Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syöpä mielestäsi johtuu?

Vierailija
15.07.2017 |

Onko se Jumalan rangaistus?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä aloitus! Suurin osa syövän syntysyistä on arvoitus. Huonoa tuuria! Ne, jotka ylimielisesti ajattelevat, että on ihmisten oma syy, voivat joutua kokemaan myös itse epäoikeudenmukaisen sairauden.

No ei ole syövän synty todellakaan enää arvoitus. Syöpä on aineenvaihduntasairaus, se alkaa geenimutaatiosta. Jokaisen kehossa on joka hetki parisenkymmentä potentiaalista syövän alkua, mutta toimiva immuunipuolustus tekee niistä selvää. Sitten kun ei tee, sairastuu syöpään.

Lähde olisi ihan kiva, jos on syövän synty kerran vihdoin saatu selville.

Vierailija
22/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sellaista mun 2-v on jo tehnyt, että ansaitsee syövän rangaistukseksi? Ei helvetti, "Jumalan rangaistus".

2.Moos. 20:5: "Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen"

Eli lapsesi ei toki itse ole ehtinyt mitään pahaa tekemään, mutta joku hänen vaareistaan tai isovaareistaan teki jotain todella pahaa, jonka Jumala nyt kostaa näin. Siis jos Raamatun mukaan mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä aloitus! Suurin osa syövän syntysyistä on arvoitus. Huonoa tuuria! Ne, jotka ylimielisesti ajattelevat, että on ihmisten oma syy, voivat joutua kokemaan myös itse epäoikeudenmukaisen sairauden.

No ei ole syövän synty todellakaan enää arvoitus. Syöpä on aineenvaihduntasairaus, se alkaa geenimutaatiosta. Jokaisen kehossa on joka hetki parisenkymmentä potentiaalista syövän alkua, mutta toimiva immuunipuolustus tekee niistä selvää. Sitten kun ei tee, sairastuu syöpään.

Lähde olisi ihan kiva, jos on syövän synty kerran vihdoin saatu selville.

Vihdoin? Syövän syntymekanismi on tunnettu jo Pitkään. Ei siitä varmaan Seiska kirjoita, siksi on mennyt sinulta ohi.

Vierailija
24/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakasta syöpä johtuu.

Kyllä, tupakastaKIN, tupakansavussa on yli 700 erilaista myrkkyä jotka häiritsevät kehon immuunipuolustusta voimakkaasti.

Vierailija
25/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos miettinyt,että nuo syövän alut ovat erilaisia? Useimmat kenties hyvälaatuisia,jotka elimistön on helppo kukistaa. Joskus taas sattuu aggressiivinen syövän alku,joka onkin sellainen epeli että mikään immuunipuolustus ei siihen kykenisi. Hyvin toimiva immuunipuolustus ei voi torjua välttämättä kaikkia syöpiä.

Ajattele jotain eri tautia, kun ihminen saa vaikka klamydian elimistöönsä. Kyllä elimistö puolustautuu koko ajan taudinaiheuttajia vastaan ja estää sitä siirtymästä koko kroppaan, mutta hyvä immuunijärjestelmä ei poista ja paranna tautia.

Syöpäänhän on kehitetty immuunipuolustusta tehostavia lääkkeitä, joiden haasteena on,ettei keho käänny autoimmuunipuolustukseen terveitä kudoksia vastaan. Jos elimistö olisi koko ajan jossain superpuolustustilassa, joka kukistaa kaikki syövät, niin elimistö tappaisi itsensä toisella tavalla.

Vierailija
26/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähän johtuu mikrobeista, puhutaan syöpämikrobeista. Koska immuunipuolustus näitä mikrobeja pitää kurissa, niin syövät saattavat johtua monista eri asioista, jotka vaikuttavat immuniteettia alentavasti. Ei syöpiin tarvita muita selityksiä.. niistä mikrobipesäkkeistä sitten kehittyy sienimäisiä kasvaimia, ei omista soluista mitään kasvaimia synny, se on jotakin lääketieteellistä humpuukia.

Vierailija
27/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa monta syöpää.

Vierailija
28/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi joidenkin huono immuniteetti aiheuttaa syövän ja toiselle sydänkohtauksen? Eli jos syöpäsolujen leviämisen käynnistymisen syy olisi keksitty niin luultavasti tehokas lääkekin.

