Edes sukulaiset eivät ehdi lasten synttäreille heinäkuussa - "Mikään ei ole surullisempaa..."
http://m.iltalehti.fi/perheartikkelit/201707202200276124_pt.shtml Voi luoja mitä mussutusta taas turhasta! Uskokaa nyt OlliEiden ja OsCareiden äitylit, että kaikkia eivät pentunne voisi vähempää kiinnostaa. Ja vielä vähemmän pentujen mehukestit!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
En edes viitsinyt avata aloitusta koska jotenkin tuntui tuo taas jonkun lapsi- tai perhevihamielisen kirjoittelulta.
Kommentoitko useinkin asioita joihin et viitsi tutustua lainkaan?
Kukkis kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja. Itsekkyys paistaa jo pitkälle läpi: älkää sitten itse olko nyreissänne, jos teidän juhliin ei tule ketään, kun tekään ette ole valmiita vaivautumaan muiden juhliin.
Tajuatko mitä eroa on sukulaisten lasten juhlilla ja sukulaisten juhlilla?
Kyllä minä veljeni juhlissa voin käydä mutta en minä veljeni kaikkien lasten juhlissa ala käymään.
Isosuku kirjoitti:
Minäkin olen 35v ja minun sisaruksilla on noin 60 lasta. En todellakaan rytmitä elämääni kaikkien synttäreiden mukaan..
Olet siis tämän palstan äippien mielestä kauhean katkera lapsia vihaava ihminen :-D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin menen "jopa" sukulaislasten synttäreille jos kutsutaan. Tiedän että ne omat synttärit on lapselle tärkeä ja odotettu päivä.
Ja näin saadaan lisää pumpulissa kasvaneita lapsia joilla tulee ongelmia nuorena tai viimeistään aikuisena, kun ensimmäinen vastoinkäyminen tulee vastaan.
Pakko tehdä jotain jotta lapselle ei vain tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Minua juhannuslapsena ihan oikeasti harmitti että monille koulukavereille järjestettiin isot kestit keväällä tai syksyllä, koulussa laulettiin onnittelulaulu jne. Juhannusviikolla syntyneenä en saanut koskaan olla tuollaisen positiivisen huomion kohteena. Syntymäpäivilleni tuli aina todella vähän yhtään ketään, kun kaikki oli aina mökeillä tai jossain reissussa. En sitten ole aikuisiässäkään mitään pyöreitä tms edes juhlinut. Moni on tätä ihmetellyt mutta ihmeteltööt rauhassa, tuskinpa oikeasti olisivat juhliini tulleet...
Minulla sama. Olen silti pyöreitä viettänyt, mutta en juhannusviikonloppuna, vaikka usein siihen syntymäpäivä on osunut. Vaikka kutsut kun laittaa 3-4kk ajoissa, on silti osalla tapahtumiin ostettuja lippuja. Kesäviikonloput ovat monella täyteen varattuja, kun on ohjelmaa ja menoa. Heinäkuu taas on tunnetusti lomakuukausi. Näin se menee.
Jouluaattonakaan syntyneet vietä varmaankaan kaverisynttäreitä syntymäpäivänään tai edes pari päivää etukäteen. Jos sama homma toistuu vuodesta toiseen, voisiko synttärit viettää kesäkuun puolella tai koulujen alettua? En näe suurta ongelmaa ja murheenaihetta tässä itsekin tämän kokeneena. Eikö vanhempien asenne vaikuta tässä aika paljon, että miten lapsi ymmärtää suhtautua siihen että kavereiden perheet mökkeilee tai reissaa eivätkä ole syntymäpäivillä? On niitäkin lapsia keiden syntymäpäiville ei haluta tulla ja tämä on ihan eri asia.
Meillä on tällä hetkellä paljon pieniä sukulaislapsia eikä kaikkien synttäreille ehdi/pääse mitenkään. Ei meidänkään lasten synttäreille tule kaikki kutsutut enkä minä siitä mitään draamaa kehitä. Ihmisillä, minullakin, on kaikkea muutakin elämässään kuin lasten synttärit. Varsinkin kun ne kaverisynttärit on tärkeimmät lapsille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellamme on heinäkuussa synttärit. Olemme itse aina tuolloin mökillä, joten synttäripäivänä juhlii vain oma perhe. Synttärikemut kärkätään kotona sitten myöhemmin, kun suurin osa lähisuvusta (lapsen isovanhemmat, serkut ja kummit) on palailleet lomiltansa.
Ei yhtään surullista :)
Niin ja lapsi järjestää vielä parhaille kavereillensa pienet synttärikemut sitten kun koulu on alkanut.
Juuri näin! Teillä on hyvin suhtauduttu tähän. Ongelma on vanhempien asenteessa, ei lapsella. Lapsi tottuu kyllä ja tuskin välittää siitä onko syntymäpäiväjuhlat juuri omana syntymäpäivänään. Saahan juhlia useaan kertaan
Itseäni kummina ärsyttää, kun oikein soitetaan etukäteen, mitä tänä vuonna halutaan lahjaksi. Synttäreillä ei muuta huomata kuin lahja. Kiitosta tuskin koskaan kuulee. Olisi kiva olla lapsen elämässä muutakin kuin ostajan/maksajan roolissa. Niinpä minullakin on pari viime vuotta ollut "menoja" synttäreiden aikaan. Enkä tunne siitä huonoa omaa tuntoa.
Jos on 3-4 viikkoa vuodesta, jolloin voi käydä matkalla, kulttuuririennoissa tai ihan vaan olla möksällä, ei sitä viitsi keskeyttää ja ajella satoja kilometrejä syödäkseen vattukakun jämiä ja lahjoakseen vekaraa, joka on kiinnostunut vieraasta vain ja ainoastaan lahjapaketin takia.
Pitäkää puolivuotissynttäreitä talvisaikaan.
Miten onnistuit kirjoittamana tänne jos et viitsinyt avat aloitusta? Miksi luet kommentteja jos et viitsinyt avata aloitusta?