Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasavertaisuus lasten kanssa

Vierailija
21.07.2017 |

Mitä mieltä olette tällaisesta? Miehellä kaksi siskoa, toinen vuotta ja toinen kaksi vuotta nuorempi kuin mies. Minä nuorempi kuin se nuorempikin sisko.

Anoppi esim pyytää meidät yhteiselle laivaristeilylle. Maksaa tyttäriensä matkat, ruokailut, ostokset jne. Me maksamme itse.

Sama juttu kaikessa muussakin. Tyttärille on ostettu asunnot, autot, huonekalut, kielikurssit, matkat. Mies ei saa mitään.

Ymmärrän että minulle ei makseta, mutta tökkii tosi pahasti tuo muu. Anopin mielestä tyttäriä pitää auttaa, koska ovat nuorempia ja heikompia. No daa, kas kummaa eivät oikeastaan edes yritäkään itse mitään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on ikävää mutta minkäs sille voi. Anoppi saa käyttää rahansa juuri kuten haluaa ja tukea valitsemiaan lapsia valitsemillaan tavoilla. Mikään laki ei vaadi että lapsia pitää kohdella tasapuolisesti.

Vierailija
2/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tutulta kuulostaa. Mun miehellä on yksi sisko ja se on juuri tuollaista... Jostain syystä vaan aika monessa perheessä paapotaan niitä tyttöjä.

Meillä on tyttö ja poika, aikamoinen mielenhäiriö saisi iskeä että tuollaiseksi äidiksi tulisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kälyjen kanssa täysin Tuhkimo-fiilis. Anoppi esim tilasi toiselle naistenlehden joululahjaksi. Minä sain lahjaksi sen ilmaiskalenterin joka tuli tilauksen kylkiäisenä. Ja tää on ainoa kerta, kun olen edes saanut lahjan.

Majoitimme appivanhemmat kun he palasivat etelänmatkalta. Anoppi esitteli ison kassillisen ostoksia, jotka toi tuliaisina tyttärilleen. Me ei saatu mitään. Haettin kentältä ja majoitettiin ja ruokittiin.

Ap

Vierailija
4/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kälyjen kanssa täysin Tuhkimo-fiilis. Anoppi esim tilasi toiselle naistenlehden joululahjaksi. Minä sain lahjaksi sen ilmaiskalenterin joka tuli tilauksen kylkiäisenä. Ja tää on ainoa kerta, kun olen edes saanut lahjan.

Majoitimme appivanhemmat kun he palasivat etelänmatkalta. Anoppi esitteli ison kassillisen ostoksia, jotka toi tuliaisina tyttärilleen. Me ei saatu mitään. Haettin kentältä ja majoitettiin ja ruokittiin.

Ap

Antakaa metsän vastata niinkuin sinne huudetaan. Lopettakaa majoittaminen ja ruokkiminen. En mä ainakaan hyysää ihmistä joka ei arvosta omaa poikaansa.

-2

Vierailija
5/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Antakaa metsän vastata niinkuin sinne huudetaan. Lopettakaa majoittaminen ja ruokkiminen. En mä ainakaan hyysää ihmistä joka ei arvosta omaa poikaansa.

-2

Ihmettelen vaan sitä että miten joku kykenee toimimaan noin. Ja tää ei liity minuun. Näin on toimittu jo ennen minua. Esim ostettu ne asunnot,autot, matkat paljon ennen minua.

Itselläni on kaksi lasta, enkä ikimaailmassa voisi toimia noin. Mittaan ennemminkin viivottimella, että kaikki menee varmasti tasan.

Ap

Vierailija
6/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-2

Ihmettelen vaan sitä että miten joku kykenee toimimaan noin. Ja tää ei liity minuun. Näin on toimittu jo ennen minua. Esim ostettu ne asunnot,autot, matkat paljon ennen minua.

Itselläni on kaksi lasta, enkä ikimaailmassa voisi toimia noin. Mittaan ennemminkin viivottimella, että kaikki menee varmasti tasan.

