Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa vauva, en kestä enää! Mitä tässä tilanteessa tulee tehdä?

Vierailija
20.07.2017 |

Naapurin yh-äiti sai lapsen noin 2 kuukautta sitten. Silloin loppui tästä talosta rauha. Huuto kuuluu lähes 24/7, toisinaan saattaa olla jopa ihan 30 minuutin pätkä kun lapsi ei huuda. Noin muuten ei mitään toivoa hiljaisuudesta, ei yöllä eikä päivällä. Nukkumisesta ei tule yhtään mitään, vanhassa talossa äänet kuuluvat erinomaisesti, ihan kuin lapsi huutaisi vieressä. Korvatulpista huolimatta taustalle jää raivostuttavaa huminaa. Viime yönä laitoin kuulokkeista musiikkia, mutta senkin volyymia sai nostaa melko kovalle ennen kuin peitti lapsen itkun, eli kova ääni silti. Yössä saan vain vähän katkonaista unta. Viime viikonloppuna kävin kaverin luona nukkumassa kunnon yöunet, mutta enpä sinnekään voi muuttaa kokoaikaisesti. Teen henkisesti kuormittavaa työtä ja kun kotonakaan en saa rauhaa, olen ihan loppu. En jaksa töissä, olen kireällä tuulella, hermostun helposti. Töiden jälkeen olen puhki, haluaisin vain levätä kotona, mutta seurana on aina lapsen huuto jota saa peitellä musiikilla ja korvatulpilla. Olisi ihan kiva olla hiljaisuudessa välillä.

En kestä tätä tilannetta, haluan nukkua ja levätä. Totta kai vaikeaa myös lapsen äidille, mutta silti. Mitä minä voin tehdä?

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliikki, luultavasti helpottaa kolmessa kuussa. Et voi mitään, normaaleja elämisen ääniä. Hyvät kuulosuojaimet käyttöön tai muuta suosiolla. Voihan olla että käy huono tuuri ja lapsi kärsii ties mistä allergioista ja korvatulehduksista ja itku on jatkuvaa vielä vuosia.

Vierailija
182/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juurikaan kotoani poistunut nyt viime kuukausina, koska yksinkertaisesti en jaksa. Olen siis täällä työajan ulkopuolella koko ajan. Totta kai on mahdollista että käyvät arkipäivisin ulkona, mutta minusta olisi loogisempaa että kävisivät kun muut tulevat töistä. Viikonloppuisin eivät ainakaan käy kuin lähikaupalla.

Rehellisesti sanottuna arkeni pyörii nyt täysin naapurin vauvan ympärillä. Töissä koetan vähän nollata päätä, olen aivan surkea työntekijä, murehdin vain että kohta täytyy palata takaisin kotiin. Kotona pyörin levottomana ympyrää, olen ärsyyntynyt, en halua puhua kavereiden kanssa tai lähteä yhtään mihinkään, yritän saada unta sen verran minkä voin. Eilen iltasella onnistuin nukahtamaan jopa viideksi tunniksi, kun olin vain niin väsynyt etten pysynyt enää hereillä.

En haluaisi todellakaan purkaa ärtymystä naapuriin, lasun avulla, haluaisin heidän saavan oikeasti apua. Koska jos minä en kestä tätä helvettiä, miten sitten naapurikaan? Kai sosiaalitoimen kautta voidaan tarjota siitä paljon puhuttua tukea, esim. lapsenhoitoapua?

- Ap

Oletko hankkinut kunnollisia vastamelukuulokkeita, joita sinulle on ehdotettu jo monessa viestissä? Niitä käytetään työmailla, joilla on todella isoäänisiä koneita, joten vauvan itkun ne vaimentavat taatusti. Jos et ota tähän mitään kantaa, tulkitsen aloituksen provoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun. Tuollainen on huolestuttavaa ja epänormaalia. Jaksamista, ap, tuollainen on aivan hirveää.

Vierailija
184/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista lähdekritiikkiä sentään. Minkään vauva ei voi itkeä 24/7. Vauvat voivat toki itkeä paljon, mutta kyllä ne sentään välillä nukkuvat (vaikkakin jotkut lyhyissä pätkissä).

Vierailija
185/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, vauvan itku on normaali ääni, mutta onko ympärivuorokautisen itkun kuunteleminen mielestänne kohtuullista? Kuvitelkaa omalle kohdalle, ei yöunia tai yhtään mitään.

Yksi tällainen kohdalle osunut. En käsitä, miten näitä on nykyään joka nurkalla.

Ei vauvaa voi opettaa ja käskeä olemaan hiljaa. Koiran voi. Stereoista saa säädettyä ääntä, vauvasta ei. Isommat lapset ja aikuiset ymmärtävät kun pyydetään olemaan hiljaa (tai sitten ei ja poliisit tulee bileet lopettamaan).

Eli ei auta kuin kestää. Vauvan äiti kuuntelee tätä jatkuvasti, muilla asukkailla on yleensä muutakin elämää kuin kuunnella mitä naapuri tekee (tai sitten on aika pöpi jos ei ole). Äänieristeet saisi olla paremmat, jos itse olet herkkä melulle, niin remppaa se oma kämppä ettei meteli kuulu. Tai valitse muu tapa asua. Äänenvaimenninta vauvoille ei ole valitettavasti keksitty. Ensi koti on tarkoitettu tueksi ei sinne mennä vaan siksi että vauva huutaa ja naapuri ei siedä. Toivottavasti saat vielä itse koliikki vauvan ja voit miettiä mielipiteitäsi uudelleen.

Vierailija
186/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaista lähdekritiikkiä sentään. Minkään vauva ei voi itkeä 24/7. Vauvat voivat toki itkeä paljon, mutta kyllä ne sentään välillä nukkuvat (vaikkakin jotkut lyhyissä pätkissä).

Tätä itsekin pohdin. Aikuisella saati vauvalla ei tod riitä energiaa karjua 24/7 jatkuvalla syötöllä päivästä toiseen vaan 30 min lepäillen. Joten aika huono aloitus.

Vierailija
187/191 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kuopukseni oli tällainen. 10-60min unta, herääminen huutamaan. Täyttä huutoa koko hereilläoloajan, kun ei ollut tissillä. Nukahti lopulta huutoonsa, nukkui useimmiten n. 20min ja taas huutamaan, silkkaa rääkymistä. Kärsi pahoista vatsavaivoista jotka helpottivat sitten 5kk kohdalla. Sitä ennen ei rauhallista hetkeä kyllä ollut. Silkkaa kiljumista ja karjumista. Selvittiin juuri ja juuri elossa, kun meitä oli kaksi aikuista. Isosisarukset mahdollisimman paljon mummolaan hoitoon.

Vierailija
188/191 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta muualle, jos on oikeasti sietämätöntä. Et paljon muuta voi.

Voipas. Tekeen sen naapurin elämästä v*ttuilemalla sellaista helvettiä, että ne muuttavat mielummin.

Vierailija
189/191 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkyjälapsillekin voi antaa lääkärin määräyksestä pieniä annoksia rauhoittavia. Ennen se hoidettiin maalla omatoimisesti esimerkiksi väkevillä alkoholijuomilla ja eetterillä.

Vierailija
190/191 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, vauvan itku on normaali ääni, mutta onko ympärivuorokautisen itkun kuunteleminen mielestänne kohtuullista? Kuvitelkaa omalle kohdalle, ei yöunia tai yhtään mitään.

Yksi tällainen kohdalle osunut. En käsitä, miten näitä on nykyään joka nurkalla.

Ei vauvaa voi opettaa ja käskeä olemaan hiljaa. Koiran voi. Stereoista saa säädettyä ääntä, vauvasta ei. Isommat lapset ja aikuiset ymmärtävät kun pyydetään olemaan hiljaa (tai sitten ei ja poliisit tulee bileet lopettamaan).

Eli ei auta kuin kestää. Vauvan äiti kuuntelee tätä jatkuvasti, muilla asukkailla on yleensä muutakin elämää kuin kuunnella mitä naapuri tekee (tai sitten on aika pöpi jos ei ole). Äänieristeet saisi olla paremmat, jos itse olet herkkä melulle, niin remppaa se oma kämppä ettei meteli kuulu. Tai valitse muu tapa asua. Äänenvaimenninta vauvoille ei ole valitettavasti keksitty. Ensi koti on tarkoitettu tueksi ei sinne mennä vaan siksi että vauva huutaa ja naapuri ei siedä. Toivottavasti saat vielä itse koliikki vauvan ja voit miettiä mielipiteitäsi uudelleen.

Ei ole kovin harvinaista työskennellä kotoa käsin nykypäivänä. Sekin on työtä ja vaatii keskittymisensä.

Vierailija
191/191 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluisi sosiaalitoimen reagoida, kun kyseessä nuori(?) yh-äiti. Ei ole tervettä hänelle.