Oletko leikannut itse hiuksiasi?
Mulla on liian pitkäksi venähtänyt tukka enkä pääse parturiin näillä näkymin pariin kuukauteen. Miten on, jos saunan jälkeen pistäisin kosteat hiukset ponnarilleja vetäisisin saksilla viis-kuus senttiä veke niin tuleeko pahaa jälkeä? Hiukset ovat luonnonkiharat joten sinänsä ei tarvitsisi olla niin suoraan justiinsa leikattu.
Kommentit (30)
Olen leikannut nyt jotain reilu viisi vuotta oman tukkani. Muutamia erilaisia tyylejä olen kokeillut ja koskaan ei ole mennyt pilalle siten, että olisi tarvinut kaikki ottaa pois. Joskus lopputulos on kuitenkin hieman eri kuin mitä lähdin tavoittelemaan. Vaikeinta hiusten leikkaamisessa on se, että tarkkaa leikkuuta on aika hankala itselleen tehdä taakse ymmärrettävästä syystä. Pitäisi olla jotain suurentavia peilejä, joiden kautta saisi paremman näkymän. Peilin kautta katsottuna olen jo kohtalaisen hyvin oppinut leikkaamaan, että sakset eivät mene enää väärään suuntaan, kuten ne ennen menivät.
Ennen sitä ajatteli, että tukan leikkuu on kovinkin tarkkaa työtä, mutta kyllä sieltä saa ihan huolella ottaa pois, eikä todellakaan kaiken tarvitse olla tasapitkää, että tukka näyttää siistiltä. Itselläni on tällä hetkellä lyhyet sivut koneella vedettynä ja päältä pidempää. Ei tarvitse päältä kovin usein leikkailla ja sivut vedän siistiksi noin kerran viikossa. Eipä tuohon mene kuin ehkä vartti, joten on nopeampikin käynti kuin parturissa. Parturissa yleensä kerrostavat sivuja tosi pitkään. Itse vedän vain koneella eri pituisilla ja sitten jos jää jotain lievää saumakohtaa, niin häivytän sen ohennussaksilla.
Ei lopputulos koskaan aivan täydellinen ole, mutta eipä se parturissa käymälläkään ollut. Etenkin kun siellä käydessä piti aina leikata liian lyhyeksi, että tukka ei ole heti liian pitkä. Naiset ovat tukkaani kehuneet ja se riittää minulle todisteeksi, että riittävän hyvää jälkeä tulee. Itsekin olen usein erittäin tyytyväinen ja joskus vähän vähemmän tyytyväinen. Lähinnä silloin jos lähden tekemään liian radikaalia leikkausta turhan hätäisesti.
Kiitos ap videolinkistä! Testaan heti tänään. Eipä nyt kovin vikaan voi mennä.
Kun oma luottokampaajani lopetti työskentelyn parikymmentä vuotta sitten, aloin leikata itse hiukseni. Mulla on lyhyet hiukset ja jotta malli säilyisi, joutuisin ravaamaan yhtenään niitä leikkuuttamassa. Ihmeesti sitä vain itsekin oppii. Ensin leikkasin saksilla, nykyään veitsellä. Aika usein leikkaan takaa koneella ja siistiä tulee.
Nuorempana leikkasin omat hiukseni vuosia ja voi e vuonna aloin taas leikkaamaan kun tuli korona.
Olen säästänyt ison kasan rahaa n 1,5 vuodessa, kun en ole käynyt kampaajalla. Teen muitakin kuten värjään, raidoitan ja laitan kohotuksen permanentilla.
Tuossa ponnarileikkaus videossa ei kyllä ole sitten mitään tekemistä kerrostuksen kanssa.
Kaikkea te uskotte. :)
Mä leikkaan aina ite tai mieheni tai lapseni leikkaa.
En ole itse leikannut, kun vähän vaikea nähdä taakse, mutta mies on lyhentänyt minun pitkiä hiuksia
Vierailija kirjoitti:
Olen leikannut, mulla on ohennussakset ja niillä vetelen, kun kampaaja ei ikinä ohenna mun hiuksia vaikka kuinka pyydän.
En muuten ymmärrä, mikä siinä ohentamisessa on kampaajien mielestä niin ylivoimaisen vaikeaa.
Ai multa ne haluaa aina väkisin ohentaa ja monesti pitää useamman kerran kieltää että uskovat.
Älä leikkaa koneella lyhyeksi sivuja. Niitä näkee. Hirveätä.
Taas jotain kampaajaa alkoi kauhistuttamaan työnsä säilyvyys. Ole huoleti, koska ei ihmiset jaksa alkaa opettelemaan oman tukkansa leikkaamista siinä mittakaavassa, että teiltä työt loppuisi. Robotit toki työnne vievät aikanaan, mutta ei sinun työurallasi varmaan vielä siinä mittakaavassa.