Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko luovia? Harrastatteko jotain luovaa, esim. maalaamista, luovaa kirjoittamista?

Vierailija
20.07.2017 |

Koska viimeksi olet kirjoittanut runon, maalannut taulun, suunnitellut ja tehnyt vaatteen tai koristeen, säveltänyt ja/tai sanoittanut laulun tms.? Onko se sinulle helppoa ja luonnollista vai vaikeaa? Haluaisitko olla luova useammin? Miksi et ole?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävellän ja sovitan kappaleita sekä työkseni että huvikseni. Ruutininomaosta työtehtävää en oikein pidä luovana, mutta onneksi olen jaksanut vielä toteuttaa omiakin ideoitani.

Kirjoitan runoja, joista osa päätyy myös biiseihin lyriikoiksi. Runoja olennkirjoittanut lapsesta alkaen.

Teininä maalasin paljon vesiväreillä ja joskus myös öljyväreillä. Nykyisin maalaaminen on vähän jäänyt, mutta tänä keväänä kaivoin jo vesivärit ja pensselit esiin.

Vierailija
22/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänään runon. Kaverini on kirjoitellut lyrics eli laulunsanoja, mutta en oikein ymmärrä, miten se tapahtuu jos ei ensin ole sävelmää. Kumpi tulee ensin sävel vai sanat?

Kumpi tahansa voi olla olemassa ensin. Tai ne voivat syntyä limittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut, maalannut, kirjoittanut.

Mutta olen introvertti enkä välitä jakaa töitä. Tätä huomiohakuiset eivät ymmärrä, vaan pitävät julkisuutta kaiken mittana.

Parasta on aivan arjen luovuus: tavallisen perheenäidin luoviminen arjen kiemuroissa. Elämä on kuitenkin kokonaisuus. Pelkkänä taiteentekijänä itsensä näkeminen on kuitenkin aika yksiulotteista.

Esim 90- luvulla taidekoululaisten narsismi oli karmeaa: pidettiin itseä lähtökohtaisesti parempana poikkeuslahjakkuutena, ja muut oli vaan " taviksia". Nykyään onneksi esim netin kautta saa työnsä esille jos niin tahtoo. Oikeasti hyvät pärjää ja titteleihinsä kiintyneet jumittaa.