Game of Thrones, uusin jakso
Mitä luulette, yhdistyykö Pohjoinen ja Dany nyt kun Sam aikoo kertoa Jonille, että Dragonstonella on lohikäärmelasia? Ja saako Jon tietää, että hän on Targaryen eikä Stark? Ja seuraako Pohjoinen siitä huolimatta Jonia vai kruunataanko Sansa Pohjoisen kunigattareksi?
Ja etenkin, minkä hiton takia Ed Sheeran on Game of Thronesissa?
Kommentit (71)
Kuka on Ed Sheeran? Oliko se joku niistä jotak söi Aryan kanssa jänistä nuotiolla? Oli aika turha kohtaus mutta jos joku englannin Roope Salminen piti saada näkyviin niin?
Musta tuntuu ettei Dany liittoudu kenenkään kanssa mutta kuka/ketkä laitetaan kaivamaan sitä lohikäärmekiveä? Se tuli selväksi että Rautasaarten uusi valtias tuo Tyrionin "lahjana" Cerseille, hui!
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Ed Sheeran? Oliko se joku niistä jotak söi Aryan kanssa jänistä nuotiolla? Oli aika turha kohtaus mutta jos joku englannin Roope Salminen piti saada näkyviin niin?
Musta tuntuu ettei Dany liittoudu kenenkään kanssa mutta kuka/ketkä laitetaan kaivamaan sitä lohikäärmekiveä? Se tuli selväksi että Rautasaarten uusi valtias tuo Tyrionin "lahjana" Cerseille, hui!
Ed Sheeran on brittiläinen laulaja http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/game-of-thrones…
Musta taas tuntuu, että Danyn juuri pitää liittoutua, en usko että saa yksin vallattua kaikkia Seitsemää kuningaskuntaa vaikka hänellä lohikäärmeitä onkin, etenkään nyt kun myös Night King on hyökkäämässä. Starkit ja Tyrellit tulee nyt ainakin mieleen, Olennalla on monta syytä vihata Lannistereitä ja tuntuu, että hän liittoutuu kenen tahansa kanssa, jonka vain uskoo saavan Cersein pois valtaistuimelta. Ehkä myös Martellit, jos niitä nyt ylipäätään kiinnostaa sotkeutua koko juttuun vai pysyttelevätkö vain Dornessa ja vannovat vain uskollisuutta sille kuka nyt ikinä voittaakaan.
Ja saman vaikutelman sain itsekin, että Euron aikoo tuoda Tyrionin Cerseille.
Jon saattaa auttaa Danya valtaamaan Rautavaltaistuimen jos Dany autaa pohjoista tappamaan valkoiset kulkijat.
Jorah Mormontin greyscale oli edennyt aika pahannäköisesti. :/
^¨ niin muutes oli!! Ja mikäs valon palvoja Houndista tuli??
Tyrellit ja Martellit tuntuisi sopivilta liittolaisilta Danylle, ne kuitenkin olivat aikoinaan Targaryenin vasalleja Greyjoyn lisäksi ja Yara on jo Danyn matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin sitä kanssa, meinaako nää yksinään lähteä kulkijoita vastaan?
Ja Brandon pääsi muurille mutta miksei siitä lähtenyt tietoa Jonille ja Sansalle? Kaikki muut korppiviestit lensivät kiisivät telenä mutta tuo ei? Ja aaarrghh, miksi se Pikkusormi saa vinohymyillä vielä taustalla :D ärsyttävää mutta kiinnostaa mitä se ehtii vielä kieroilla....
Vierailija kirjoitti:
Kun on tulen koskettama.
Tais koko tarina mennä hieman ohi houndin kohdalla? Alusta saakka vihannu tekopyhyytä ja alistajiä yms kusipäitä. Sitten luopui vanhasta elämästä pahoilla herroilla, sai turpiinsa ja joutu miettimään asioita.
Löysi elämän ilman vihaa yksinkertaisesta elämästä... ja nekin kaverit tapettiin kaikki. Joten taas yksin ja kostonhakumatkalle.... ja löysi porukan joka toimi jollaitavalla reilusti. Juuri sitä reiluutta mitä on koko elämänsä verran hakenu ja toivonu.
Vierailija kirjoitti:
Tyrellit ja Martellit tuntuisi sopivilta liittolaisilta Danylle, ne kuitenkin olivat aikoinaan Targaryenin vasalleja Greyjoyn lisäksi ja Yara on jo Danyn matkassa.
Niitä on vaan kovasti vähän jäljellä..
Mä tykkäsin siitä avauskohtauksesta.
"Tell them The North remembers, tell them winter came for the House Frey."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on vaan kovasti vähän jäljellä..
No mutta on Olennalla silti noin 100 000 sotilasta, eli saman verran kuin Danyllä on Dothrakisotilaita. Ellariasta en tiedä.
Luulisi niistä olevan jotain hyötyä.
Olenko minä ainut, joka huomasi professori Slughornin? :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, mua nauratti kun Sam pyysi siltä lupaa mennä kirjaston kielletylle alueelle.
Horcrux time, baby!
Menee nyt vähän kirjat ja sarja sekaisin, mutta Euron taitaa tuoda lohikäärmetorvensa Cerseille. Sehän mainosti, että sillä oli lohikäärmeen munakin, joka "tippui mereen". Uskokoon ken tahtoo, luulen, että nämä nähdään vielä, jos Euron ei ole vain puhunut läpiä päähänsä ja hänellä nämä asiat todella on hallussaan.
Arya - hyvä meno. Ed Sheeran - ei mitään Ediä vastaan, mutta eiköhän tämä ole nyt nähty. Toivottavasti ei pusketa kovin isoon rooliin, vie liikaa huomiota.
Sansa, LF ja Jon - kränää, vai oliko vain näytelmää? Sansa saattaa pelata nyt Littlefingeriä uskomaan, että sisarusten välillä on kismaa, jotta saa pelattua Pikkusormen johonkin ansaan. Sansa on oppinut pelaamaan. Hän tietää kyllä, ettei Jonia pitäisi kyseenalaistaa kaikkien edessä. Uskon, että hänellä oli siihen syynsä. Sansa sanoo, että hän tietää, mitä LF haluaa. Itse en usko tähän. Luulen, että LF ihan perimmäiset motiivit ovat vieläkin piilossa. Itse luulen, että hän haluaa kostoa Starkeille. Hän ei välttämättä halua rautavaltaistuinta vaan ehkä ensinnä Winterfellin ja pohjoisen, näyttääkseen kaikille niille, jotka eivät pitäneet häntä minään ja tarpeeksi hyvänä Catelynille. Jos hän saa Sansan ja Winterfellin, hän näpäyttää kaikkia näitä ja saa oman henkilökohtaisen voittonsa. Jos hän ei saa Sansaa, voi Sansa olla vaarassa. Littlefinger saattaa jopa tappaa hänet ennen kuin antaa taas yhden Starkin viedä kaiken hänen nenänsä edestä. Uskon, että koko valtakunta on hänelle lähinnä bonus, joka tulee jos on tullakseen. Ensimmäisenä mielessä on kosto.
Jee, Lyanna! Girl power.
Dany - kotona. Vihdoin. Kiitos.
Bran - murtuuko muuri? Night Kingin leima Branin ranteessa pitäisi avata portit nyt hänellekin.
Jon - lähtee Dragonstoneen kunhan Samin varpuset löytävät perille. Tädin ja veljenpojan kohtaaminen on tulossa. Tästä on toki myös spekulaatioita, onko Dany oikeasti Dany vai jopa Jonin sisko. Mutta tähän en nyt lähde ennen kuin on lisää tietoa. Katsotaan, mitä salaisuuksia Dragonstone paljastaa. Punaista naista ei vielä näkynyt, trailerin perusteella löytää itsensä Draginstonesta myöhemmin kaudella.
Sam ja Jorah - tässä toinen yhteys Jonin ja Danyn välille. Sam parantaa tuon suomutaudin, Dany kiitollisuudenvelassa parantajalle -> Jon & Dany alliance.