Vierailija
29/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä on sairaus ja siihen on omat syynsä huolimatta minun mielipiteestäni. Mikään jumalan rangaistus se nyt ei ainakaan ole. Minkä jumalan, ensinnäkin?

Vierailija
30/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sh opiskeluajoilta kun olin harjoittelemassa syöpäosastoilla niin mm tiettyjä syöpiä oli tietyissä ammateissa enemmän. Mm lymfoomaa ja leukemiaa. Siitä puhuttiin lääkärien ja hoitajien keskuudessa. Mainitsemiani löytyi paljon mm maanviljelijöillä, metsänhoitajilla tms ja henkilöillä jotka olivat tehneet esim vesakkomyrkytyksiä.

Vierailija
31/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta arpaonnesta.

Vierailija
32/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän paljon nämä älypuhelimet ja tietokoneet vaikuttavat syöpiin, sen näkee sitten kun nykylapset on aikuisia kun ovat pienestä pitäen kännykkä kädessä.

Vierailija
33/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kohdunkaulansyöpä kondylooman takia jonka sain pettävältä mieheltäni.

Vierailija
34/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosta arpaonnesta.

Jos on esim kaksi tutkimusta joissa molemmissa on 3000 ihmistä ja toinen ryhmäon tupakoinut runsaasti alkaen 15v ja toinen ei ole. Oletetaan että molemmat ryhmät ovat muuten muiden elintapojen osalta mahdollisimman samanlaisia.

Tupakoivasta ryhmästä löytyy varmasti monin verroin enemmän keuhkosyöpää kuin tupakoimattomasta jos tilaa tarkastetaan 65v iässä. Osa olisi jo menehtynyt siihen mennessä ja nimenomaan keuhkosyöpään.

Vierailija
35/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin tämän kirjan kun se sai Pulitzerin:

http://www.pulitzer.org/winners/siddhartha-mukherjee

Oli todella mielenkiintoisesti ja hyvin kirjoitettu, vaikka voikin olla raskas jos ei pidä pidemmästä lukemisesta.

Vierailija
36/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Raamatussa sanotaan, että sairaudet ovat vitsauksia, jotka ovat seurausta siitä kun ihminen ensimmäisen kerran lankesi ja sen jälkeen maa ei ole enää ollut paratiisi. Sairauksia ei nähdä rangaistuksena tietylle ihmiselle tai edes ihmiskunnalle, ne johtuvat siitä,kun maailma on epätäydellinen. Joku paremmin Raamattua tunteva osaa varmaankin kertoa.

Vierailija
37/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kohdunkaulansyöpä kondylooman takia jonka sain pettävältä mieheltäni.

Tai voisiko sanoa, että se altisti sinut syövälle - joku muukin tekijä on oltava, koska kaikki kondyloomaan sairastuneet eivät syöpää saa. Ei sillä, tuskin olisit saanut syöpää ilman tuota kondyloomaa.

Minulla oli kohdunkaulansyöpä, joka ei johtunut epiteelilevysoluista ollenkaan vaan rauhassoluista, ei liittynyt siis kondyloomaan/hpv:hen itselläni.

Vierailija
38/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista lukea, miten ns. syöpäsyyttäjät reagoivat siinä vaiheessa, kun heiltä itseltään tai heidän lapseltaan löytyy diagnoosi. 

Vierailija
39/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä johtuu mutaatioiden ja epigeneettisten muutosten kasautumisesta. Syöpäsolut jakaantuvat hallitsemattomasti eivätkä tuhoa itseään toiminnan häirintyessä. Immuunipuolustus pyrkii tappamaan syöpäsoluja, mutta aina se ei onnistu.

Elintavoilla on vaikutusta syöpäriskiin, mutta rajallisesti. Erään arvion mukaan 40% syövistä voitaisiin ehkäistä elintavoilla.

Vierailija
40/109 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sh opiskeluajoilta kun olin harjoittelemassa syöpäosastoilla niin mm tiettyjä syöpiä oli tietyissä ammateissa enemmän. Mm lymfoomaa ja leukemiaa. Siitä puhuttiin lääkärien ja hoitajien keskuudessa. Mainitsemiani löytyi paljon mm maanviljelijöillä, metsänhoitajilla tms ja henkilöillä jotka olivat tehneet esim vesakkomyrkytyksiä.

Myrkyillä on merkitystä monissa verisyövissä, joita sairastavat mm. maanviljelijät, kumi- ja kemikaalitehtaiden työntekijät jne.

t. Potilas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi