Mistä syöpä mielestäsi johtuu?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että ihmisen mielenterveys vaikuttaa aika paljon kaikenlaisten sairauksien syntymiseen vähitäänkin siten että huono henkinen hyvinvointi huonontaa elintapoja ja tekee varomattomaksi esim. syöpävaarallisten kemikaalien suhteen mutta myös suoraan.
Minulla on psykiatrilta henkisesti terveen paperit. Entä sinulla?
Äitini sairasti hitaasti etenevää syöpää. Olin koko ajan sairaana (flunssia, influenssia jne.), joten ehdotin työpaikkalääkärille useita kertoja, että minulla on syöpä. Ei hänen mielestään ollut. Sairastaminen jatkui VUOSIA ja minua haukuttiin koko ajan työpaikalla esimiehen ja työkaverien toimesta teeskenteleväksi lintsariksi. Olen absolutisti enkä tietenkään tupakoi tai ole koskaan kokeillut huumeita.
Minut lähetettiin henkilöstöjohtajan määräämänä psykiatrille, koska oletuksena tietenkin oli, että olen henkisesti sairas. Enpä ollut, vaan fyysisesti, kuten fiksu psykiatri tietenkin huomasi.
Onneksi toinen lääkäri ymmärsi, mitä tietty veriarvoni kertoo ja ehdotti oikeaa verikoetta. Verikokeesta selvisi pitkälle edennyt parantumaton syöpä.
Hei! Voitko kertoa mikä se verikoe oli?
Korkea senkka, joten toinen lääkäri ehdotti myeloomakoetta. Plasmasolusyöpä eli verisyöpä.
Lue kirja: Terveyden vaarat. Siellä kerrotaan kuinka syövän saa. Hyvä, silmiä avaava kirja, kannattaa lukea!
Vierailija kirjoitti:
Aika moni syöpä aiheutuu viruksesta. Se siis tarttuu. Lisäksi kaiketi vaaditaan, että elimistön vastustuskyky on jotenkin heikko eikä pysty reagoimaan ongelmaan vaaditulla tavalla.
Ei sentään. Syöpä ei tartu.
Solut jakautuu koko ajan ja tässä prosessissa sattuu virheitä. Normaalisti viimeistään immuunipuolustus tuhoaa nämä solut. Väite, että kaikilla olisi syöpäsoluja on väärä. Kaikilla on silloin tällöin yksittäisiä soluja, jotka ovat viallisia ja tuhotaan heti, jos ei tuhota ne voivat kehittyä syöpäsoluiksi.
Syöpäsolun syntymiseen arvioidaan vaadittavan ainakin neljä geenimutaatiota. Usein nämä mutaatiot syntyvät esimerkiksi geeneihin, joiden tehtävä on säädellä ja rajoittaa solujen jakautumista. Osa mutaatioista voi olla perittyjä ja osa hankittuja. Näitä ns hankittuja mutaatioita aiheuttaa ne monien tuntemat karsinogeenit, toisaalta ei varmaankaan vielä tiedetä kaikkia tälläisiä aineita. Osittain mutaatiot, tai ehkä niiden vakavuus ts se mihin mutaatio vaikuttaa, ovat sattumaa.
Tälläisestä vahingoittuneesta solusta kehittyy syöpä, kun se ei enää reagoi ympäristöönsä vaan alkaa jakaantua hallitsemattomasti.
Ihmisiä on turha syyttää sairastumisestaan. Yksilö on aina yksilö eikä kenenkään kohdalla voi sanoa mikä syövän aiheutti. Väestötasolla tiedetään asioita jotka laskevat tai nostavat riskiä, mutta ne eivät ole absoluuttisia yksilön kohalla. Toki esimerkiksi tupakointi on varmasti haitallista kaikille, mutta se ei yksin aiheuta syöpää, se vain nostaa riskiä sairastua.
Toisaalta syöpä on luonnollinen seuraus solujen vanhentumisesta. Lähes kaikki yritykset pidetään ihmisen elinikää tyssäävät siihen, että toimet joilla elinikää voitaisiin pidetään johtavat aina suurentuneeseen riskiin kehittää syöpä.
Eipä taida syöpä - tai syövät sen puoleen - välitä minun mielipiteestäni, mikä niitä aiheuttaa. Joten jääköön mielipiteeni sanomatta.
Kämmäreiden hammaslääkärien yhteyttä syöpään olisiko myös aihetta tutkia?
Sattumasta ja huonosta tuurista monella.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni syöpä aiheutuu viruksesta. Se siis tarttuu. Lisäksi kaiketi vaaditaan, että elimistön vastustuskyky on jotenkin heikko eikä pysty reagoimaan ongelmaan vaaditulla tavalla.
Tämä
Mulle tuli varmaan viinasta ja röökistä.
No kuule siihen ei osaa vastata edes syöpätutkijat, ei ainakaan kaikkien syöpien osalta, saati minä. Mutta Jumalan syytä se ei ainakaan ole, ihmisen omasta toiminnasta johtuvaa se on kylläkin. Jumalaselitykseen turvautuu vain kouluja käymättömät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tartu, mistä nyt tuollaista olet lukenut?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sellaista mun 2-v on jo tehnyt, että ansaitsee syövän rangaistukseksi? Ei helvetti, "Jumalan rangaistus".
Googlaa karmanlaki.
Mikä tahansa mikä riittävästi vaurioittaa mitokondrioita aiheuttaa syövän. Eli syynä voi olla tulehdustila, säteily, kemikaalit , virukset mitälie jne. Perimä sitten vaikuttaa siihen kuinka helposti sen syövän saa. Täyttä lottoa siis kuka syövän saa ja kuka ei vaikka elintavat ja perimä olisivat samat.
Salaliittoteoreetikko näyttää sairastuneen rintasyöpään. Hän kirjoitti facessa sen johtuvan sheddingistä koska työkaverit rokotettuja.
Elintavoista, ympäristöstä, perinnöllisyydestä ja ihan v*tun p*skasta tuurista.
Syöpä pystyttäisiin parantamaan mutta syöpälääkkeitä valmistavien lääketehtaiden vastustus estää sen.
Vierailija kirjoitti:
Useita syitä. Perimä, ruokavalio, liikunta, liikenne, ympäristömyrkyt jne.
Ei, syöpä ei ole Jumalan rangaistus.
Jos yksivuotias lapsi saa syövän, niin se ei johdu siitä, että lapsi on ollut "tuhma" kaikkivaltiaan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoteoreetikko näyttää sairastuneen rintasyöpään. Hän kirjoitti facessa sen johtuvan sheddingistä koska työkaverit rokotettuja.
Sitä ei kukaan pysty todistamaan eikä kumoamaan yhden yksilön osalta.
Vierailija kirjoitti:
Tsernobylin ydinvoimalan räjähdyksestä.
Monet tosiaan saivat syövän onnetomuuden jälkeen. Jotkut pienellä aikaviiveellä.