Ap

Niin mäkin ihmettelen. Meilläkin tuo on alkanut jo ennen mua eli ei ole virheellisestä vaimovalinnastakaan kyse. :D Mun appiukko on vielä ihan ok, kohtelee jotenkuten tasapuolisesti. Mutta anoppi, voi morjens. Tyttärensä kanssa tekevät vaikka mitä, tyttären lasta hoidetaan vaikka koko kesä, maksetaan vaikka mitä... Pojalleen tuo soittaa ehkä kerran vuodessa ja silloinkin vaan jos tarvii apua johonkin. Synttärionnittelu tulee tekstarilla jos tulee. Ei tule käymään vaikka kutsuttu on, ei ole kiinnostunut pitämään poikaansa yhteyttä vaikka se aikansa yritti välejä lähentää.

Harmittaa mun miehen puolesta kyllä. Se on itse jo luovuttanut eikä kyllä viitsi hypätä raksahommissa tai autoremontissakaan. Turha ylläpitää yksipuolista hyötysuhdetta.

-2

Vierailija
7/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä saimme häthätää niin paljon rahaa lahjaksi, että sillä maksoi appivanempien hotellin, kälyn kuluja se ei enää kattanut. Hääviikonloppuna he eivät ehtineet luoksemme edes kahville, koska tärkeintä oli ehtiä Stockalle ostamaan kälylle lastenvaatteita. Paljon isommalla summalla kuin se meidän häälahja... käly ei antanut edes lahjaa, raapusti vain nimensä appivanhepmpien korttiin.

Ja nyt ihmetellään kun me ei halutakaan ihan kamalasti pitää yhteyttä, eikä kutsuta kyläänkään.

Ap

Vierailija
8/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu suorastaam että katsovat miten pitkälle oikein tuota käytöstä siedämme. Siis niin pöyristyttävää se on.

Ap

Vierailija
9/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi olette heidän kanssaan tekemisissä? Tuo menee jo kyykyttämisen puolelle. Olisitte aurinkoisesti kysyneet mitä toitte meille? Jos ei mitään, niin miksi ei mitään jne... miehesi voisi avata jo suunsa ja kertoa miltä tuntuu.

Tuo vaan pahenee kun lapsia syntyy.

Vierailija
10/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-2

Ap

Ovatko lapset miehesi vai ex-miehesi?

Vierailija
11/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla on mies eli perhe, näillä siskoilla ei? oletusarvoisesti perheissä on yhteiset rahat ja kahden tulot, joten rahaa on enemmän käytössä ihan eri tavalla kuin yksin asuvalla.

Enkä todellakaan ymmärrä, miksi äiti ei saa hankkia omille lapsilleen lahjoja vaan siihenkin pitää miniän mennä itkemään, että minulle myös.

Vierailija
12/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla on mies eli perhe, näillä siskoilla ei? oletusarvoisesti perheissä on yhteiset rahat ja kahden tulot, joten rahaa on enemmän käytössä ihan eri tavalla kuin yksin asuvalla.

Enkä todellakaan ymmärrä, miksi äiti ei saa hankkia omille lapsilleen lahjoja vaan siihenkin pitää miniän mennä itkemään, että minulle myös.

Miehen siskoista toinen on naimisissa ja hänellä on lapsi. Toinen on naimaton mutta töissä. Me olemme naimisissa mutta opiskelijoita. Ja kukaan ei ole mikään iltatähti, vaikka koko ajan ikään vedotaan.

Luit huonosti. En ole sanonut että miniä haluaa samaa, vaan että on todella epäreilua, että yhden lapsen perhe saa ilmaisallakan ja ne kaksi muuta saa asunnon, auton, ulkomaanmatkoja, huonekalut jne. Ja tää nimenomaan miehen näkökulmasta, ei minun. Tosin minusta tui käytös on tökeröä jopa miniää kohtaan!

Vierailija
13/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-2

Ap

Ovatko lapset miehesi vai ex-miehesi?

Lapset ovat ihan yhteisiä. He eivät ole koskaan saaneet mitään. Siis yhtään mitään. Esikoista kun yritimme mennä näyttämään appivanhemmille, he lähtivät marjaan sukulaisen mökille...

Vierailija
14/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se ole anoppisi asia kenelle omia rahojaan jakelee? Eivät ne ole sinun tai miehesi rahoja.

