Muistatko vielä mitä riparilauluja teidän riparilla laulettiin?
Kerro laulujen nimiä tai sanoja, jos muistat. :)
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tilkkutäkki. ...On sängyn päälle levitetty tilkkutäkki suuri...
sekä
Evankeliumi ilosanomamme on.
Halleluja! Una santa! Yksi *tap-tap* pyhä yhteinee-ee-en! Yhteinen!
Jotain "uskis mä oon". Ihmettelin, mikä on uskis. Se kuulosti minusta todella epäilyttävältä.
Epämiellyttävää aivopesua.
Vierailija kirjoitti:
Evankeliumi ("ilonamomamme on...")
Liekkilaulu ("... vielä kaikki eivät tiedä että syyllinen saa levon teoistaan, teoistaan. Jos nyt Jeesus uskon liekin sytyttänyt sinuun on, Häntä seuraa tie minne viekin...")
Älä pelkää (en muista tarkkaan, miten se menee, mutta oli hyvin syväluotaava, suorastaan hypnoottinen laulu)
Lapsuudenusko ("Kerran usko lapsuuden sulla oli suloinen...")
Sydän kun auki on ("sinne Jeesus tekee asunnon...")
Tuli kirkkoon mies ja lapsi ("he eteeni istuivat...")
Sitten olisi se yksi, jota en ikinä muista... Siinä laulettiin jostain laumastaan eksyneestä lampaasta tms. Se oli kaunis laulu.
Viimeisin on varmaankin nimeltään "Tule kaikeksi mulle". Se onkin ihana laulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilkkutäkki. ...On sängyn päälle levitetty tilkkutäkki suuri...
sekä
Evankeliumi ilosanomamme on.
Halleluja! Una santa! Yksi *tap-tap* pyhä yhteinee-ee-en! Yhteinen!
Una sanCta.
Laulut oli parhaita ja niitä olen paljon soittanut ja laulanut riparin jälkeenkin, oikeastaan nykyäänkin lähes viikoittain ja joskus useamminkin laulan niitä tyttärelleni tai istun pianon ääreen soittamaan.
hei me synnytään
synnytään
elämän siiville lentämään
luotan lentäjään
lentäjään
sinä tunnet määränpään
Maukka Perusjätkän Säpinää ja Vaatteet
Laula ihmisille ilosta, laula surusta, laula väreistä maailman
Meille soitettiin riparilla Paarma - pidä liekkis albumia ja naureskelin eivätkö seurakunnan työntekijät tajua siinä laulettavan useassa biisissä pössyttelystä
Vierailija kirjoitti:
Tytär aloitti juuri rippikoulun ja kävin hänen kanssaan riparin aloitusmessussa, kyllä oli ihan uusia ja tuntemattomia riparilauluja paljon. Herra kädelläsi oli ainoa jota itsekin olen riparilla laulanut. Se oli hauska huomata että Juha Tapion lauluja oli joukossa, esim. Sinussa on valo.
Musta on ollut surullista seurata, kuinka Juha Tapio, Mestaripiirros ja vastaavat on vähitellen syrjäyttänyt perinteisiä riparilauluja. Ihan kuin kirkko koittaisi piilottaa ripareilta kristillisen sanoman ja tuoda tilalle hengellisiä elementtejä sisältävää pohdiskelua, jolla on hyvin vähän tekemistä kristinuskon kanssa.
En siis olisi kieltämässä Juha Tapiota ripareilta kokonaan ja musta on ihan jees, että nuorille annetaan tilaa pohtia asioita laajemminkin. Sekin on ihan ymmärrettävää, ettei samoja wanhoja riparibiisejä kierrätetä loputtomiin. Toivoisin kuitenkin, että suurin osa uusista riparilauluista olisi yhtä selvästi uskonnollisia lauluja kuin vanhatkin.
Meidän leirillä veisattiin lähinnä Siionin virsiä...
Sinun rauhasi anna mulle
elon kohtalot kirkastain.
En mä pyytänyt tyyntä tietä
Sinun tahtosi tietä vain.
Vie vuorille tää viesti
Huuda se kaikkeen maailmaan
Sanan anna koskettaa
Tuu mun vaimoksein
Vierailija kirjoitti:
Tiellä, kun vaeltaa
Tarkoitat varmaan Tiellä ken vaeltaa?
Usko Jumalaan, katso ylös toivo taas. Hän ymmärtää tiet ihmissydämen.
Jalat pidän mullassa maailman / katseellani taivasta tavoitan / Tiedän minne matkaani käydä saan / Olen kansalainen kahden maan
Swing low, sweet chariot
No lähinnä on jäänyt mieleen että siellä iltaisin leikittiin jotain pikkulapsille tarkoitettuja typeriä leikkejä ja niiden ohella lallateltiin niihin leikkeihin kuuluvia pikkulapsille kuuluvia lallatuksia. Inhosin koko sitä viikkoa minkä siellä jouduin olemaan. Menin sinne viikoksi valmistautuneena kuuntelemaan jumalasta ja jeesuksesta enkä leikkimään kuin päiväkotilapsi.
Tule kaikeksi mulle herra Jeesus, rukous tää hiljainen on sydämen.. sinä kyllä näet sen, olen lammas viluinen. Ikävöin ääntä, ikävöin ääntä paimenen.