Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on vaikea ymmärtää ystäväni lomailua.

Vierailija
21.07.2017 |

Olimme kumpikin Kreikassa kahden viikon lomalla.

Ystäväni loma:
- suora lomalento Helsingistä lomakohteeseen, joka oli pelkkä turistikohde
- bussikuljetus kentältä hotelliin
- kaksi viikkoa hotellissa, makasi joko hotellin uima-altaalla tai oli huoneessaan, söi hotellin ravintolassa
- takaisin samalla tavalla kuin tulikin
- hinta (ystäväni mukaan 1200 euroa per nenä, heitä 2 aikuista ja kaksi lasta)

Meidän loma:
- välilaskullinen lento Ateenaan Frankfurtin kautta
- vuokrattiin auto kentältä, ajettiin Ateenan pohjoispuolelta vuokraamaallemme huvilalle
- käytiin Ateenassa, kierrettiin Akropolikset ja muut nähtävyydet
- ajettiin autolla eteläistä Kreikkaa, käytiin Tripolissa, Korintissa, Kyllinin vuorella ja vaikka missä.
- käytiin saaristoristeilyllä
- syötiin paikallisissa ravintoloissa tai tehtiin ruokaa itse
- nähtiin aivan valtavasti erilaisia paikkoja, koettiin elämyksiä, syötiin kreikkalaista ruokaa jne.
- hinta per nenä 700 euroa (meitä viisi ja tähän laskin siis lennot, majoitus, auto)

Kun sitten Suomessa tavattiin, me kerroimme missä kaikkialla oltiin käyty, mitä koettiin, mitä syötiin. Kun kysyttiin ystäväperheen lomasta, he kertoivat vain olleensa sillä hotellialueella koko kaksi viikkoa. Eivät käyneet edes meressä uimassa, kun lapset eivät tykkää suolavedestä! Eli oikeasti olivat siis lentäneet Kreikkaan ollakseen koko kaksi viikkoa siinä hotellialueella.

Mä en tajua. Tajuatteko te? Te, jotka teette tällaisia matkoja - miksi teette!?! Jos syynä on aurinko, miksette mene yksinkertaisesti halvimpaan mahdolliseen kohteeseen, mitä väliä onko se Romaniassa vai Kreikassa, Espanjassa vai Thaimaassa!

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olette nyt perheen kanssa ihan maailmanmatkaajia kun on ihan kreikkaan asti uskallettu lähteä ja vielä vuokra-autolla liikkua. 😁 Ainakin siinä määrin, että voi kaverin pakettimatkalle ilkkua. Minkä ikäisiä on tuttavaperheen lapset? Kyllä itsekin kävin nuorenpana kaupunkilomilla, reppureissaajana ja rundattiin autolla halki Euroopan. Ei tulisi mieleenkään lähteä pienten lasten kanssa. Syksyksi varattuna pakettimatka allinclusive ei poistuta hotellista. Ps. Mä en voi ymmärtää kuka lomailee kreikassa keskellä kesää ja pahinta turistisesonkia kun Suomessakin on sitä ja tätä ja se ainoa oikea tapa viettää lomaa 😉 pps. Se että tykkää lauantai makkarasta ei tarkoita ettei ymmärtäisi sisäfileen päälle

Vierailija
22/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt valmismatkoilla kohta 20 vuoteen vaan reppureissannut tai autoillut kohdemaissa (joskus useammassakin maassa samalla matkalla). Silti en ymmärrä haluasi arvostella muiden lomanviettotapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun miehesi ajoi metrinkin, en arvosta sinua yhtään ystävääsi enempää. Minulla on kolme läheistä ystävää, joista jokainen reissaa pitkin maailmaa kuvailemallasi tavalla. Tämä siis nyt, kun heillä on miehet, jotka jakavat tämän matkustushalun ja toimivat päävastuullisina kuskeina. Heidän ei tarvitse itse miettiä, selviävätkö reitistä, uskaltavatko ajaa jokaisessa vieraassa suurkaupungissa/ tunnelissa/ sillalla/ autobaanalla/ serpentiinitiellä/ vuoristossa jne. Kun me menemme Suomessa päiväretkelle, minä joudun yleensä aina toimimaan kuskina. Että se siitä seikkailunhalusta. Tai sitä halua on, mutta todellista kykyä niinkään ei. 

Vierailija
24/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän lomasta, jolla tulee nähtyä ja koettua paljon asioita. Tylsistyn rantatuolissa loikoillen. Silti olen aina loman päätteeksi huomannut, että olen aivan rättiväsynyt. Liikun ja kiertelen eri paikoissa niin paljon, että lomamatkan jälkeen tarvisi vielä viikon rentouttavaa lomaa, jolloin juuri aurinkotuolille voisi olla käyttöä. Antaa ihmisten lomailla, kukin tavallaan!