Vierailija
15/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään, mitä muut tekevät. Elän omaa elämääni ja hengailen minua miellyttävien ihnisten kanssa. Vertailuista ei ole koskaan mitään hyötyä.

Vierailija
16/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo otsikko. Tasavertaisuus lasten kanssa? Itse aloitus ei liity sellaiseen millään tavalla. Outoa huomionhakua vai mitä?

Vierailija
17/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole anoppi, vaan lapseton ja toimin hyvin eriarvoisesti kummilasteni lahjojen suhteen, samoin ketä autan.

En näe mitään järkeä, jos molemmat ovat hyväpalkkaisessa työssä ja siitä huolimatta pitäisi ulkopuolisten auttaa perhettä ja rahaa tulisi ovista ja ikkunoista. Vain tasavertaisuuden vuoksi.

Ja on ihmisiä, varallisuudesta riippumatta, ettei mikään lahja ole mieleen ja mielipaha osoitetaan reilusti lahjan antajalle, eikä osata olla kiitollisia mistään. Jos rahalahja, sitä ei ole tarpeeksi ja on väärän väristä.

Luulen, ap. tapauksella taustalla olevan jokin syy esim. miehen käytös, ehkä on tehnyt selväksi, ettei halua lahjoja tai taloudellista apua, kun vanhemmilla ei ole tyylitajua ja makua ostaa mieleisiä lahjoja. Tälläkin palstalla monet haukkuvat joulu- ja häälahjat, kuinka ne on heitetty suoraan roskikseen, kun ne ovat olleet niin mauttomia. Ja sama koskee muitakin lahjoja. Itse olen tullut ainakin hyvin varovaiseksi.

Vierailija
18/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös se ole anoppisi asia kenelle omia rahojaan jakelee? Eivät ne ole sinun tai miehesi rahoja.

Sitten on minusta vaan tosi outoa, että itkee joka puolella, miten me olemme hylänneet heidät.

Ap

Vierailija
19/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole anoppi, vaan lapseton ja toimin hyvin eriarvoisesti kummilasteni lahjojen suhteen, samoin ketä autan.

En näe mitään järkeä, jos molemmat ovat hyväpalkkaisessa työssä ja siitä huolimatta pitäisi ulkopuolisten auttaa perhettä ja rahaa tulisi ovista ja ikkunoista. Vain tasavertaisuuden vuoksi.

Ja on ihmisiä, varallisuudesta riippumatta, ettei mikään lahja ole mieleen ja mielipaha osoitetaan reilusti lahjan antajalle, eikä osata olla kiitollisia mistään. Jos rahalahja, sitä ei ole tarpeeksi ja on väärän väristä.

Luulen, ap. tapauksella taustalla olevan jokin syy esim. miehen käytös, ehkä on tehnyt selväksi, ettei halua lahjoja tai taloudellista apua, kun vanhemmilla ei ole tyylitajua ja makua ostaa mieleisiä lahjoja. Tälläkin palstalla monet haukkuvat joulu- ja häälahjat, kuinka ne on heitetty suoraan roskikseen, kun ne ovat olleet niin mauttomia. Ja sama koskee muitakin lahjoja. Itse olen tullut ainakin hyvin varovaiseksi.

Mies ei ole ikinä saanut mitään. Hän on lähtenyt kotoa 18-vuotiaana eikä ole saanut edes synttärikortteja. Ja tää kuvio on siis todella ollut olemassa jo ennen sitä, kesätöihinkin hän meni 13-vuotiaana, kälyt saivat aina rahat kotoa. Heillä oli mm jo lukiossa oma asunto. Ehkä tässä on jokin alkeellinen kuvio että vanhempien sisarusten odotetaan auttavan nuorempia tms mutta kun sitä ikäeroa ei edes ole. Ja tuntuu hölmöltä, että minunkin, ventovieraam ja paljon nuoremman, oletetaan nyt "auttavan" näitä "pikkusiskoja".

Ap

Vierailija
20/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen, piittaamaton aloitus. Otsikko ei liity aiheeseen mitenkään. Ei tarvitse kirjoittaa paikkansapitävästi? Miten niin vanhempien tasavertaisuus lasten kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän