Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua järkyttäviin kuukautiskipuihin!

yhyy
16.07.2017 |

Minulla siis ihan kauheat krampit jotka alkaa jo hyvissä ajoin ennen menkkoja ja ja myös ovulaation aikaan kramppaa parina päivänä ainakin. Ongelma on se, että mikään särkylääke tai lihasrentouttaja ei auta edes lieventämällä. En voi käyttää e-pillereitä koska paha migreeni ja minipillereistä ei apua. Muistelen että täällä oli joku vinkannut jostain luontaistotteesta (?) tms. Öljystä...josta oli löytynyt apu mutta en löydä ketjua. Niinpä vielä kyselen josko kellään olisi antaa apuja? Krampit on niin kovat että makaan vaan sikiöasennossa tuskanhiessä. Näin on esimerkiksi tämä viikonloppu kulunut. Endometrioosista ei kuitenkaan ole kyse.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buranaa ja parasetamolia yhtä aikaa, vahvempia lääkkeitä lääkäriltä, kuuma suihku.

Älä sekoita lääkkeitä. Burana on auttanut itsellä.

Ja ota mahdollisimman pieni annos alkuun ja katso mikä auttaa. Noita lääkkeitä ei kannata ottaa täyttä tablettia, jos pienempikin määrä toimii. Mulla auttaa jo suht pienet palat. Lasten burana taitaa olla joku 100mg.

Ei kun nimenomaan pitää ottaa sekä tulehduskipulääkettä että parasetamolia ja tarpeeksi suurella annoksella mahdollisimman nopeasti kipujen alettua. Jos kipu pääsee kunnolla päälle, se talttuu hitaammin.

Itselläni endometrioosikipuihin toimi Ketorin + Panacod tai Tramal + Litalgin. Ovat vaan sen verran tujuja lääkkeitä, ettei elämästä niiden kanssa oikein tule mitään.

Mulla endometrioosi ei ole ikinä näkynyt ultrassa. Vain laparoskopiassa on pystytty diagnosoimaan ja näkemään laajuus.

Lopulta mulla kipuihin auttoi vain kohdun ja munasarjojen poisto.

Aloittajalle paljon tsemppiä kipujen kanssa elämiseen! Toivottavasti oikea kivunlievitys löytyy.

Vierailija
42/42 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naprokseeni on mulla toiminut lääkkeistä parhaiten. Reseptiä en sitten jossain vaiheessa käynyt enää uusimassa, joten buranaövereillä mennään.

Olen kokenut että oikeasti joku tiukka alkoholishotti auttaa noihin pahimpiin kramppeihin, vie ainakin hetkeksi sen pahimman terän pois kivuilta. Myös säännöllinen magnesiumin syönti on ehkä hieman vähentänyt tuskia.

Lämpötilan vaihteluihin mulla auttaa se, että laitan lämpökerraston, fleecetakin ja villasukat päälle ja peiton+päiväpeiton alle sänkyyn. Siellä on oltava niin kauan että oikeasti hikoilee, jolloin tuntuu että kivut helpottavat :D Isäntä sanoo tätä saunomiseksi kun oikeasti yritän siinä kuukautishorkassa hikoilla itseni terveeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla