Miksi suomalaiset työttömät ovat niin laiskoja eivätkä hae töitä?
Avoimia työpaikkoja olisi monta kymmentä tuhatta, mutta silti työttömät mieluummin loisivat yhteiskunnan tuilla. Miksi ihmesssä?
Eikö teistäkin tunnu pahalta tietää, että ne verorahat, mitkä maksatte palkastanne jonka eteen teette 40 tuntia (tai enemmänkin!) viikossa töitä, menevät laiskureiden elättämiseen, ja kyseiset laiskurit voivat täten vain nukkua kaiket päivät kotona tai rellestää ympäripäissään kaikkialla? Samaan aikaan kun te teette töitä niska limassa ja pomonne hönkii niskaanne?
Tätä menoa Suomi ei todellakaan ole mikään hyvinvointivaltio. Meidän taloutemme ja yhteiskuntamme tulee vielä kaatumaan, jos työttömyysprosentti on tulevaisuudessakin niin suuri kuin nytkin (n. 11%). Olen oikeasti alkanut harkita muuttoa vaikka Amerikkaan, sielläkin verorahat menevät paljon parempaan tarkoitukseen kuin laiskureiden elättämiseen, ja työttömyyttä ei ole juuri ollenkaan.
ap
Kommentit (47)
Mitä näille ap:n kaltaisille idiooteille mitään faktoja selittämään. Nehän on esitetty jo kymmenen kymmentä kertaa näissä ihan vastaavissa ketjuissa. Vajaaälyiset pysyvät vajaaälyisinä ja ensi viikolla tekevät taas saman aloituksen. Antakaa jo,hyvät ihmiset, olla. On kai meillä kaikilla jotain parempaakin tekemistä ja keskusteltavaakin kuin tuhlata aikaamme näihin idioottien toistoketjuihin.
Nää on kyllä tyhmiä provoja. Jos 40v ovat liian vanhoja töihin niin mitä luulet 60v olevan. Minä olen ollut veronmaksaja yhtäjaksoisesti v 1976 lähtien vuoteen 2016 kunnes irtisanottiin. Kuinka monta vuotta ap:lla on työkokemusta. Haen kaikkia sopivia työpaikkoja tuloksia ei ole tullut. Se mitä muuten teen ei kuulu kenellekään pätkääkään.
Olen ollut 20 vuotta töissä mutta ajattelin että voisin tehdä jollekkin työttömälle palveluksen ja irtisanoutua niin pääsee joku muu vuorostaan olemaan dynaaminen ja joukkuepelaaja. Minä juon nyt kaljaa!
Minua ei ainakaan haittaa.
Lusmuilkoon. Aina heitäkin on. Ehkäpä hekin vielä kyllästyvät.
Kaikki työttömät tosin eivät ole lusmuja...
Kulunut läppä. Mutta oikeesti on ihmisiä, jotka eivät tajua, että työelämässä on, yhtään liioittelematta, satojatuhansia, jotka ovat olleet eri pituisi jaksoja työttömänä. Mitähän niin hölmöt tekevät työkseen?
Kannattaa oikeasti miettiä sitä yrittäjyyttä. Puoliso perusti yrityksen työpulaansa ja olin aivan paniikissa. Osaamistakaan alalle ei ollut kummoisesti. Mutta firman pyörittäminenhän on helppoa. Minä jeesailen aina välillä ja olen oikeasti tosi hyvä siinä, vaikka oma ammatti/koulutus on todella kaukana kaikesta liiketoiminnasta ja myynnistä. Yrittäjyys ei ole rakettitiedettä. Fiksu ihminen pärjää kyllä, jos ideassa on mitään järkeä. Loppujen lopuksi myyminen, taloushallinto on helppoa jokaiselle hanskattavaksi, jos osaa omaakin taloutta hoitaa. Sitten on vaan se työ/tuote. Suomessakin on paljon ihmisiä. Ei jatkuvasti tarvi jotain myydä, jotta pärjää. Takavuosina ihmettelin, kuinka läheinen sänkykauppias eli. Mies kerran heitti, että eihän tuon tarvi kuin 1-2 sänkyä myydä viikossa ja sillä jo elää mukavasti. Totta, näinhän se on. Elää ihan ok. ei ole rikas, mutta tienaa hyvin elantonsa noinkin vaatimattomasta bisneksestä.
huoh... Kyllä tekeville ja osaaville tyypeille on AINA töitä, jos he vain haluavat töitä. Ja niillä kaikilla työttömillä on varmasti joitakin taitoja mistä on hyötyä jossain työssä. Kyseessä on siis ihan puhdas laiskuus, kun työttömät eivät hae niitä töitä!