Tekee pahaa katsoa miten ihmiset lappaavat huonoa ravintoa kärreihin kaupassa :(
En halua yleistää, mutta ikävästi nämä (av:n mukaan wt tyyliin taipuvaisemmat)
Lappaavat kärryt täyteen huonoa ravintoa.
Ei tietenkään kaikki, mutta usein näkee lapsi perheitä joiden kärryt täyttyvät mm:
Pekonilla, lenkkimakkaralla, rasvaisella sikajauhelihalla, kananugeteilla, eines aterioilla, kalapuikoilla, venhä leivillä, sokeri mehuilla ja leivonnaisilla.
Sen sijaan vihannes hylly kierretään kaukaa tai napataan korkeintaan paketti tomaattia mukaan.
Mietin, että millä nämä lapset oikein elävät.
Ilmeisesti juovat sokeri mehuja, syövät eineksiä ja leivoksia..
Huoh hirveää katsoa..
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä. Sitten itketään ku tulee diabetes. Ei muuta ku samaan malliin vaan. Lasten ruokavaliota vois silti vähän katsoa. Mun mielestä on törkeää,että lapsia lihotetaan epäterveellisellä ruokailutottumuksilla. Ja aivan turha sanoa,että pitää olla hiljaa. En ole. Aikuiset mun puolesta syököön itsensä muodottomaksi ,mutta lapsen etua on mietittävä. Säälittää niiden lasten puolesta,jotka eivät jaksa touhuta,kun on ylipainoa. Lapselle pitää taata terveellinen elämä. Se on vanhempien velvollisuus ja siihen voidaan puuttua, jos vanhemmat eivät noudata näitä asioita. Ei kukaan ihminen voi olla niin itsekäs, että voi sanoa, että "näin me teemme".
Lapseni syövät marjoja ja kalaa, mutta myös paahtoleipää ja muroja. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää! Jos ostan kaupasta grilllitassuja ja paahtoleipää, se ei tarkoita että lapseni syövät vain niitä...
Voi hyvänen aika . Äly hoi!Kuka on sanonut,ettei KOSKAAN saa syödä herkkuja. Kyse on siitä,että on ihmisiä,joiden elämäntapoihin kuuluu pelkkä roskaruokavalio,tiedän katsos sellaisia ihmisiä ja myös lapsuuden kodissa on eletty todella huonoilla ruokailutottumuksilla. Kyllä saa herkutella,kunhan se ei ole jokapäiväistä. Aloittajan pointtina oli varmasti juuri tuo ja ehkä hän on nähnyt useamman kerran ihmisiä,joilla samat ostokset on toistunut samalla kaavalla.
Joo, täysin samaa mieltä!!!!
Täytyy olla vit pieni kyläkauppa ja pieni kylä jossa seurata samojen perheiden ostoksia. Kielii tästä myös vihanneshylly.
Mä ostan meidän kylikseltä saunalimsat ja kiuasmakkarat ja tupakit aina liki sulkemisaikaan, joten pahalta näyttää!
Muutoin käydään mahtavalla lidlin heviosastolla jossa luomua edullisesti.
Mitä "liha" pullia.. eihän ne edes sisällä lihaa. Suolia, ihraa, öljyä, jauhoja... sama nugeteissa. Eihän niissä kanaa ole kuin 0,1% (kanan jalkoja) tätä paskaa syöttävät koulussa lapsille. Lihan syöminen aiheuttaa terveyshaittoja, syöpää, diabetesta, veritulppia yms.
