Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ivf/ icsi vko:lla 14??;)

31.03.2006 |

Ei oo osunut silmiin muita, joilla olisi ensi viikolla punktio? Meillä on punktio todennäköisesti ensi viikon keskiviikkona ja siirto olisi pe! Tämä on toinen icsi, viimeksi ei päästy siirtoon saakka. Olisi kiva saada piinaseuraa...

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

kirjoitinkin jo tuonne viikko 13 ketjuun, vaikka ensi viikollahan se tapahtuu. alunperin oli ajateltu punktiota alkuviikkoon, mutta edelleen perjantaina munasarjoissa oli aika hiljaista, vain muutamia muniksia ja vain yksi 17 milliä, muut hyvin pieniä. taas nostettiin gonal-annosta, nyt 300, maanantaina on ultra ja katsotaan yritetäänkö punktiota mahdollisesti vasta perjantaina.

Vierailija
2/86 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ultra maanantaina, sitten näkee onko punktio keskiviikkona vai perjantaina, jännää! Mä piikitän menopuria ja nyt jarruna orgalutrania vielä sunnuntain. Sit maanantai- iltana sais jo pistää Pregnyl-piikin.

Monesko ivf/ icsi teillä on menossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ivf, kolme inssiä ollut ennen tätä. jos nyt ei onnistu menee auttamattomasti seuraava yritys syksylle. no, kai sitä toivoa vielä on... oli vaan aika lannistava se perjantain käynti. maanantaina sitten selviää melko paljon. onko sulla tunnelmia munasarjoissa? mulla on sellainen olo välillä, ettei ne mahdu housuihin ; ) kumma juttu - vaikka kasvua oli niin vähän. ne muuten epäili että jarru on voinut olla liian raju ja lamaannuttanut liikaa.

Vierailija
4/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytyy olla optimistinen, kun kaikki menny vielä hyvin. Meilläkin kyllä munikset ensin kasvoivat hitaammin, mutta ottivat vauhtia kasvussa, kun viime käynnillä ne oli jo aikataulussa. Joo, turvotusta on paljon ja huono olo aina välillä, onneksi huomenna on jo ultra! Mulla tää hoito on melko erillainen kuin viimeksi (puregonia), nyt aloitettiin menopur piikeillä suoraan eli ei sumuja eikä jarrua alussa. Sitten jarruja viisi päivää tässä loppuvaiheessa ennen pregnyliä... En oo kuullu muilla tällaisesta hoitotavasta:).

Vierailija
5/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomennahan sen tosiaan tietää! Ootteko muuten puhuneet hoidoista tutuille? Mä oon melkos puhelias tapaus ja oon menny höpöttämään aika monelle lähipiirissämme;), hyvin on kaikki suhtautuneet, vaikka ystävät ovatkin näitä eka yrityksestä raskautuvia...Viime hoidoissa ei puhuttu kuin muutamille ja toisaalta se oli helpotus , kun ei tarvinnut monille selitellä, ettei onnistunutkaan.

Vierailija
6/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä voin kirjoitella tännekin. ;) Olen siis menossa huomenna, maanantaina punktioon. Perjantaina lääkäri sanoi, että kymmenisen isompaa rakkulaa olisi tulossa ja joitain pienempiä. Nyt pikkasen jännittää jo. Mulla ollut lääkityksenä Synarela, Gonal-f (annos 112,5) ja Pregnylin pistin eilen illalla.

Meillä siis eka ivf menossa. Taustalla neljä nega-iui:tä. Yksi iui-lapsi on vuodelta -03. Aluksi, kun taas hoitoihin lähdettiin, ei kauheesti kerrottu kenellekään. Nyt sitten kun tämä projekti on venynyt, niin on ollut melkeinpä pakkokin kertoa vanhemmille ja mun siskolle, kun on lapsen hoitoa pitänyt sumplia. Olen myös valituille kavereilleni puhunut tästä. On jotenkin helpompi olla, kun ne ihmiset, joiden kanssa on päivittäin tekemisissä, tietävät asiasta. Olen vetänyt rajaa siihen, että kerron niille, kenelle kertoisin keskenmenostakin yms.

Vierailija
7/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitanpa tännekin lyhyesti, vaikka tuolla vko 14 ketjussakin kirjoittelin. Eli punktio on huomenna ma kuten Leenikselläkin. Meillä lääkityksenä ollut Puregon 9 X 200 IU, Orgalutran 4 X ja Pregnyl 10 000 IU. Ei siis jarrusumuja täälläkään käytössä. Tämä on meille jo viides IVF hoito, aiemmissa hoidoissa oli ne jarrut, täytyy sanoa että Orgalutranin piikittely on mukavampaa kuin sumuttelu. Rakkuloita oli reilu kaksikymmentä, mutta meillä ongelmana on niiden laatu -kuori on heikko ja siten kato suuri. Nin, vatsanympärys on kasvanut lähes 10 cm hoitojen vaikutuksesta, onneksi se palautuu kohtuullisen pian kun hormonilääkitys loppuu. Tietysti toivoisi että kasvu jatkuisi seuraavat 9 kk...

