Miniä ei käy kylässä kuin tosi harvoin
Miniä ei oikein koskaan tule ei poikani mukana käymään. Hän on viimeksi käynyt meillä n 4kk sitten ja vuodessa ei vieraile kuin ehkä 3-4 kertaa.Näkisin häntä mielelläni useamminkin, Hän jää pois, vaikka ei olisi muutakaan menoa, Tuntuu kuin hän ei ymmärtäisi, että sukulaisten kanssa on tapana olla tekemisissä, eikö hän tarvitse sukulaissuhteita ollenkaan... tuntuu surulliselta. Perheenjäsenten kanssakäyminen on kuitenkin kaikille ilon aihe ja rikastuttaa elämää, ja minusta lasteni puolisot kuuluvat perheeseen myös. En haluaisi painostaa, mutta en myöskään jättää häntä ulkopuoliseksi, Tuntuu että välttelee minua ja miestäni selvästi?
Kommentit (244)
Minun anoppini ihmettelee miksi kyläilen äitini luona enemmän kuin hänen. Kerran sanoi miehelleni että minun pitää tulla hänen luokseen ja sanoa omalle äidilleni että lähtee aikasin pois.
Mielenterveysongelmista kärsii..
ehkä ap on ollut huomaamattaan ilkeä tms? Ihmiset tulevat eri taustoista ja perheistä ja puhetavat ovat erilaiset. Esim omassa perheessä ei kiusata perheenjäseniä toisinkun anoppi, joka töksäyttelee omituisuuksia minulle ja miehelle. Meillä on liian suuret taustaerot ja siksi en ole tekemisissä pahemmin vaikka hän sitä ihmettelee.
Meillä on tapana pukeutua jouluna siististi mekkoja, hameita yms ja hän oli miehelle ihmetellyt tätä tapaani.
Ja jos on uusperheellinen eikä puolison kanssa yhteisiä lapsia, niin nämä käynnit anoppilassa voivat olla todella vaivaannuttavia-kaikille osapuolille.
Mikä sä ap olet sanelemaan sitä miten muut elää?
Vierailija kirjoitti:
Mun pojalla on mukava poikaystävä ja ollut jo monta vuotta, vieraillaan puolin ja toisin. Vuosia sitten tuumailin, etten halua mniää, koska meidän suvussa oli/on ongelmia erään miniä kanssa. Kahdella tytölläni on poikaystävät ja oletan, että heistä tulee "viralliset"vävyt jossain vaiheessa. Mukavia tyyppejä molemmat. Ei siis miniöitä tiedossa., hyvä.
”Vävy aina mieluinen, miniä ei milloinkaan”.
Osoitit juuri sananlaskun todeksi asenteellasi.
En tiedä mutta tänään hoksasin että olen nähnyt anopin viimeksi jouluna. Ihanaa!
En käy miniän luona enkä aio koskaan käydäkään. Ei vaan kiinnosta. Mulla on ihan omakin elämä.
Vävy aina mieluinen siksi ettei vävyn tarvi olla missään tekemisissä anopin kanssa. Vävy tulee kylään ja hilaa pärseensä sohvalle puhumaan mukavia appiukon kanssa. Siitä homma etenee siihen että vävyn pärse hilautuu kahvipöytään jossa juttelee mukavia appivanhempien kanssa. Jonka jälkeen taas sohva kutsuu vävyn persettä. Appiukko esittelee ehkä vävylle polttopuutaapelinsa. Vaihdetaan tilalle miniä. Miniä ja anoppi sopivat vierailusta ja järjestelyistä. Anoppi listaa asiat pariskunnan lastenhoidossa jotka nyppivät anoppia ja jotka hän aikoo ottaa miniän kanssa käsittelyyn. Miniä auttaa anoppia kahvipöydän kattamisessa. Miniä auttaa anoppia kahvipöydän korjaamisessa. Anoppi läksyttää miniän lastenhoitotaidot. Sohvalla ei ehditä edes istua.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta tänään hoksasin että olen nähnyt anopin viimeksi jouluna. Ihanaa!
