Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko imettää vauvaa tällä alkoholimäärällä?

Vierailija
16.07.2017 |

Tulin juuri kotiin koko päivän festareilta jossa olen juonut klo 14-19 välisenä aikana 5 siideriä. On juuri lasten nukkumaanmenoaika ja 1.v on tottunut iltamaitoon ennen nukahtamista, voinko imettää? Itse 170cm ja 69kg.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muutenkaan imettää vauvaa. Tutkimukset ovat osoittaneet että rintamaito on hyvin haitallista lapselle.  Itse annan vauvalleni soijamaitoa koska on kasviperäinen tuote eikä eläinperäinen kuten rintamaito.  Muutenkin Intialainen guru on sanonut että vain kasviperäinen ravinto on ihmiselle luontaista ravintoa.

Epäilen että evoluutio on jo ihan pian karsimassa sukulinjasi geenipoolistamme.

Vierailija
22/22 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellisuudessa voit kyllä hyvin imettää. Raskausaikana alkoholia ei saa juoda, sillä äidin ja vauvan verenkierto on yhteinen, eli samat promillet molemmilla veressä. Imettäessä maidon alkoholipitoisuus suunnilleen sama kuin äidin veren, eli alle promille. Saman verran on esim. kypsässä banaanissa.

Ei sikiön ja äidin verenkierrot koskaan yhdisty, vaan ravintoaineiden ja vaikkapa sen alkoholinkin siirtyminen äidistä vauvaan tapahtuu istukan kalvojen läpi. Vauvalla ja äidillä voi olla eri veriryhmät, joten verenkierto ei missään vaiheessa ole yhteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla