Miten köyhillä on aina varaa röökiin, kaljaan ja baareiluun?
Kommentit (35)
Samaa mietin aina kun näen erään Facebook-kaverin laittaneen tämän tästä kuvia kuinka on bileet alkamassa ja pöytä täynnä kaljaa ja viinaa. Ja baariin olisi sitten kuulemma vielä tarkoitus lähteä, kun päivällä oli käynyt kampaajalla ja ostoksilla kun piti saada vähän hemmotella itseään. Ja tämä kaveri siis elää työttömyyskorvauksella (on elänyt jo monta vuotta). Ilmeisesti ei siitä huolimatta sitten kuitenkaan ole köyhä.
Mulla ei ole varaa käydä baarissa. Kaikki menee elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
viron matkat saa kyl 8e/kpl.. senkun liittyy viikinkikerhoon. Tosin sitten saattaa mennä hieman lisää rahaa ku syö lihapullia ja perunamuussia blue delissä :D
No tämähän helpotti, enää tarvitsee maksaa pitkälti yli 100 euroa että edes pääsee Helsinkiin ja sieltä takaisin kotipaikkakunnalle.
Älä unohda bensaa ja autokorjaamoa!
Vierailija kirjoitti:
viron matkat saa kyl 8e/kpl.. senkun liittyy viikinkikerhoon. Tosin sitten saattaa mennä hieman lisää rahaa ku syö lihapullia ja perunamuussia blue delissä :D
Joo, 8 e Viroon edellyttää todellakin että sinne mennään arkisin kun muut on töissä ja laivat tyhjinä.
Mutta ei käy köyhä nyt töitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, 8 e Viroon edellyttää todellakin että sinne mennään arkisin kun muut on töissä ja laivat tyhjinä.
Mutta ei käy köyhä nyt töitä tee.
Alkoiko runosuonesi sykkimään?
Viron laiva maanantain lähtee
Mutta ei siellä käy köyhä
Nyt töitä tee!
Baareihin ei ole varaa mutta Tallinnaan pääsee muutamalla eurolla ja sieltä saa juomat, tupakat ja vielä edulliset ruoat.
Lisäksi köyhällä wt:llä on usein koira tai kaksi. Joskus useampikin.
Miksi?
Nopeasti on tämäkin ketju muuttumassa tekopyhien työnsankarien moralisoinniksi. Tosin sitä topikin avaaja tästä varmaan halusikin.
Ei olekaan varaa. En polta, en käytä alkoholia koskaan, en käy kampaajalla tai kosmetologilla, en tilaa lehtiä, en matkusta, vaatteeni ostan Tokmannilta ja huonekaluni olen ostanut torista muutamalla kympillä käytettyinä. En harrasta mitään mihin menee rahaa, harrastuksenani on vain kävely ja lukeminen. Elän pienessä asunnossa kaupungin halvimmalla asuinalueella enkä omista autoa, en edes polkupyörää. Olen onnellinen siitä, että en ole koskaan aloittanut tupakanpolttoa ja pelkään jatkuvasti, että tulee jokin yllättävä meno, joka kaataa elämäni korttitalon, sillä pennin venytyksestä huolimatta, en saa yhtään rahaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin aina kun näen erään Facebook-kaverin laittaneen tämän tästä kuvia kuinka on bileet alkamassa ja pöytä täynnä kaljaa ja viinaa. Ja baariin olisi sitten kuulemma vielä tarkoitus lähteä, kun päivällä oli käynyt kampaajalla ja ostoksilla kun piti saada vähän hemmotella itseään. Ja tämä kaveri siis elää työttömyyskorvauksella (on elänyt jo monta vuotta). Ilmeisesti ei siitä huolimatta sitten kuitenkaan ole köyhä.
Sanooko hän itse olevansa köyhä?
Jos ei valita vaan on tyytyväinen niin miksi se sinua hiertää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko hän itse olevansa köyhä?
Jos ei valita vaan on tyytyväinen niin miksi se sinua hiertää?
"no ku se elää mun rahoilla".
Ja luultavasti on vielä niin yksinkertainen, että vielä uskoo siihen.
Itse kokeneena, mutta nykyisin vain köyhänä voin vastata, että selittävänä tekijänä on usein se riippuvuus. Köyhä ja näköalaton elämä on helpompaa kestää tällaisten helposti tavoitettavissa olevien harrastusten avulla. Samankaltaista elämää viettävä ystävä- ja tuttavapiiri toimii ajan kanssa riippuvuutta ylläpitävänä voimana, josta on vaikea irtautua.
Joku löytää joskus piirin ulkopuolelta itselleen aivan toisenlaista elämää viettävän kumppanin ja voi päästä viettämään "tavallista" elämää. Itselleni se "tavallinen" elämä aukeni vasta kun rahat loppuivat totaalisesti, eikä kertakaikkiaan ollut enää varaa tupakoida.
Itse olen näitä mukamas köyhiä. Työtön 25-vuotiaasta asti. Eivät vaan kaverit tiedä että olen perinyt miljoonasalkun joka maksaa 50t/v osinkoa.
Tyhmäähän se olisi jos paiskin jotain 2 tonnii/kk paskaduunia tuon jälkeen. Sen sijaan päätin keskittyä elämän tärkeimpiin asioihin eli dokailuun ja vosuihin. Niihinhän ne rahat kaikki sitten menevät.
Niin jos asuu Helsingissä. Hyvähän se sieltä on lähteä Tallinnaan hakemaan halpaa viinaa ja röökiä, mutta Tallinnan reissu esim. Tampereelta tuleekin jo huomattavasti kalliimmaksi, kun pitäisi ensin edes päästä sinne Helsinkiin. Saati sitten jostain kauempaa.