Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasavertaisuus lasten kanssa

Vierailija
21.07.2017 |

Mitä mieltä olette tällaisesta? Miehellä kaksi siskoa, toinen vuotta ja toinen kaksi vuotta nuorempi kuin mies. Minä nuorempi kuin se nuorempikin sisko.

Anoppi esim pyytää meidät yhteiselle laivaristeilylle. Maksaa tyttäriensä matkat, ruokailut, ostokset jne. Me maksamme itse.

Sama juttu kaikessa muussakin. Tyttärille on ostettu asunnot, autot, huonekalut, kielikurssit, matkat. Mies ei saa mitään.

Ymmärrän että minulle ei makseta, mutta tökkii tosi pahasti tuo muu. Anopin mielestä tyttäriä pitää auttaa, koska ovat nuorempia ja heikompia. No daa, kas kummaa eivät oikeastaan edes yritäkään itse mitään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua mutta halusin kertoa kateellisesta siskostani. Siskoni mm. kuuli, että äitini oli vienyt minut uimapukuostoksille kun olin alle 18, sisko jo täysikäinen ja vaati itselleen samaa. Tulin raskaaksi parikymppisenä ja äiti välillä auttoi hoitamalla pientä lasta. Sisko kommentoi "täyspalvelua" jos äiti oli hakenut ja vienyt lastani omalla autollaan. Pahin oli, kun sairastuin vakavasti ja jouduin sairaalaan, jolloin äitini hoiti tyttöä sekä lainasi (ei antanut!) minulle rahaa ja sisko raivostui siitä. Rumaa käytöstä,olemme etääntyneet.

Vierailija
22/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myös itselleni selitellä että ehkä heillä suvussa on tapana että pojille ei anneta mitään mutta sitten kun käly löysi sen miehensä, anoppi piti ihan kirjaa, että varmaati se miehen puoli antaa paaaaaljon tavaraa myös. Eli sinne meni sekin selitys.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ole iloinen että olet parisuhteessa sen sisaruksen kanssa joka pystyy huolehtimaan itsestään.

2. Lopeta vertaamasta itseäsi anopin lapsiin. Miniä ei tule ikinä olemaan sama asia kuin oma lapsi.

3. Anna ihmisten elää elämäänsä kuten haluavat ja lopeta turhanpäiväinen kateellisuus. Kaikki on parempaa kun se on omalla rahalla itse hankittu.

Keskustelu suljettu.

Vierailija
24/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla on mies eli perhe, näillä siskoilla ei? oletusarvoisesti perheissä on yhteiset rahat ja kahden tulot, joten rahaa on enemmän käytössä ihan eri tavalla kuin yksin asuvalla.

Enkä todellakaan ymmärrä, miksi äiti ei saa hankkia omille lapsilleen lahjoja vaan siihenkin pitää miniän mennä itkemään, että minulle myös.

Miehen siskoista toinen on naimisissa ja hänellä on lapsi. Toinen on naimaton mutta töissä. Me olemme naimisissa mutta opiskelijoita. Ja kukaan ei ole mikään iltatähti, vaikka koko ajan ikään vedotaan.

Luit huonosti. En ole sanonut että miniä haluaa samaa, vaan että on todella epäreilua, että yhden lapsen perhe saa ilmaisallakan ja ne kaksi muuta saa asunnon, auton, ulkomaanmatkoja, huonekalut jne. Ja tää nimenomaan miehen näkökulmasta, ei minun. Tosin minusta tui käytös on tökeröä jopa miniää kohtaan!

Et sitten lukenut, mitä itse kirjoitit? "Minulla on kälyjen kanssa täysin Tuhkimo-fiilis. Anoppi esim tilasi toiselle naistenlehden joululahjaksi. Minä sain lahjaksi sen ilmaiskalenterin joka tuli tilauksen kylkiäisenä. Ja tää on ainoa kerta, kun olen edes saanut lahjan."

Ensin se oli ainoa kerta saada lahja ja nyt se onkin lahja perheelle.

