1 kk ikäinen vauvamme huostaanotettiin kiireellisesti
1 kk vauvamme huostaanotettiin kiireellisesti tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Syynä minun ja mieheni kamala riitely. Mieheni oli soittanut lastensuojeluun, kun tilanne oli äitynyt jo todella pahaksi. En olisi ikinä uskonut, että näin käy. Vauvan syntymän jälkeen meidän välit ovat olleet todella huonot ja olemme riidelleet paljon. Haukumme, huudamme ja solvaamme toisiamme kokoajan. Olen ollut synnytyksen jälkeen herkästi ärsyyntyvä, väsynyt ja hieman masentunut sekä itkuinen. Mies tietää, että olen ollut synnytyksen jälkeen herkkänä ja voinut huonosti.
Minä en käytä huumeita, alkoholia enkä polta tupakkaa. Urheilen, syön terveellisesti ja pidän muuten huolta itsestäni. Mieskin kunnollinen. Meidän ainut ongelmamme on meidän parisuhde, joka on alkanut voimaan todella huonosti vauvan syntymän jälkeen! :(
Vauva olisi tulossa maanantaina kotiin takaisin sijaisperheestä, jos maanantain palaverissa sosiaalityöntekijöiden kanssa ei ilmene esteitä kotiutumiselle. Ja yhtenä ehtona oli myös, että minun äitini olisi meidän apuna kotonamme ettei me riideltäisi enää.
Mitä tehdä parisuhteelle? Erota kokonaan? Haluan vain pienen vauvani takaisin kotiin. Luovun vaikka miehestä vauvan vuoksi. :(
Kommentit (86)
Oletteko se pariskunta, joka aina metelöi/huutaa ihan kauheasti??
Olen kuullut.
Todella kauheaa käytöstä molemmilta toisilleen. :/
Ei ihme jos lapsi on viety parempiin oloihin.
Sääli lasta. :(
Se teidän vauva on minun luonani ja minä kiusaan sitä täällä :-D
Ettekö te nyt ymmärrä,että tää on Provo? Porvoossa tapahtuu..ei tuollaisesta tule kukaan kertomaan vauva palstalle. Jos tuollainen tilanne oikeasti olisi,niin todennäköisesti perhe olisi aika shokissa eikä varmaan ensimmäisenä tulisi kellään mieleen sitä täällä jakaa. Eiköhän olisi muuta tekemistä ,kun päivittää tuollaista täällä jatkuvasti.
Kiireellinen sijotus tehdään aina 30pväksi, en usko et noin nopee kotiutuminen mahollista. Lisäks pitää ottaa vastaan kaikenmaailman tukitoimia sunmuuta ja todistella se aika et teillä menee hyvin.
Ihmiset huutelee tätä provoksi. Mies ei ole ollut aineissa eikä niitä käytä. Huomenna palaverin jälkeen, jos kaikki menee hyvin, saamme vauvan takaisin. Tukitoimia olemme suostuneet jo vastaanottamaan sekä iltana jolloin vauva sijoitettiin toiseen perheeseen niin päivystävän sosiaalityöntekijän mukana oli poliisit.
En päivitä ketjua enää, kun ihmiset kirjoittaa kaikkea sontaa tänne.
ap
Kiireellinen sijoitus tehdään korkeintaan 30 vuorokaudeksi ja on ihan mahdollista että lapsi kotiutuu ennen tuota. Joku suunnitelma tosin pitää olla ja lapsen turvallisuus varmistettu.
Kuulostaa siltä, että äiti tässä olisi avun tarpeessa. Mies on tehnyt ihan oikein, kun on soittanut päivystykseen. On aika tuhoisaa lapselle, jos vanhemmat ovat tuossa kunnossa, että käyvät toisiinsa fysisesti käsiksi. Onneksi olette nyt sosiaalipuolen seurannassa.
Tyhmä kysymys. Tietysti eroatte, vai haluatko että vauva viedään seuraavan riidan tullessa taas lastenkotiin!! Järkevintä pyytää paikkaa turvakodista, kun kerrot sossulle haluavasi eron. Pahoin pelkään eron johtavan vaan uuteen riitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset huutelee tätä provoksi. Mies ei ole ollut aineissa eikä niitä käytä. Huomenna palaverin jälkeen, jos kaikki menee hyvin, saamme vauvan takaisin. Tukitoimia olemme suostuneet jo vastaanottamaan sekä iltana jolloin vauva sijoitettiin toiseen perheeseen niin päivystävän sosiaalityöntekijän mukana oli poliisit.
En päivitä ketjua enää, kun ihmiset kirjoittaa kaikkea sontaa tänne.
ap
:D :D Kaikki tietää,että tää on Provo ja toi loppu,minkä kirjoitit paljasti sen entisestään,nimittäin oot ennenkin sen sanonut,ettet päivitä enää ketjua ku Provo ei menny läpi. Mitä jos lopettaisit tuon? Provoilu vaatii vähän älliä ja kirjoitustaitoa,jota ei kaikilta löydy. Teit meille kaikille myös palveluksen ,ettet enää kommentoi,sen verran peestä oli yritys,ettei kauheesti kannata nähdä enää vaivaa.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Siis huostaanotto vain siksi, että vanhemmat riitelee? Siis eikö tuon ikäisen vauvan ero äidistä tee paljon vahinkoa äidin ja lapsen suhteelle? Kuulostaa jotenkin kummalliselta.