Mä näin oman anoppini viimeksi v. 2005. Hyvä anoppi oli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän käy ihan riittävän usein. Ei hätää.
minunkin mielestä toi on riittävästi!! itselläni on muitakin kavereita ja sukua paljon
Miksi pitäisi käydä kylässä. ap taitaa haluta miniää kylään vain että saa oikein piikitellä ja vittuilla jotenkin tuli tunne. te tuskin mitään kavereita olette.
Itselläni oli persoonallisuushäiriöinen anoppi sairasti jotain pahaa mielenterveysongelmaa.
Itse en käy todellakaan usein hänellä on pahoja ongelmia.. ja vielä ihmettelee mujsen käy ja sitäpaitsi miksi sielä pitäisi käydä?? Monia ystäviäkin näen kahviloissa baareissa jne.
Itsekin enimmäkseen hoidan omat vanhempani tapaamiset.
Ehkä miniä ei pidä sinusta, mutta ei halua sanoa sitä ääneen. Käy kuitenkin aika usein, että sinun kannattaisi anoppi olla tyytyväinen noihin vierailuihin että yleensä edes käy.
Hän voisi olla käymättä ollenkaan tai kävisi kerran vuodessa.. toi on paljon!!!
En käy kovin usein myöskään.. miehellä on muuta asiaa kotipaikkakunnalle usein ja käy silloin siinä sivussa kahvilla. Itse olen töissä meidän nykyisellä paikkakunnalla 150km päässä, joten en pääse useimmille reissuille. Haluaisin välillä käydä viikonloppuisin kyläilemässä molempien vanhempien luona, mutta mies ei ole kovin innostunut lähtemään erikseen, kun näkee näillä omilla reissuillaan jo vanhempiaan riittävästi. Toisaalta, eipä siellä anoppi yleensä multa mitään edes kysele, selittää omia kuulumisiaan johon myhäilen jotain takaisin ja kohteliaisuudesta kysyn tarkentavia kysymyksiä.. mies yleensä siirtää keskustelun meidän kuulumisiin niin niitäkin edes sen verran tulee kerrottua. Jotenkin tuntuu ettei edes juuri pääse tutustumaan kun keskustelun taso on siinä mitä anoppi on tehnyt ja mitä sen tuttavat (joita en todellakaan edes tunne) on tehneet viime viikkoina.
Kuinka usein sielä anoppilassa oikein pitää vierailla jos tulee toimeen mutta ei ole mitään yhteistä?
pitääkö anopin kanssa olla kaveri?
Mä en käy, koska on niin pitkä välimatka, että se tarkoittaa yöpymistä. Anoppi asuu yksiössä (ihan tilava kyllä, 35m2) ja lämmittää sitä niin kiivaasti, että en pysty nukkumaan siellä. Ja tietenkin vielä touhottaa saunaa illalla, lämpö vain kasvaa. Tästä ollaan hänelle sanottu, mutta ei ymmärrä. Heittää vaan vitsinä takaisin, että kun "hän on tällainen vilukissa-mummo". En tiedä onko loukkaantunut, ei ainakaan vaikuta siltä. mies siellä kyllä käy. Mä kyllä soittelen anopin kanssa ja jutellaan ummet ja lammet viikottain. Minusta tuntuu, että tämä hänelle riittääkin ja tykkää kun poikansa käy yksin. Meillä ei siis ole lapsia.
Itselläni on paljon tuttavia jotka menevät anopin "edelle" Vuodessa ei ehdi nähdä montaakaan ihmistä yhtäkkiä vaikka ajattelisi että ehtii. Itse en anopistani pidä näen vain pakosta. Valittanut miehelle kun en halua olla hänen ystävä vaan välit ovat asialliset ja se ei hänelle riitä.