Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvitys uuden auton myöhästymisestä?

Vierailija
15.07.2017 |

Ostin pari kuukautta sitten uuden auton (maksoi vähän yli 40t€) ja jäin odottelemaan toimitusta, johon piti mennä kolmisen kuukautta. Nyt autokauppias soitteli ja valitteli että auton toimitus tulee myöhästymään muutaman kuukauden. Minkähänlaisia hyvityksiä näistä on yleensä mahdollista saada, vai olisiko parasta purkaa kauppa? Ensi viikolla on tarkoitus sopia asioista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut muuta hyvitystä kuin tankin täyteen bensaa. Auto tuli ensin manuaalina ja toisen 2kk jälkeen automaattina, mutta väärillä penkeillä. Yhteensä siis meni 4kk 2kk sijaan

Vierailija
2/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut muuta hyvitystä kuin tankin täyteen bensaa. Auto tuli ensin manuaalina ja toisen 2kk jälkeen automaattina, mutta väärillä penkeillä. Yhteensä siis meni 4kk 2kk sijaan

Oho. Ymmärrän tuon vain siinä tapauksessa että ne väärät penkit olivat selvästi kalliimmat mitä olit tilannut. Törkeää että toimitetaan väärä auto, eikä hyvitetä asiaa mitenkään. Minkähän autoliike oli kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimitus viivästyi muistaakseni kahdella kuukaudella kun autot olivat jumissa Saksan satamassa. Sain hyvityksenä kumimatot jalkatilaan.

Vierailija
4/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain lisävarustetta, peräkärrykoukkua Rai autoradiota esim. Uhkaa kuluttaja-asiamiehellä. Vaadi niin saat

Vierailija
5/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin mitä kauppasopimuksessa lukee myöhästymisestä + siitä, haluaako autoliike sinun ostavan myös seuraavan autosi heiltä ja oletko muutenkin toivottava säännöllinen asiakas (esim. huollot).

Vierailija
6/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahdoit allekirjoittaa? Minä sovin jo kaupantekotilanteessa, miten toimitaan, jos toimitus on myöhässä.

Vierailija
7/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin mitä kauppasopimuksessa lukee myöhästymisestä + siitä, haluaako autoliike sinun ostavan myös seuraavan autosi heiltä ja oletko muutenkin toivottava säännöllinen asiakas (esim. huollot).

Yleisissä kauppasopimuksissa ei ole mitään summia, mutta siellä lukee että ostajalla on oikeus vaatia vahingonkorvausta myöhästymistapauksessa.

Vierailija
8/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdoit allekirjoittaa? Minä sovin jo kaupantekotilanteessa, miten toimitaan, jos toimitus on myöhässä.

Kukaan ei laadi sellaista kauppasopimusta, jossa olisi huomioitu ja sovittu valmiiksi kaikki mahdolliset ja mahdottomat ongelmatilanteet.

Autokaupassa käytetään yleisesti eri tahojen hyväksymään tilaussopimuslomaketta, jossa vaan todetaan että toimituksen viivästyessä ostajalla on oikeus perua kauppa ja vaatia vahingonkorvausta.

Neuvottelukysymys. Riippuu autoliikkeestä että mihin suostuu. Pahimmillaan eivät halua hyvittää mitenkään.

Vierailija
9/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimitus viivästyi muistaakseni kahdella kuukaudella kun autot olivat jumissa Saksan satamassa. Sain hyvityksenä kumimatot jalkatilaan.

Tuo on vähän eri asia (force majeure). Automyyjä on melko voimaton, jos kuljetukset ei toimi esimerkiksi lakon vuoksi, tällainen tilanne oli muutama vuosi sitten.

Vierailija
10/10 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin uutta autoa odotellessa autoliikkeltä auto käyttöön pientä korvausta vastaan, ja kun toimitus myöhästyi auton käyttösopimusta jatkettiin ilmaiseksi sen 3 vai 4 viikkoa kun meni yliajalle.