Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinäkin voit säästää menoistasi 11 000€/vuosi!

Vierailija
20.07.2017 |

Vitsi nää neuvot on tavalliselle tallaajalle niin typeriä!!
http://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/koti-ja-vapaa-aika/ihmiset-tuhlaavat…

- Joo, mekin voimme säästään 1000€/kk heti kun asuntolaina on maksettu 21 vuoden kuluttua. Tosin olen silloin jo eläkkeellä... Aika pieneen asuntoon saa muuttaa että asumiskulut pienenee nykyisestä 360€:sta.
- Syömme vain kotona ja itsetehtyä ruokaa joten ravintolalaskusta ei voi oikein tinkiä.
- Työmatka on suuntaansa 23 kilometriä joten mun pitäisi lähteä töihin klo 04 ollakseni hikisenä ja väsyneenä perillä klo 08. Ja kotona vastaavasti olisin klo 20. Ei siinä paljoa jaksaisi ruokaa laitella ja lapsia hoidella.

Koskahan oikeasti tulisi fiksuja ohjeita??

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lul, kuluttaisipa ekana tuon verran vuodessa :D

Vierailija
2/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miljonäärin on kyllä helppo puhua.

Meidän asuntolaina on maksettu vuonna 2032 (ehkä, jos ei nyt satu niin, että kyseinen talo julistetaan asumiskieltoon), en koskaan käy lounaalla, vaan olen viimeiset 10 vuotta ottanut töihin eväät. Ei näy missään ne "säästöt". Aika turhaa puhua, jos palkka on vuodessa 25000 bruttona, ei siitä oikeasti voi jäädä säästöön 11200 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on säästää kun saa jotain 700€ kuukaudessa miinus asunto, ruoka ja muut välttämättömyydet.

Vierailija
4/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jutut on tosiaan niin kaukana tavallisesta elämästä että tekisi mieli laittaa kirjoittaja pärjäämään 15000 vuosituloilla. Sieltä kultapossukerhosta on hyvä heitellä näitä älynväläyksiä.

Vierailija
5/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs työpaikkaa muuttaminen ei välttämättä onnistu tai ole edes kannattavaa. Mulla menee vuodessa aika paljon huvituksiin rahaa. Mutta vaihtoehtona on sitten istua yksin kotona sillä aikaa kun kaverit menevät muualla. Ei kiitos. Enkä kyllä ihan 11000 euroa käytä viihteeseen vuodessa... Asuminen ja auto ovat pakollisia. Nekin on kyllä valittu siten että ovat kaikin puolin mahdollisimman järkeviä ratkaisuja. Mutta muuttamaan en ala. Nyt koti on kivalla paikalla ja tässä täytyy ajatella lapsiakin...

Vierailija
6/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin helposti säästää tuon verran vuodessa, jätän vain kaikki laskut ja vuokran maksamatta. :)

T: 18 000 e / vuosi

Vierailija
7/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asuntolaina maksettu 2 vuoden kuluttua, 47-vuotiaana. Valintoja.

Vierailija
8/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minä asun jo pikkuruisessa yksiössä, en usko että tämän pienempiä edes löytyy.

- Kävelen/pyöräilen töihin, sillä en omista autoa.

- Laitan aina ruokaa kotona, sillä minulla ei ole edes varaa syödä ulkona.

Missä on mun miljoonat?

Vierailija
9/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa tuota lukea mutta voisiko joku lyhyesti kertoa kuinka se tapahtuu kun nettona tulee kuussa vajaa tonni? Tienaa pimeänä ja nostaa tukia? Lopettaa syömisen ja muuttaa pahvilaatikkoon?

Vierailija
10/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli sanonta, että tupakointiin menevillä rahoilla saisi ostettua asunnon. Ja toden totta - olen todennäköisesti melkoinen sarjapolttelija, koska omistan 2 velatonta sijoituskämppää.

Vierailija
11/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen Setlementin maksamasta 4,70€ tuntipalkasta (4,5 tunnin pvä) tuon säästää yhdessä hujauksessa!

Vierailija
12/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä huudella kun on miljoonat tilillä. Me asumme miehen kanssa yksiössä, minä pääsen kilometrin päähän pyörällä töihin, emmekä käy kuin ehkä kerran puolessa vuodessa ulkona syömässä. Mutta kappas vaan, eipä vaan pysty siltikään säästämään tuollaista summaa vuodessa. Tienaan vuodessa jonkun 16 000€, niin että siitä sitten jäisi 11 000€ säästöön? No ei hemmetissä!!

Vierailija
13/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mitenhän tuo kuvittelee, että saa 1000e/kk säästöön, kun käteen tulee suunnilleen tuon verran. Niin joo, säästämällä eli jättämällä kaiken ostamisen ja maksamisen.

Vierailija
14/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin Ferrarin Porscheen ja säästin 300t. €. Mikset siis sinäkin?

t:Miljonääri.

Vierailija
15/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos muutat pienempään asuntoon, kävelet töihin ja laitat ruokaa kotona, pystyt nostamaan säästölukemasi 25 prosenttiin tai jopa korkeammalle, mies lupaa"

Mietitäänpäs:

Asun Helsingissä pienessä vuokrakaksiossa (reilut 30 m2). Vielä pienempään muuttaminen ei tulisi käytännössä halvemmaksi, koska kylpyhuone ja keittiö ovat kalleimmat neliöt.

Töihin kävelläkseni minun pitäisi muuttaa Helsingin keskustaan. Tämä kumoaisi välittömästi asumisesta säästämisen.

Minulla on työsuhde-etuna lounasseteli. Sillä saa syödä ravintoloissa ja ostaa valmiita ruokia kaupan salaatti- tai lämpimien ruokien tiskiltä, sen sijaan sillä ei saa ostaa esimerkiksi satokausikasviksia. Tällä hetkellä lounas ei siis maksa minulle mitään (lukuun ottamatta sen vaikutusta verotukseen, mutta käytännössä veroprosenttini olisi sama vaikka luopuisin edusta), mutta itse tekemällä joutuisin maksamaan ainesosista.

Että olipa järkeviä ohjeita.

Vierailija
16/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ohjeet ovat usasta. Ei siis mitenkään sovellettavissa Suomeen. Usassa esim. Ulkonasyöminen on niin yleistä, että kotitekoisella ruualla todella säästää rahaa. Ja kimppakämppäasuminen on aonoa todellinen vaihtoehto sinkuille kaupungeissa, koska asuminen kallista. Se, että tällaisia säästä rahaa/tee rahaa juttuja tulee usasta ei ole sattumaa. Usassa on tärkeää se, että a) tavaran saa edullisesti b) pystyt säästämään rahaa. Rahan säästäminen on tärkeää, esim. Monissa osavaltioissa vero maksetaan jälkikäteen, terveydenhoito vakuutuksesta huolimatta maksaa, lasten koulutus maksaa. Yksinkertaisesti siellä ei voi elää niin, ettei rahaa jää säästöön. Nim. Usassa asunut.

Vierailija
17/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos muutat pienempään asuntoon, kävelet töihin ja laitat ruokaa kotona, pystyt nostamaan säästölukemasi 25 prosenttiin tai jopa korkeammalle, mies lupaa"

Asun 25m2 yksiössä, kävelen töihin ja laitan ruuan aina kotona. Tulepa hyvä herra kertomaan, miksi en silti saa säästöön 11 000e/kk? Muutamalla koirankoppiin?

Vierailija
18/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käyn lounaalla melkein päivittäin. Nautin elämästä nyt, enkä 20v kuluttua!

Vierailija
19/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asuntolaina maksettu 2 vuoden kuluttua, 47-vuotiaana. Valintoja.

Mä olen velaton 40v. Valintoja.

Vierailija
20/82 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ohjeet ovat usasta. Ei siis mitenkään sovellettavissa Suomeen. Usassa esim. Ulkonasyöminen on niin yleistä, että kotitekoisella ruualla todella säästää rahaa. Ja kimppakämppäasuminen on aonoa todellinen vaihtoehto sinkuille kaupungeissa, koska asuminen kallista. Se, että tällaisia säästä rahaa/tee rahaa juttuja tulee usasta ei ole sattumaa. Usassa on tärkeää se, että a) tavaran saa edullisesti b) pystyt säästämään rahaa. Rahan säästäminen on tärkeää, esim. Monissa osavaltioissa vero maksetaan jälkikäteen, terveydenhoito vakuutuksesta huolimatta maksaa, lasten koulutus maksaa. Yksinkertaisesti siellä ei voi elää niin, ettei rahaa jää säästöön. Nim. Usassa asunut.

En ole Usa:ssa asunut, mutta jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että sielläkin asuisi tuhansittain ihmisiä, joilla ei todellakaan jää rahaa säästöön. Silti he pystyvät siellä elämään. Pystyvät, koska ei ole muuta vaihtoehtoa. Ovatko nämä sitten vain huhupuheita vai mistä tällainen käsitys on minulle syntynyt?