En pidä outona. Luultavasti kyse väkivallasta.
Ensinnäkin tässä on jälleen kerran lastensuojelu ylireagoinut pahasti, ja toisekseen, sivistynyt ero on tietysti paras ratkaisu, jos ette enää toimeen tule. Voihan yhteen palata myöhemmin, jos siltä tuntuu. Mutta ehkä joku pariterapia olisi parasta. Monilla pikkuvauvaperheillä on ihan samanlainen tilanne. Harmi vaan että ihmiset nykyään niin helposti antaa periksi loppujen lopuksi pienten vastoinkäymisten edessä. Tsemppiä sulle!
Vanhempien välinen väkivalta on syy kiireelliselle sijoitukselle, mikäli riidat ovat rajuja ja toinen vanhemmista ei suostu lähtemään vauvan kanssa pois kotoa, esim.turvakotiin tai muuhun turvalliseen paikkaan. T. Sossu
Tauko! Kierrokset alas ja happi kulkemaan.
MIKSI TE RIITELETTE?
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa nyt saman tien. Vauva on herkässä iässä ja tosi paljon menee pieleen jos joutuu kuuntelemaan vuoden kaksi teidän huutamista ja riitelyä. Nyt se on helpointa katkaista ihan alkuunsa. Ja se äiti sun luo asumaan aluksi.
Älkää nyt isovanhempia rasittako, hoitakaa vaan omat sotkunne, se on aikuisuutta.
Outo isä jos soittelee lastensuojeluun, kun vaimon kanssa on riitaa.
Onko vauvasi isän paras ystävä ja lähin omainen viranomainen?
Jollain tavalla hän on kyllä holhouksenalainen. Hae vauva turvaan, äläkä mene enää sen ukon armoille.
Muuta ensin pariksi kuukaudeksi Ensikotiin, siellä äitiytesi arvioidaan ja isän touhuja tarkkaillaan 24/7. Sinne hänen on turha soitella viranomaisia.
Lopuksi muutat omaan kotiin vauvan kanssa + isälle tapaamis-
ja lähestymiskielto.
Terveisin: teinin äiti, joka joutui lapsensa vauva-aikana sietämään viranomaisille soittelevaa häiriintynyttä miestä.
Isä sai lopulta tapaamis- ja lähestymiskiellot ja sain aloittaa rauhassa yksin lapsenkasvatuksen. Ei ole viranomaisia meillä näkynyt sen jälkeen.
Kyllä te olette pässejä kun tähän ap:n sepostukseen uskotte. Ja ap myhäilee tyytyväisenä kun huomaa että juttu uppoaa. Av on täynnä tyhmiä ja häiriintyneitä tyyppejä.
Meillä vauvani isä joi ja kävi kimppuuni, kun vauva oli kuukauden. Soitin poliisit peloissani, josta seurasi tietysti lastensuojelu, mistä olin pelkästään helpottunut. Huostaanottoa ei kuitenkaan missään vaiheessa edes harkittu, vaikka perheen isällä siis oli alkoholinkäyttöä. Syy: meistä kummankin kanssa pystyi keskustelemaan, olimme yhteistyöhalukkaita ja minun yhteyttäni ja järkevyyttäni lapsen kanssa ei kyseenalaistettu ollenkaan. (Minulla ei myöskään minkäänlaista päihteidenkäyttöä.)
Isä vähensi juomista merkittävästi, saimme terapiaa, päädyimme eroamaan mutta jatkamaan yhteishuoltajina, saimme hyvää tukea ja apua lastensuojelun kautta, mutta huostaanottoa ei siis koskaan harkittu, vaikka minulla vielä on arkea hankaloittava fyysinen sairaus eli siis tarvtsen jonkin verran hoitoapua, en pärjää aina kokonaan yksin lapsen kanssa, mistä isälle aiheutuikin stressiä, jota typerästi hoiti juomalla.
Nyt kun lapsi on kolme, meillä on kaikki hyvin (oli jo aiemmin). Lastensuojelusta oli apua ja tukea. Ero ei ollut helppo, ei kenellekään ole helppoa pettyä vauva-aikana parisuhteeseen, se on hirvittävää, mutta hyvä ratkaisu se oli.
Ap, minusta on hyvä, että pystyt käsittelemään asiaa. Ota kaikki mahdollinen apu vastaan. Riitaisuus ei ratkea vain sillä, että haluaisi lopettaa sen. Univelka korostaa riitaisia luonteenpiirteitä. Sinun ja miehesi pitää kohdata omat tapanne kohdata stressiä tai laoselle ei ile hyvä olla teidän kanssa. Juuri siihen saatte lasun kautta apua.
Maailman huonon Provo ikinä. Miinuksen puolelle meni. Oot surkea kirjoittaja.