Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sinkku ja minulla menee ruokaa kuussa 650 e

Vierailija
20.07.2017 |

Arkisin työlounas hiukan yli 10 e.
Jokainen päivä ruokaostokset n 15 e.

Eikä tuo ole paljon. Kuten huomaatte en syö illalla ulkona.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet tosi ylipainoinen.

Vierailija
2/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä ruokaostokset?? Itse en niin usein viitisi kaupassa rampata, mutta kukin tyylillään. Saahan sitä rahaakin käyttää ihan niin paljon kuin lystää. Ei se minulle kuuluu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, ihmiset tykkää laittaa rahaa eri asioihin. Me tykätään myös syödä hyvin joten iso siivu menee ruokaan, käymme Myös välillä hyvissä ravintoloissa

Vierailija
4/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä sitten sieltä kaupasta ostat ja vielä joka päivä? Kyllä mullakin joskus meni paljon kun kävin työpäivän aikana ulkona syömässä, mutta en mä sitten taas kotona syönyt juuri mitään.

Vierailija
5/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee saman verran. Ollaan tosin nelihenkinen perhe.

Vierailija
6/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee reilussa puolessa vuodessa ruokaan saman verran...

Vierailija
7/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota jokainen päivä ruokaostokset 15 euroa, vaikka itsekin olen sinkku, jolla menee ruokaan ihan tolkuttomasti rahaa, kun ostelen kalliita marjoja ja hedelmiä, lohta, sisäfilettä jne ja syön myös usein ulkona ja yli tuon 10 euron hinnan. Silti on kyllä vaikea saada kotona syötyä joka päivä 15 eurolla, jos on jo syönyt halvan lounaan muualla. 

Vierailija
8/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja treenaan salilla. En mikään bodari. Mutta syön esim lohta 4 kertaa viikossa enkä säästele kasviksissa tai hedelmissä. Olen hiukan yli keskituloinen joten miksi minun pitäisi pihistellä ruoassa? Kai ihmisen täytyy jossain kohtaa saavuttaa se taso, jolloin ruokamenoja ei tarvitse "tarkkailla" rahan puolesta. Pois en ruokaa heitä. Syön terveellistä normaalia eurooppalaista ruokaa jälkiruokineen. Juon parasta teetä ja kahvia (jälkimmäinen puuttuu muuten tuosta). Ei alkoholia, sen maksaa yleensä firma.

Vierailija
9/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sulla menee kauppaan. Pastapussista ja jauhelihasta saa kunnon ruokaa pariksi päiväksi. Lisäksi vähän kasviksia, maitoa salaattia. Ei tarvi joka päivä ostaa 15:sta eurolla.

Vanhempani joutuivat velkasaneeraukseen muutama vuosi sitten ja äitini säätti että ruokaan saa mennä 100 egee kuussa. JA hyvin pärjäsivät. Tosin joskus avitin tuomalla jotain herkkuja mutta perustarpeisiin meni tuon verran parin vuoden ajan.

Vierailija
10/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota jokainen päivä ruokaostokset 15 euroa, vaikka itsekin olen sinkku, jolla menee ruokaan ihan tolkuttomasti rahaa, kun ostelen kalliita marjoja ja hedelmiä, lohta, sisäfilettä jne ja syön myös usein ulkona ja yli tuon 10 euron hinnan. Silti on kyllä vaikea saada kotona syötyä joka päivä 15 eurolla, jos on jo syönyt halvan lounaan muualla. 

Normiruokaostos:

Savustettu lohipala 5 e

Avocadoja 4-5 e

PakasteMarjoja 2-3 e

Maitotuotteita 5 e

Jälkiruokaa ja herkkuja 5 e

Tuosta jää avocadoja ja maitotuotteita muille päiville. Eli 15 e ei edes riitä. Ja sitten kahvit ja teet päälle!