Meillä vasta esikoisesta haaveillaan ja alkaa nämä hoidot jo olla loppuunkäyty tie. Mutta eihän tätä tekisi, ellei toivo olisi taas korkealla.

Tsemppiä punktioon Leenis ja muille rakkuloiden kasvamista!

Vierailija
8/86 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

nyt on sitten onneksi hyviä uutisia. kävin tänään ultrassa ja siellä on nyt kehittymässä " toinen aalto" isompien annosten voimalla. perjantaina punktio. jeeeee!!!!

juuri nyt pitää kertoa esimiehelle, kun ei oikein enää muut selitykset pure...

meidän tilanteesta voisin kertoa sen verran, että ollaan uusperhe, mulla yksi " ihmelapsi" aikaisemmasta suhteesta ja miehellä 2. yhteisiä lapsia ei olla saatu ja lapsettomuuden syitä on molemmissa, mulla mm. endo.

Vierailija
9/86 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja leenikselle tsemppiä punktioon, perässä tullaan! Meilläkin varmistui, että punktio jo keskiviikkona, jee! Odotan jännityksellä miten käy tällä kertaa... Hienoa eliane, että pääsette tällä viikolla punktioon, toiv onnea kaikille!

Vierailija
10/86 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis se punktio. Hyvin meni. Mulle ei siis olla aikaisemmin tätä tehty ja jännitin tietty kohtuullisesti, mutta eipä se niin kauheaa ollut. Tehokkaita tuntuivat lääkkeet olevan. Nyt on tuntunut menkkamaisia kipuja, mutta otin yhden särkylääkkeen ja se tuntuu auttavan.

Munasoluja löytyi 17kpl! Luulen tosin, ettei kaikki ole kypsiä, kun toisen puolen rakkulat (7kpl) olivat vähän pienempiä. Huomenna sitten saadaan puhelu hedelmöittymisestä ja ke siirto. On tää aika jännää! Sellasta scifi-meininkiä... ;)

Vierailija
11/86 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio ohi täälläkin, soluja 26 kpl. Huomenna kuullaan hedelmöittymisestä. Meillä siirto on vasta pe, kun koetetaan saada se paras (tai itseasiassa ne parhaat) kyytiin.

Hienoa kuulla että chilipähkinällä ja eliane (oliko se niin) pääsette myös punktioon tällä viikolla.

Meillä syynä tähän meidän lapsettomuuteen on endo :(

Vierailija
12/86 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin pregnylin tänään ysiltä, nyt vaan odottelemaan keskiviikkoa. Tänään ultrassa näkyi isoja 20-26 mm 6+5 ja pienempiäkin oli useita. Parempi tulos kuin viime kerralla:). Outo yhteensattuma, mutta meidän auto hajos jälleen ennen punktioreissua, taas saa jännätä saako ne sen kuntoon ennen keskiviikkoa. Viime kerralla hajos yhtä mysteerisesti! Ja sillä ei ole tapana hajoilla jatkuvasti;). Kyllä sillä vielä ajaa, mutta kuuluu sellainen ääni kun jotain olisi irti.

Vierailija
13/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 solusta. :) Huomenna näkee sitten jakautumisen ja huomenna haetaan myös kyytiläinen matkaan. Eilen illalla oli vähän turvonnut olo. Alavatsan jomottelu kyllä taittui särkylääkkeellä. Tänään on jo lähes normaali olo.

Vierailija
14/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymis ja leenis, hyvältä kuulostaa. onko ollut sellainen olo että pitää olla levossa, onko annettu mitään ohjeita? mulle sanottiin että ainakin se punktiopäivä eli perjantai sairaslomaa mutta tarpeenmukaan sairasloma jatkuisi alkuviikolla.

chilipähkinä, jännittääkö huominen? tehtiinkös sulle silloin ensimmäisellä yrittämällä punktio?

aikamoiset tunnelmat on kyllä noista pistoksista... toisaalta olen jotenkin tosi hyvällä tuulella ja innoissani kun pääsen punktioon. mites muiden mielialat?

montako alkiota teille mahdollisesti laitetaan? täällä laitetaan myös kahta alkiota, jos se on mistä laittaa ja se on realistista pariskunnan kannalta. ollaan sanottu haluavamme kahta, jos niitä vaan tulee edes se kaksi.

Vierailija
15/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliane: Me päästiin viimeksi punktioon ja saatiinkin 11 munasolua, mutta suurin osa ei hedelmöittyny ja osa vaan ei enää kehittynyt hedelmöittymisen jälkeen, yksi jäi jäljelle, mutta siinäkin oli lopulta vikaa eikä päästy siirtoon.. Punktio oli ihan siedettävä, kyllä ne hyvät kipulääkkeet laittaa. Ensin suun kautta tabletteja ja sitten kanyylin kautta suoneen kipulääkettä ja pari puudutuspiikkiäkin ;) enpä oikeestaan jännitä itse toimenpidettä, tulosta kylläkin...Suorastaan pelkään, että me ei päästä tälläkään kertaa siirtoon, vaan kaikki on aloitettava taas alusta.

Vierailija
16/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan suoneen rauhoittavaa ja sitten kipulääkettä, jota lisättiin pari kertaa toimenpiteen aikana, joka ei muuten kauaa kestänyt. Suun kautta en siis saanut mitään, enkä puudutuspiikkejä.

chilipähkinä: Pidetään kovasti peukkuja, että pääsette siirtoon (ja vielä jäisi jotain pakkaseenkin)!! Ei kahta kertaa voi olla noin huonoa tuuria! :)

Mulla on tosiaan tänään ollut ihan hyvä olo. Töissä voisi varmaan olla, jos töissä olisin ylipäätään. Illalla aion luennolle lähteä.

Vierailija
17/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lopputulos kuin Leenikselläkin, eli 14 hedelmöittynyttä. Meillä munasolujen kuori on hauras ja siten niihin pääsee helposti monta siittiötä (eli epänormaali hedelmöittyminen), joten nyt tehtiin ICSI osalle soluista. Siitä satsista hedelmöittyikin hyvin, 8/9. Tavallisessa IVF:ssä vain puolet (mikä on meillä ollut tavanomaista aiemminkin).

No nyt sitten kova jännitys, siirto tosiaan vasta perjantaina. meille olisi tarkoitus siirtää 2 kpl, jos vaan siirrettävää on.

Punktiossa ei ollut pahemmin kipuja, on niin hyvät tropit. Ja vaikka masu onkin aikalailla turvoksissa, alkaa se pikkuhiljaa rauhoittua. Sairaslomaa minulla on ma-ke, ja se on ihan ok kun työ ei ole fyysisesti raskasta. Äkkiliikkeitä, kumarteluja jne tuskin voin vielä torstainakaan tehdä. Joten riippuu vähän työstä riittääkö viikonlopun yli oleva sairasloma.

Elianella ja chilipähkinällä onkin nyt loppukiri menossa, irroituspiikki huomenna, eikö?

Vierailija
18/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilipähkinä, meidän ekassa hoidossa tuli myös n. 10 solua, ja ne ihan hedelmöittyivätkin, mutta osa epänormaalisti, osa ei lähtenyt jakautumaan ja sitten ne jotka jakautuivat olivat todella huonolaatuisia. Siirretiin kuitenkin yksi, vaikka siis toivoa ei paljoa ollut. Myöhemmissö hoidoissa Puregon annosta nostettiin 150 IU -> 200 IU ja sen jälkeen (5 hoito menossa) on rakkuloita ollut kahdenkymmen luokkaa, solujakin aina yli 15-26 ja hedelmöittyminen ja laatu ovat olleet paremmat. Eipä silti, emmehän ole onnnistuneet siitä huolimatta. Endohan voi vaikuttaa kiinnittymiseenkin, joten alkioiden heikon kuoren lisäksi varmaan sekin tuottaa meille ongelmia.

Mutta jokatapauksessa siis, solujen määrä ja laatu ovat olleet paljon paremmat sen ekan kerran jälkeen. Toivottavasti pääsette siirtoon asti!

Vierailija
19/86 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi myös yksi vko:14 punktioitu, vieläkö mahtuu mukaan piinailuun?

Meillä tämä on neljäs ivf/ics (+ 3 iui:ta aikaisemmin) ja tämän päiväinen punktio oli kivuliain kaikista, eikä kipulääkkeet paljoa helpottaneet, onneksi se on nyt ohi.

Lääkkeinä on ollut suprecur-sumut ja Puregonit 200 mg/pv + irrotuspiikki. Soluja saatiin 18, joka on ihan hyvä määrä, joten nuo lääkitykset meni kohdilleen tällä kertaa. Siirto olisi sitten torstaina.

Meillä ei ole yhtään lasta ennestään ja vikaa on jonkinverran miehen siittiöissä, joten nyt tehdään Icsi.

Chilipähkinälle ja Elianelle tsemppiä tulevaan koitokseen ja Hymikselle ja Leenikselle toivotaan oikein hyvää jakaantumistulosta..

Vierailija
20/86 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis oli siirto, eli pp0? Ja pakkaseen saatiin kaikki loput hedelmöittyneistä (13kpl), olivat siis jatkaneet jakautumistaan. :)