Vierailija
25/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit hiukan liioitella tota hintaa. Mukana sylilapsi, jolla ei ole lentolippua. Jo auto maksaa paljon (johon mahtuu 5)

Vierailija
26/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan! Ihanan rentouttavaa nauttia auringosta, altaasta, valmiista ruoasta. Aivot narikkaan ja hyvää loma-lukemista mukaan. Drinksu silloin kun maistuu allas baarista. Tajuan myös sinun lomailu tapaasi. Uusia elämyksiä, kokemuksia, erilaisia tunnelmallisia kyliä, vaihtelevia ravintoloita... En osaa valita kumpi tapa on parempi! Tykkään molemmista! Joskus yhtä joskus toista! Jos on oikein väsynyt stressaavan työvuoden jälkeen niin ensimmäinen houkuttelee enemmän.

Vierailija
27/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:n ystävän lomailutapaa erittäin hyvin. Itse nimittäin ahdistun autolla ajosta vieraassa maassa joten en edes uskaltaisi vuokrata autoa. Eikä se niin herkkua ole kaikille miehillekään, ainakin omaa miestäni ärsytti ajaa Miamin ruuhkissa, itse en siis auton rattiin uskaltanut kertaakaan meidän reissun aikana.

Lomalta haluan nimenomaan helppoutta. Varsinkin lasten kanssa pakettimatka on vaivaton valinta. Lomalla mulle riittää aurinko ja hyvä ruoka. En halua stressata autoista ja siitä, olenko nyt varmasti nähnyt riittävän paljon nähtävyyksiä.

Vierailija
28/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ystävääsi.

Olen matkustanut yli 50 maassa. Olen nähnyt Akropoliksen, Niagaran, Malediivit, Himalayan, Iranin.... olen reppureissannut, asunut teltoissa, ja matkustanut bussien katolla.

Nykyään matkustan vielä. Mutta nyt makaan viiden tähden hotelleissa ja juon shampanjaa. Se on lomaa se.

Vastaus aloitukseen: kaikelle on aikansa.

Vierailija
29/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä ap:n ystäväperheen lomailua. Siskoni on samanlainen ja he matkustavat lähes aina samaan paikkaan. Hänestä ulkomaanmatka on etelänmatka, ei ymmärrä ihmisiä, jotka käyvät kaupunkilomilla. Sisko on muuten hyvää seuraa, mutta emme voi ikinä matkustaa yhdessä. Kerran yritettiin.

Vierailija
30/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä tuossa on maksaa noin vaatimattomasta lomasta 1 200 e per naama.

Vierailija
31/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:n ystävän lomailutapaa erittäin hyvin. Itse nimittäin ahdistun autolla ajosta vieraassa maassa joten en edes uskaltaisi vuokrata autoa. Eikä se niin herkkua ole kaikille miehillekään, ainakin omaa miestäni ärsytti ajaa Miamin ruuhkissa, itse en siis auton rattiin uskaltanut kertaakaan meidän reissun aikana.

Lomalta haluan nimenomaan helppoutta. Varsinkin lasten kanssa pakettimatka on vaivaton valinta. Lomalla mulle riittää aurinko ja hyvä ruoka. En halua stressata autoista ja siitä, olenko nyt varmasti nähnyt riittävän paljon nähtävyyksiä.

Mehän emme tiedä, vaikka ap:n ystävä haluaisi myös automatkailla, mutta perheen kumpikaan vanhempi ei halua ajaa. 

Vierailija
32/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä ap:n ystäväperheen lomailua. Siskoni on samanlainen ja he matkustavat lähes aina samaan paikkaan. Hänestä ulkomaanmatka on etelänmatka, ei ymmärrä ihmisiä, jotka käyvät kaupunkilomilla. Sisko on muuten hyvää seuraa, mutta emme voi ikinä matkustaa yhdessä. Kerran yritettiin.

No minulla tulee paniikkihäiriö isoissa kaupungeissa, mutta tykkään lomalla rauhallisissa paikoissa. En kuitenkaan toitota tätä ääneen kaikille, joten minua varmaan pidetään myös tynnyrissä elävänä tomppelina - mikä minusta toki varmaan osittain tämän vuoksi on tullutkin. Mutta mieli haluaisi kyllä tehdä sitäkin, mihin se ei pysty.

Vierailija
33/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan! Ihanan rentouttavaa nauttia auringosta, altaasta, valmiista ruoasta. Aivot narikkaan ja hyvää loma-lukemista mukaan. Drinksu silloin kun maistuu allas baarista. Tajuan myös sinun lomailu tapaasi. Uusia elämyksiä, kokemuksia, erilaisia tunnelmallisia kyliä, vaihtelevia ravintoloita... En osaa valita kumpi tapa on parempi! Tykkään molemmista! Joskus yhtä joskus toista! Jos on oikein väsynyt stressaavan työvuoden jälkeen niin ensimmäinen houkuttelee enemmän.