Vierailija
11/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Työruoka pitää kylläsenä ja vaikuttaa normihintaiselta. Lisäksi salaatit, rahkat, hedelmät, leikkeet, leivät ym maksaa. Ja mikäs siinä jos rahaa on. Etenkin, jos urheilee, niin ruokaa kuluu. Itsellä jo menee 200-300e kuussa ja olen opiskelija. Kouluruokalaan 50-75e/kk ja kotio ostokset kerran viikkoon tai useammin 20-40e. Enkä ole edes ylipainoinen ja etenkin opiskeijana näkee nälkääkin. painoindeksi jotain 21 mulla siis. En tiedä ap:n painoindeksiä??

Vierailija
12/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sinkku, en töiden vuoksi kerkeä syömään ulkona lounasta, eli teen sen itse (joka laskee vähän kuukausittaista rahanmenoa ruokaan) ja harvoin käyn ulkona syömässä, mutta minulla menee myös joku 500e kuussa ruokaan rahaa. Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja olen valmis maksamaan siitä. Ruoka vaan maksaa Suomessa jonkin verran :) 

Vierailija
13/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom olen yli keskituloinen ja minulla ei ole mitään syytä kytätä ruoan hintaa! Ja voin kertoa että teen usein ostokset lähi-Lidlissä. En silti tuhlaile esim ulkona illalla syömällä. Näin se vaan Helsingissä on. 650 e min kk

Vierailija
14/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee saman verran rahaa ruokaa, olen myös sinkku. Tykkään laadukkaasta ruuasta.

Vierailija
15/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ruokaostoksiin noin 250-300€ kuussa mutta tämä sisältää kaiken ruokakaupasta ostetun, kuten hygienia- ja siivoustuotteet joten ihan tarkkaa ruoan osuutta en osaa sanoa. Lisäksi syön joka päivä työaikana lounaan ja silloin tällöin käyn iltaisin tai viikonloppuisin ulkona syömässä, näihin menee noin 300€ kuussa.

Ja olen siis 50kg, nainen, sinkku. Kyllä ne ruoat maksaa suunnilleen ton verran! Itsekään en katsele hintoja kaupassa, ostan mitä haluan ja en näe syytä alkaa pihistelemään, kun mulla on varaa tähän.

Vierailija
16/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normiruokaostos:

Savustettu lohipala 5 e

Avocadoja 4-5 e

PakasteMarjoja 2-3 e

Maitotuotteita 5 e

Jälkiruokaa ja herkkuja 5 e

Tuosta jää avocadoja ja maitotuotteita muille päiville. Eli 15 e ei edes riitä. Ja sitten kahvit ja teet päälle!

No joo, jos sulla on kaksijapuolilitrainen kone. Mun ykskutonen ei pysty prosessoimaan noin paljon ruokaa vaan menee tukkoon. 

Vierailija
17/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko suolistosi normaalisti eli onko kakka kiinteä ja kaunis ja tulee kerran pari päivässä? Muussa tapauksessa pelkään, että nuo hienot ravinteet huuhtoutuvat viemäriverkostoomme. 

Vierailija
18/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos ruuat hakee jostain anton&antonista ja ruohonjuuresta 15e/pvä on aika pieni raha...

Lidlistä tas niin ruokkisi 3 bodiaria ikigaineriksi :p

Vierailija
19/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kun kerran varaa on. Miksei sitten syödä hyvin. Mutta sitä mä en ymmärrä miten raahaat itsesi kauppaan joka päivä? Järkevämpää olisi tehdä vaikka lista ja ostaa edes muutaman päivän ruuat kerralla. Ja aika perkeleen kallis työpaikkalounas, saa olla aika fiinit sapuskat!

Vierailija
20/22 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yleensä 15-25 euroa kauppaan ja käyn kaupassa yleensä 1-2 kertaa viikossa. Aikamoiset ostokset jos sinulla menee ruokaan vielä työpaikkalounaan jälkeen 15 euroa joka päivä. Luulisi, että jos työpaikkalounaan syöt joka arkipäivä, niin pärjäisit helposti satasella ruokakaupassa kuukaudessa. Itselläni menee jotain 100-200 euroa ruokaan kuukaudessa.