Vierailija kirjoitti:
Nörttien torikokous mammapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Menee nyt vähän kirjat ja sarja sekaisin, mutta Euron taitaa tuoda lohikäärmetorvensa Cerseille. Sehän mainosti, että sillä oli lohikäärmeen munakin, joka "tippui mereen". Uskokoon ken tahtoo, luulen, että nämä nähdään vielä, jos Euron ei ole vain puhunut läpiä päähänsä ja hänellä nämä asiat todella on hallussaan.
Arya - hyvä meno. Ed Sheeran - ei mitään Ediä vastaan, mutta eiköhän tämä ole nyt nähty. Toivottavasti ei pusketa kovin isoon rooliin, vie liikaa huomiota.
Sansa, LF ja Jon - kränää, vai oliko vain näytelmää? Sansa saattaa pelata nyt Littlefingeriä uskomaan, että sisarusten välillä on kismaa, jotta saa pelattua Pikkusormen johonkin ansaan. Sansa on oppinut pelaamaan. Hän tietää kyllä, ettei Jonia pitäisi kyseenalaistaa kaikkien edessä. Uskon, että hänellä oli siihen syynsä. Sansa sanoo, että hän tietää, mitä LF haluaa. Itse en usko tähän. Luulen, että LF ihan perimmäiset motiivit ovat vieläkin piilossa. Itse luulen, että hän haluaa kostoa Starkeille. Hän ei välttämättä halua rautavaltaistuinta vaan ehkä ensinnä Winterfellin ja pohjoisen, näyttääkseen kaikille niille, jotka eivät pitäneet häntä minään ja tarpeeksi hyvänä Catelynille. Jos hän saa Sansan ja Winterfellin, hän näpäyttää kaikkia näitä ja saa oman henkilökohtaisen voittonsa. Jos hän ei saa Sansaa, voi Sansa olla vaarassa. Littlefinger saattaa jopa tappaa hänet ennen kuin antaa taas yhden Starkin viedä kaiken hänen nenänsä edestä. Uskon, että koko valtakunta on hänelle lähinnä bonus, joka tulee jos on tullakseen. Ensimmäisenä mielessä on kosto.
Jee, Lyanna! Girl power.
Dany - kotona. Vihdoin. Kiitos.
Bran - murtuuko muuri? Night Kingin leima Branin ranteessa pitäisi avata portit nyt hänellekin.
Jon - lähtee Dragonstoneen kunhan Samin varpuset löytävät perille. Tädin ja veljenpojan kohtaaminen on tulossa. Tästä on toki myös spekulaatioita, onko Dany oikeasti Dany vai jopa Jonin sisko. Mutta tähän en nyt lähde ennen kuin on lisää tietoa. Katsotaan, mitä salaisuuksia Dragonstone paljastaa. Punaista naista ei vielä näkynyt, trailerin perusteella löytää itsensä Draginstonesta myöhemmin kaudella.
Sam ja Jorah - tässä toinen yhteys Jonin ja Danyn välille. Sam parantaa tuon suomutaudin, Dany kiitollisuudenvelassa parantajalle -> Jon & Dany alliance.
Minä en edes ajatellut tätä, voi perse. Muuri kun tosiaan ei ole pelkkää jäätä, ei taida mikään enää pidätellä kulkijoita Muurin pohjoispuolella.
Huomasitteko muuten, että kun Sam selailee sitä kirjaa ja selviää, että Dragonstone on täynnä lohikäärmelasia, kirjassa on koko sivun kuva samasta puukosta, jolla yritettiin ekalla kaudella tappaa Bran? Eli alun perin Littlefingerin puukko, jonka Tyrion häneltä jossain pelissä voitti ja joka oli ensimmäisen kauden murhayrityksen jälkeen Catelynillä Kings Landingissa ja olisiko se sitten taas päätynyt sitä kautta Freyden haltuun, vai ottiko LF sen takaisin itselleen? Kenellähän se on nyt ja onko tuolla tikarilla isompaa merkitystä? Koko sivun kuva Oldtownin salaisen osaston kirjoissa merkitsee kyllä jotain arvoa, sanokaa minun sanoneen.
Euron ei tuo Tyrionia Cerseille vaan Sand snaket.
Eikö kukaan ole katsonut vielä? :/
HBO Nordicista löytyy.