Ah, mäkin jäin haaveilemaan altaalla loikoilusta, hyvästä kirjasta drinkkien kera. Meidän perhe kävi eurooppaa kiertelemässä tänä kesänä omalla autolla. Tuli nähtyä jos jonkinlaista museota, paikallista ruokaa, käytiin katselemassa, miten ihmiset asuu kohdemaiden pienemmissä kaupungeissa jne. Olihan se hiton kuluttava reissu. Reissulta kotiutuessa oli aivan rättiväsynyt. Tuollainen altaalla loikoilu olisi ollut ihanan rentouttavaa.

Vierailija
34/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään nykyään kaupunki lomista. Nähtävää ja hyvää safkaa. Välillä tietenkin museoita.

Vierailija
35/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sesonki hinnat. Kannattaa matkustaa kun koulut alkaa. Kerran nähnyt Rodoksen ja Kreetan ja se riitti. Kanarian ja Teneriffan muutamaan kertaan ja ollut myös pitkiä aikoja. Ei kiinnosta enään. Nyt kaupunkiloma kiinnostaa.

Vierailija
36/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin lomat koettu. Ihan ok molemmat.

Hänen lomansa ei oikeastaan - Köh - mitenkään sinulle kuulu. Anna vapaus. Iloitse hänen tavastaan hänen puolestaan. Tällä hetkellä ottaisin kaverisi loman heittämällä!!! Tarvii työstä lomaa!!

Vierailija
37/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat varmaan ihmisiä, jotka eivät kaipaa virikkeitä. Tällaisia on yllättävän paljon, he eivät innostu lukemisesta, eivät kouluttaudu, harvoin edes harrastavat mitään, mihin olisi tunteen paloa. Ehkä jääkiekkoa tai jalkapalloa. Katsovat salkkareita joka ilta ja heillä on kultainen noutaja. Helppoa peruselämää, ilman että tarvitsee miettiä mitään. 

Sitten meidän luontaisten seikkailijoiden ja löytöretkeilijöiden on vaikea sitä ymmärtää, mutta tapansa kullakin.

... tai sitten sinulla on ADHD?

Vierailija
38/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Teen työtä niska ruvella osastonylilääkärin enkä tiedä salkkareista mitään, olen käynyt 35 maassa ja puhun 6-8 kieltä riippuen miten lasketaan ja mitä vaaditaan ja menen todella todella paljon mieluummin tällä hetkellä turistirysään Rodokselle lepäämään kuin Kreikkaan autoilemaan.

Rodoksen loma syyskuussa kun vihdoin vuoro levätä. Huomenna päivystys, tänään vapaata.

Suomibaarin 🎤 karaokelaite ja tumma yö kutsuvat, samoin muut kivat suomalaiset! Alkoa en käytä.

Rodos on muuten historiallisesti tosi kiinnostava. Mainitaan Uudessa testamentissa, siellä oli ristiritareita yms. Mutta Suomi - baarin kivat suomalaiset riittävät.

Nyt nukkumaan ennen päivystystä. Päiväunet.

Vierailija
39/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit AP juuri 99% suomalaisista. Me trävellerit ollaan sitten ihan oma lukunsa. Kyllä sen huomaa jo nuorena mihin ryhmään sitä itse kuuluu. Antaa lampaiden määkiä oppaan perässä. Se riittää heille. Tuleepahan siinä tuettua suomalaista yritystoimintaakin, kun maksetaan törkeitä ylihintoja välikäsille pakettimatkasta. Ei sitä ymmärtää tarvitse, mutta antaa kukkien kukkia.

-coco

Vierailija
40/205 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaan kaipaa lepoa ja rentoutumista, toisinaan elämyksiä. Kumpikin loma ok.

On toki ok ja kyllä mekin rentouduttiin. Meidän huvilalla oli oma uima-allas ja siellä uitiin joka päivä. 

En vain mitenkään jotenkin ymmärrä sitä, että säästetään koko vuosi sitä varten, että ollaan vain hotellialueella. Eihän siinä näe tai koe mitään muuta kuin sen auringon. Hotelliruokakaan ei ole mitenkään paikallista. Tai heidän mukaansa ainakaan ei ollut, hampurilaisia ja ranskalaisia lapset söivät joka päivä.

Ymmärrän kiireettömän löhöloman, mutten sitä, ettei kahden viikon aikana tee yhtään mitään jos on sentään Kreikassa. Omassa päässäni kuulostaa samalta kuin lentäisi New Yorkiin, mutta istuisi kaksi viikkoa ikkunattomassa hotellihuoneessa katsomassa telkkaria. 

ap

Et vain mitenkään voi ymmärtää että joku tykkää eri asioista kuin sinä? No, yritä nyt kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi