kohtaan heitä pellolle.
Pyytäkää se exä teille kylään. Sehän olisi mukavaa kun kerran ovat kavereita. Pistät pöydän koreaksi ja näytät miehellesi kuinka ollaan avoin.
Ei kannata tunnustaa. Siitä seuraa vain ongelmia.
Teit virheen ja pidä se omana tietonasi. Tee päätös että et enää koskaan koske miehen kännykkään. Ja pidä se päätös. Stalkkaus on tuhoisa kierre. Tiedän omasta kokemuksesta.
Mutta muuten voit ottaa puheeksi eksä-asian, kun siitä kerran on ollut aiemminkin puhetta ja jos se kerran sinua pahasti kaivelee. Mutta älä hönkäsekään siitä kännykästä, edes affektin vallassa!
Vierailija kirjoitti:
Jaaa tämän takia puhelimissa sekä tietokoneissa on automaattinen lukitus ja avaus sormenjälki tunnisteella.
Jep. Pakko kuitenkin tunnustaa, että ennen tätä eksä-tarinan kuulemista minulla ei koskaan käynyt edes mielessä tutkia toisen puhelinta. Vielä muutama kuukausi sitten minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa miehen sormet tai viestit enkä koskaan edes miettinyt kenen kanssa siellä jutellaan (varmaan juurikin siksi että luottamus oli silloin vielä kunnossa...) ja luulin etten ikinä sortuisi tähän. Jotenkin tuo tunnustus eksän rakastamisesta on saanut minut epäilemään onko mies kanssani vain siksi ettei saanut pidettyä ensirakkauttaan. Tutkin puhelimen, jotta voisin pistää tämän suhteen jo nyt heti vielä suht ajoissa poikki, jos perustat eivät olekaan niin kunnossa kuin olen luullut. Jos ero on väistämättä tulossa, haluan mielummin erota heti. Aion tämän takia myös ottaa tekoni miehen kanssa puheeksi. Jos tämä loppuu tähän niin ei kai sen ollut tarkoituskaan kestää, tuskin vuosien suhteessa tällainen edes on niitä isoimpia mahdollisia kriisejä. Vai onko? Ap
Minusta on ihan luonnollista haluta olla miehelle ja ainoa ja paras. On ilkeää ja ajattelematonta kertoa rakastavansa aina toista. Miltäköhän miehestä tuntuisi jos kertoisit hänelle samaa?!?
Ottaisin asian esille ja sanoisin että se vaivaa, koska toiseen rakastunut mies ei ole sitä mitä haluat suhteeltasi. Keskustelkaa. Älä kerro että stalkkasit.
Olen itse exä miehelle, joka on sanonut ettei koskaan tule löytämään ketään toista yhtä ihanaa. Pitää yhä yhteyttä, vaikka lähinnä aiheuttaa vaivaantuneisuutta. Ei kuulemma halua kuulla uudessa miehestäni, koska minä olen se jonka perään hän vielä joskus tulee. Yöks. Voi siis olla, etttä miehesi exä on torjunut miehen ja siksi hän on poistanut pätkiä keskusteluista (ei halua muistella niitä).
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää se exä teille kylään. Sehän olisi mukavaa kun kerran ovat kavereita. Pistät pöydän koreaksi ja näytät miehellesi kuinka ollaan avoin.
Eksä asuu kaukana uuden miehensä ja lapsensa kanssa. Mies on avoimesti myöntänyt, että eksä oli hänen ensirakkautensa ja tulee jollain tapaa rakastamaan häntä aina. Tavallaan on siis avoin meininki joo, mutta ei tuossa mielestäni silti ole mitään järkevää syytä pitää yhteyttä. Menneestä voi olla hyvät ja haikeat muistot, mutta niiden kuuluisi olla nimenomaan menneitä... ap
Itse tulen aina rakastamaan elämäni ensirakkautta. Ja haluaisin keskustella hänen kanssaan meidän suhteen loppumisesta ja muista tunteista, pidän sitä suht. normaalina, kun suhteemme päättyi osa asioista jäi käsittelemättä ja kyllä olin jätetty osapuoli. En haluaisi että nykyinen mieheni, jonka kanssa olen perustanut perheen saisi niitä viestejä lukea joten poistaisin myös sellaisen keskustelu pätkän.
Jos miehellä ei ole mitään salaista menossa niin hänellä ei ole mitään tätäkään vastaan: ala oikein rakastettavaksi ja ihanaksi - kysele, voisitteko tavata. Laita suoraan viestiä naiselle. Sano, että haluat tutustua häneen. Ehdota yhteistä illanviettoa. Ole oikein ihana ja mukava.
Jos miehellä on jotain tätä vastaan, tiedät olevasi oikeassa.
Silloin kun mies kertoi ottaneensa eksäänsä yhteyttä ja heidän vaihtavan kuulumisia, kysyin häneltä vain että oliko keskustelun sävy sellainen että minä voisin huoletta lukea sen. Mies vastasi vain että oli tottakai. Nyt aloin kuitenkin miettimään, onkohan mies nimenomaan tuon takia voinut käydä varmuuden vuoksi tyhjentämässä keskustelun, etten voi pyytää häntä todistamaan asiaa.
Yksi vähän epätoivoinen mieleen tullut vaihtoehto on myös se, että pyytäisin näin jälkikäteen itse mieheltä että saisinko lukea sen teidän keskustelun, jos siinä ei kerran ole mitään hämärää (vaikka toki oikeasti tiedän ettei koko keskustelua ole enää jäljellä). Jos mies kieltäytyy, voimme keskustella miksi. Jos taas mies näyttää keskustelun ja huomaan että osa on poistettu, voin kysyä suoraan miksi osa siitä on täytynyt poistaa. Todennäköisesti saan vastaukseksi vain jotain tekosyitä ja hätävalheita, mutta miehen reaktiosta voisi silti päätellä paljonkin. Mitä olette mieltä, onko ihan hullu ajatus? Näin minun olisi varmaan pitänyt toimia ihan alunperinkin eikä mennä lukemaan viestejä selän takana, mutta pelkäsin että mies ehtii käydä poistamassa kaikki viestit. Näköjään oli vaan ehtinyt jo. Ap
Onko tämä neljänkympin kriisi? Jostain syystä ympärilläni tapahtuu juuri nyt näitä tämmöisiä, entisiin yhteydenottoja, enkä usko että se on juomavedessä. Ennemminkin ikäkriisi kun alamme vanheta, pitää verestää markkina-arvoa. Mitä tuosta, jos se on jo mennyttä vaikka rakkautta olikin, ja poispyyhittyäkin mitä itse kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Yhtä hyvin mies voisi jättää AP:n, jos häneen ei luoteta.
Tiedän että minua jää vaivaamaan se, mitä miehen on täytynyt keskustelusta poistaa. Vaikka tein väärin, pelkään että mies on liikkunut itse vielä kyseenalaisemmilla vesillä. Jos keskustelu olisi ollut viatonta, miksi ihmeessä se olisi pitänyt tyhjentää? Tai miksei hän olisi tyhjentänyt sitä sitten kerralla kokonaan? Vaikka kysyisin tätä suoraan, ei mies varmaan kertoisi totuutta. Muutenhan hän ei olisi varautunut tähänkään. Ap