:D Tämä oli tosi viihdyttävä ketju, runsaasti lisämausteita toivat yhdys sanat ja wt ilmiö :D
Ps. Mitenkä yhdyssanat voivatkaan olla noin vaikeita!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totta, että joskus puistattaa kun näkee kärryllisen epäterveellisiä "herkkuja". Mutta toisaalta aivan hyvin nuo "herkut" voidaan olla kasaamassa, jotain erityistä tapahtumaa tilaisuutta/ juhlaa varten. - Toki niissäkin voidaan nauttia terveellisesti ja monipuolisesti. Mutta toisaalta voidaan lyödä "vähän" läskiksi tyyliin kerran kesässä tai kerran vuosikymmenessä. - Tai ainakin on kovin vaikea uskoa,että Suomessa olisi oikeasti kovin vähän sellaisia, jotke eivät tietäisi millainen ravinto on terveellistä ja hyväksi. Mutta lieneekin niin, että pelkkä tieto ei riitä, vaan tieto pitäisi osata soveltaa käytäntöön, mutta se taas voi vaatia toisinaan "pientä" viitseliäisyyttä.(..)
Kyllähän tuo herkkukärryn työntäjä on yleensä sen näköinen että "läskiksi" on lyöty useammin kuin kerran kesässä. Siitä olen samaa mieltä että eiköhän kaikki tiedä millainen on terveellinen ruokavalio, se vaan on työläs korjattava varsinkin jos se on lapsesta saakka ollut pielessä. Se kun monesti menisi kokonaan uusiksi ja vanhoista tavoista on hankala luopua ja oppia pois. Lisäksi vanhemmat on monesti lohduttanut ja palkinnut lapsiaan ruualla/herkuilla, joten aikuisenakin sellaisten syöminen tuottaa mielihyvää ja tuntuu tavallaan turvalliselta.
Sitten on myös taloudellinen tilanne mikä tietenkin vaikuttaa ruokavalioon, itsekin haluaisin syödä pähkinöitä, avokadoa ja lohta mutta kyllä niitä valitettavan harvoin on varaa ostaa ja arjessa joutuu syömään sitä sikanautajauhelihaa ja perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan ikinä katso mitå muut kaupassa ostaa. On kyllä elämä tyhjää joka sellaista seuraa.
En minäkään varsinaisesti seuraa, mutta kyllä siinä kassajonossa tulee usein nähneeksi mitä se edellä oleva ihminen hihnalle nostaa. Ja hyvä niin, olen bongannut monta sellaista (uutuus) tuotetta joita en itse olisi tullut hoksanneeksi.
Ja olihan se juhannusaaton kassahihna melkoisen katsottu ohjelma eli kyllä ne muiden ostokset ihmisiä kiinnostaa, ilmeisesti sitä ei vaan kehdata myöntää.
En kyttää yleensä muiden ostoksia mutta kassalla kun on edellä asiakas niin joskus tulee katsottua: Siinä näkyy jauhoja,jauhomakkaroita,makaronia,ketsuppia,sipsejä,sidukkaa,olutta,ja ne jotka näitä ostavat ovat vähintään 80-100kg mammoja ikähaarukalta 30v. Millaisia nämä mammat ovat 50-60 vuotiaana veikkaan 100kg.
Vierailija kirjoitti:
En halua yleistää, mutta ikävästi nämä (av:n mukaan wt tyyliin taipuvaisemmat)
Lappaavat kärryt täyteen huonoa ravintoa.
Ei tietenkään kaikki, mutta usein näkee lapsi perheitä joiden kärryt täyttyvät mm:Pekonilla, lenkkimakkaralla, rasvaisella sikajauhelihalla, kananugeteilla, eines aterioilla, kalapuikoilla, venhä leivillä, sokeri mehuilla ja leivonnaisilla.
Sen sijaan vihannes hylly kierretään kaukaa tai napataan korkeintaan paketti tomaattia mukaan.
Mietin, että millä nämä lapset oikein elävät.
Ilmeisesti juovat sokeri mehuja, syövät eineksiä ja leivoksia..Huoh hirveää katsoa..
Minua hirvittää, kun jotkut eivät osaa kirjoittaa yhdyssanoja oikein. Aika wt-meninki...
V'''uako se toisille kuuluu mitä muut syövät.
Vierailija kirjoitti:
En kyttää yleensä muiden ostoksia mutta kassalla kun on edellä asiakas niin joskus tulee katsottua: Siinä näkyy jauhoja,jauhomakkaroita,makaronia,ketsuppia,sipsejä,sidukkaa,olutta,ja ne jotka näitä ostavat ovat vähintään 80-100kg mammoja ikähaarukalta 30v. Millaisia nämä mammat ovat 50-60 vuotiaana veikkaan 100kg.
Valitettavan usein näkee myös näitä ilmeisesti kilttimiehiä. joilla se hygienia on vähän niin ja näin, kropasta näkee että ruokavalio on täysin pielessä eikä liikunta kuulu elämään. Ostokset on poikkeuksetta pakastepizzaa, karkkia, sipsiä, energiajuomaa ja limua. Usein myös olutta/lonkeroa ja tupakkaa.
Monesti ajattelee että onpa sääli, tosi moni nainen kipuilee sinkkuuttaan ja nämä kilttimiehetkin usein naisettomuuttaan ja ihmisille ei tunnu löytyvän sitä omaa puoliskoa. Monta paria varmasti muodostuisi ihan sillä että nämä miehet ottaisivat itseään niskasta kiinni, laittaisivat ruokavalion ja elämäntavat kuntoon ja huolehtisivat hygieniastaan. Toki naisistakin löytyy näitä lösähtäneitä mutta useammin se sinkkunainen syö ainakin suht terveellisesti, liikkuu ja huolehtii hygieniastaan eikä läträä alkoholin kanssa.
Rehellisesti kun sanoo niin kyllä nykyään 20-40vuotiaat ovat isoja, toisilla hirveät läskit ja takapuoli yli metrin leveä puhumattakaan isosta mahasta ja viulukotelo kengänkoosta 40 pienin ja siitä vielä suurempia. Tämän kertoo kun erään verkkokaupan vaatteiden kokoja katselee niin koot 42-46 melki loppu ja kengistä myös ne isoimmat numerot ja verkkokauppa on suunnattu nuorille ihmisille.
Et sä ap voi tehdä tollasia johtopäätöksiä sen perusteella mitä satunnaiset ihmiset sillä kerralla sattuu kaupasta ostamaan. Mikä sulle takaa sen että ne menee niiden omaan suuhun tai entäs jos he ostavat kyseisiä tuotteita vaikkapa vain kerran kuussa tai jotain tapahtumaa varten? Ootko miettiny miten monta kertaa joku samanlainen kyylä kun sinä on ajatellut sinusta että hittolainen kun ostaa epäterveellistä roskaa, just sen kerran kun oot sattunu vaikka herkkupäivää pitämään. Hyvä nyrkkisääntä on, että jos se ei mene sun rahapussista, se ei kuulu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Salaatinpurijathan ne muistihäiriöistä ja heikoista luista kärsii. Ovat sitten letkuissa pitkään kun keho ei suostu kuolemaan vaikka mieli on jo muualla. Joten mielummin siisti ja nopea lähtö.
Ongelma tässä kerrasta-poikki -ajattelussa on se, että usein, esimerkiksi sepelvaltimotaudin kohdalla, ei kuollakaan kerrasta vaan jäädään elelemään vajaalla käyvän sydämen kanssa. Minä ja mieheni ollaan tällä hetkellä kumpikin himpun päälle 60-vuotiaita, vielä työelämässä. Ja vasta nyt, sepelvaltimotautidiagnoosin saatuaan, mies on alkanut ottaa tosissaan nämä ruokaan liittyvät suositukset.
Miehellä ei ole diabetesta, hän on yhä normaalipainoinen, käy kuntosalilla, kolesterolit ovat aina olleet suositusten mukaiset. Tätä taustaa vasten hän onkin aina naureskellut puheille transrasvoista, vihannessuosituksista ja sen semmoisesta. Vaikka tosiasia on ollut se, että hänellä on vahva geneettinen alttius sepelvaltimotautiin (hän on jopa itse tiedostanut tämän), joten hänen olisi kannattanut ajoissa alkaa vältellä pizzoja, hampurilaisia, ranskalaisia, kovia juustoja, keksejä. Vaan minkäs teet... olen tästä huolettomasta asenteesta huomauttanut hänelle joitakin kertoja viimeisten 20 vuoden aikana. Samalla olen kuitenkin pitänyt huolen siitä, että aikuista miestä en ryhdy kyttäämään. Syököön, mitä parhaaksi näkee. Pari viikkoa sitten ukolle tehtiin (ensimmäinen) pallolaajennus, ja nyt on siis kokonaan toinen ääni kellossa.
No elä hyvä immeinen kato, jos tekee pahhaa.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti kun sanoo niin kyllä nykyään 20-40vuotiaat ovat isoja, toisilla hirveät läskit ja takapuoli yli metrin leveä puhumattakaan isosta mahasta ja viulukotelo kengänkoosta 40 pienin ja siitä vielä suurempia. Tämän kertoo kun erään verkkokaupan vaatteiden kokoja katselee niin koot 42-46 melki loppu ja kengistä myös ne isoimmat numerot ja verkkokauppa on suunnattu nuorille ihmisille.
Toi on muuten totta että lähes poikkeuksetta vaatteista on loppuunmyyty koko 42/XL. Itsekin yritin etsiä netistä nyt viikonloppuna jotain sopivaa päällepantavaa, kun kaikki entiset kesävaatteet kiristi ja puristi päällä mutta ihan kaikista katsomistani vaatteista oli tuo koko loppu jonka itsekin olisin nyt tarvinnut.
Mitähän minusta ajatellaan kun käyn yleensä kaupassa ostamassa viikoksi töihin einesruoat, jotain helppoa päivystyssnackiä, pakko olla päivystyskarkkia hieman, light-limsaa jne. Einesruoissa suosin kyllä kasvisvaihtoehtoja mutta einestä silti. Käyn välissä töissä toisella paikkakunnalla missä asun eli keittiötä ei oikein ole tai ainakaan sellaisella varustetasolla mitä itse ruoanlaittoon vaadin, joten syön töissä lounaana eineksiä. Varmaan joku katselee minuakin kaupassa paheksuen kun luulee että ostan samanlaisen satsin pari kertaa viikossa vuoden jokainen viikko. Sentään se pelastaa että olen hoikka, muuten saisi paheksua ilmeisesti kahta kauheammin jos lihava ihminen ostaa herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä etten minä ole huomannut moista. Ikää 36v, mitat 165/58 eikä yksikään ystävistäni tai työtovereistani ole ylipainoinen. Eikä edes vanhempani :D
Herranjestas, kun ihmiset syö nykyään niin epäterveellisesti! Eineksiä, sokerimehuja yms. niin paljon, että kengänkokokin on monilla yli 40!!!
Noista luettelemistasi ostoksista pystyy laittamaan ihan kunnollista ruokaa. Mistä sinä tiedät, mitä noilla kyyläämilläsi ihmisillä oli valmiiksi kotona? Eikähän siellä kärryissä kertomasi mukaan ollut lainkaan sipsejä, naksuja, jättikarkkipusseja, roiskeläppiä eikä kaljaa tai sidukkaa. Miksei saisi välillä ostaa esim. viikonlopuksi jotain hyvää kahvileipää. Kyllä sinäkin ostat, vai puretko raakaa porkkanaa kahvin kanssa. Ai niin, ethän sinä tietenkään juo kahvia, sehän on sinun mittapuusi mukaan suorastaan myrkkyä. Sinä maistelet vain yrttijuomia, joiden ainekset ovat kasvaneet Keski-Euroopan moottoriteitten varrella. Ai, että ovat terveellisiä ja ihan luomua!