Olen lto. Saan käteen 1780€/kk.
Vituttaa. Tykkään työstäni, mutta olisi kannattanut opiskella yliopistossa jotakin muuta.
Kommentit (33)
Hyvä palkka on ja töitäkin riittää
T:työtön tradenomi
Varma duuni eikä jatkuvaa yyteetä
Meidän ei pidä suostua tähän huonoon palkkaukseen sosiaaali- ja terveysalalla. Voikun ihmiset tekisi enemmän valituksia esim . Valviraan että edes palkattaisiin enemmän henkilökuntaa päiväkoteihin ja sosiaali- ja terveysalan paikkoihin. Jos metallimiehillä on joku työehto pielessä- ne menee lakkoon. Miksi päiväkodin, sairaalan ja sosiaalitoimiston väki ei mene lakkoon?
Tarkistuta sun veroprossasi. Mulla n.20 ja brutosta (2600€) jää käteen pikkusen päälle 2000€ kuussa. Palautuksia saan yleensä n. 250€. Onhan toi palkka törkeän pieni. Onneksi tänä vuonna Hki maksoi bonareita n. 700€ ja lomapäivät 43 vuodessa hieman kompensoivat.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistuta sun veroprossasi. Mulla n.20 ja brutosta (2600€) jää käteen pikkusen päälle 2000€ kuussa. Palautuksia saan yleensä n. 250€. Onhan toi palkka törkeän pieni. Onneksi tänä vuonna Hki maksoi bonareita n. 700€ ja lomapäivät 43 vuodessa hieman kompensoivat.
Hulppeet määrät lomaa. Lasketaanko tohon lauantait mukaan?
t. Kesälomaa 4vkoo ja talvilomaa 1vko.
Laskin et sulla lähes 9vkoo jos la ei lasketa!!!
Mitä sitten? Ota paremmin ansaitseva puoliso. Hyvin minunkin lto-puolisoni ja perheemme elää mun palkan ansiosta. Oltiin opiskelijoita kun tavattiin, joten miehen alhaisempi palkka ei ollut mikään yllätys eikä ole ollut koskaan ongelma.
Kaksoisrangaistus. Paska palkka ja joutuu oleen lasten kanssa kaiket päivät ja selittämään juurta jaksaen asiat.
Pidän kyllä lapsista, mutta en jaksaisi huolehtia päivittäin vieraiden ihmisten lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Varma duuni eikä jatkuvaa yyteetä
Mulla ollut 3 kertaa 10 vuoden aikana.
Lto
Vierailija kirjoitti:
Olen pph ja mun brutto on tuo. Samaa työtä teen. Koulutusta mulla on enemmän kuin perus-LTO:lla, mutta sillä ei ole merkitystä. Itsepähän olen työni valinnut. Se vaan on tullut huomattua, että lasten hoitamista ja kasvatusta ei arvosteta. Palkka on suoraan verrannollinen työn arvostukseen.
En ole itse alalla mutta on kullä hassua jos perhepäivähoitaja kuvittelee tekevönsä samaa työtä kuin lastentarhanopettaja. Itse nimenomaan halusin lapseni päiväktoiin koska siellä lasteni päivärytmi on opettajien suunnittelema ja saavat pedagogisesti korkeatasoista hoitoa (opetellaan leikkien, laulujen ja lorujen avulla omalle ikätasolle kuuluvia taitoja). Ei olisi tullut mieleenkään laittaa jollekin perhepäivähoitajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pph ja mun brutto on tuo. Samaa työtä teen. Koulutusta mulla on enemmän kuin perus-LTO:lla, mutta sillä ei ole merkitystä. Itsepähän olen työni valinnut. Se vaan on tullut huomattua, että lasten hoitamista ja kasvatusta ei arvosteta. Palkka on suoraan verrannollinen työn arvostukseen.
En ole itse alalla mutta on kullä hassua jos perhepäivähoitaja kuvittelee tekevönsä samaa työtä kuin lastentarhanopettaja. Itse nimenomaan halusin lapseni päiväktoiin koska siellä lasteni päivärytmi on opettajien suunnittelema ja saavat pedagogisesti korkeatasoista hoitoa (opetellaan leikkien, laulujen ja lorujen avulla omalle ikätasolle kuuluvia taitoja). Ei olisi tullut mieleenkään laittaa jollekin perhepäivähoitajalle.
Ei "hoito" ole pedagogisesti korkeatasoisempaa vain sillä, että sitä tekevät lto:t ja että sanotaan sen olevan pedagogisesti korkeatasoista.
Aivan samoja leikkejä, lauluja ja loruja leikitään lauletaan ja loruillaan perhepäivähoidossa. Ellei oma hoitaja ohjaa, niin vie kerhoon tai perhepäivähoidon yhteistilaisuuksiin.
Se, että leikit, laulut ja lorut suunnitellaan ja kirjataan ylös etukäteen ja keksitään niille pedagogiset perustelut suunnitelmiin, ei tee niistä lapselle yhtään sen korkeatasoisempia kuin ex tempore -laulatukset ja lorutuksetkaan. Toiminnan järjestäjien on tietysti helpompi vedota korkeatasoisuuteen, kun todisteena on korkeakoulutetun laatima toimintasuunnitelma ja nivaskat paperia.
Tärkeily on kyllä Suomessa aivan omaa luokkaansa, erityisesti kyseisellä alalla.
Moni omaa lasta kotona hoitava lastentarhanope on samalla myös perhepäivähoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisrangaistus. Paska palkka ja joutuu oleen lasten kanssa kaiket päivät ja selittämään juurta jaksaen asiat.
Pidän kyllä lapsista, mutta en jaksaisi huolehtia päivittäin vieraiden ihmisten lapsista.
Rangaistus on tullut tyhmyydestä.
Miten sun veroprossa on lähes 30?