Ja usko tai älä, se anoppi saa lahjoa lapsiaan juuri niin kuin tahtoo sinulta kysymättä! Se on poika saanut vuosien saatossa ennen sinua vaikka mitä, mutta siitä ollaa visusti hiljaa seurassasi.

Vierailija
25/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasavertaisuus lasten kohdalla on erittäin tärkeää. Oliko miehesi kenties hyväpalkkaisessa työssä ja varakas verrattuna näihin tyttöihin?

Vierailija
26/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla on mies eli perhe, näillä siskoilla ei? oletusarvoisesti perheissä on yhteiset rahat ja kahden tulot, joten rahaa on enemmän käytössä ihan eri tavalla kuin yksin asuvalla.

Enkä todellakaan ymmärrä, miksi äiti ei saa hankkia omille lapsilleen lahjoja vaan siihenkin pitää miniän mennä itkemään, että minulle myös.

Miehen siskoista toinen on naimisissa ja hänellä on lapsi. Toinen on naimaton mutta töissä. Me olemme naimisissa mutta opiskelijoita. Ja kukaan ei ole mikään iltatähti, vaikka koko ajan ikään vedotaan.

Luit huonosti. En ole sanonut että miniä haluaa samaa, vaan että on todella epäreilua, että yhden lapsen perhe saa ilmaisallakan ja ne kaksi muuta saa asunnon, auton, ulkomaanmatkoja, huonekalut jne. Ja tää nimenomaan miehen näkökulmasta, ei minun. Tosin minusta tui käytös on tökeröä jopa miniää kohtaan!

Et sitten lukenut, mitä itse kirjoitit? "Minulla on kälyjen kanssa täysin Tuhkimo-fiilis. Anoppi esim tilasi toiselle naistenlehden joululahjaksi. Minä sain lahjaksi sen ilmaiskalenterin joka tuli tilauksen kylkiäisenä. Ja tää on ainoa kerta, kun olen edes saanut lahjan."

Ensin se oli ainoa kerta saada lahja ja nyt se onkin lahja perheelle.

Ja usko tai älä, se anoppi saa lahjoa lapsiaan juuri niin kuin tahtoo sinulta kysymättä! Se on poika saanut vuosien saatossa ennen sinua vaikka mitä, mutta siitä ollaa visusti hiljaa seurassasi.

Niin. Se on ainoa lahja joka on saatu. Ilmainen kalenteri. Johon muuten oli merkitty kaikki anopin suvun merkkipäivät ettei me vaan unohdeta muistaa heitä.

Mieheni ei ole saanut sieltä ennen minuakaan mitään. Maksoi omat kulunsa 13-vuotiaasta ja muutti ylioppilaaksi tulon jälkeen omilleen. Tämä on ihan bueno. Niin moni muukin on tehnyt. Tätä aikuisten kälyjen hyysää istä en ymmärrä, enkä pojan sortamista.

Ap

Vierailija
27/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tasavertaisuus lasten kohdalla on erittäin tärkeää. Oliko miehesi kenties hyväpalkkaisessa työssä ja varakas verrattuna näihin tyttöihin?

Opiskeli. Toinen kälyistä kauppatieteiden maisteri... toinen sössinyr työuransa.

Vierailija
28/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samanlaista, ei onneksi noin törkeää. Veli on kaikessa tärkeämpi ja parempi kuin minä, veljen saamia taloudellisia etuja en jaksa enää edes miettiä. Olin pitkään masentunut ja katkera tästä, mutta nyt olen päässyt asian yli ja olen hyväksynyt sen, että kaikki ihmiset eivät ole mukavia tai ystävällisiä, eivätkä kaikki perheet ole onnellisia.

Tärkein asia ylitsepääsyssäni oli kuitenkin se, että annoin itselleni luvan "vapautua" noista ihmisistä. En katkaissut välejä, mutta en koe enää minkäänlaisia velvollisuuksia heitä kohtaan. Minä olen vapaa elämään omaa elämääni, enkä esim. ole velvollinen hoitamaan heitä vanhuksina millään tavalla.

Vierailija
29/29 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täällä nyt luonnehäiriöiset kykenee mihin vaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi