Köhitkö limaa hese/mäkki ruoan jälkeen?
Vai olenko ainoa? Mistä moinen voi johtua?
Tuli puheeksi, kun miehelle tästä mainitsin. Ei juuri mitään tuollaista yleensä syödä, joten siksikin ehkä tuon seurauksen huomaa niin helposti. Lima nousee kurkkuun aina heti ruokailun loputtua ja kestää jonkun aikaa.
Miehellä ei tälläistä ole, joten siitä keksin kysyä täältä asiaa. Olenko todella jotenkin poikkeus?
Mikä siinä voisi tämän laukaista? Esim pizza tai ranskanperunat grillillä/kotona ei tätä tee.
Kommentit (33)
Köhin miltei kaiken ruuan jälkeen.
Kyllä. Meillä tunnetaan nimellä HESEYSKÄ. Silloinkin vaikka syödään muualla. :D Heseyskään voi aina luottaa.
Sama, ja en yleensä muuten yski limaa kurkusta (en tupakoi, normipaino jne), mutta just hese-/mäkkisafkan jälkeen.
Minä veikkaan rasvan määrää ja majoneesia. Yleensä en köhi, mutta burgerin jälkeen aina.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli joskus joku artikkeli.
Rasvainen ruoka aiheuttaa liman nousun ja räkäisen yskän.
Tää rasvaisuus voi kyllä olla. Mä syön tosi harvoin missään pikaruokapaikoissa, mytta lounasravintolan ruoka on ajoittain suhteellisen rasvaista ja tätä esiintyy minulla tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Köhin miltei kaiken ruuan jälkeen.
Sulla on joku perussairaus; astma, keuhkoahtaumatauti, joku muu.
Ehkä se kun kuola alkaa valua jo ennakkoon aiheuttaa nämä ongelmat.
Köhin limaa joka ikinen päivä, ja syön Hesesafkaa enintään kerran kuussa. Ja oon ravannut lääkärillä, eipä ole juuri auttanut.
Meillä poika oksensi pari kertaa Hesen aterian jälkeen. Sanomattakin selvää ettei siellä enää käydä.
Kyllä. Arvelen syypääksi raakaa sipulia. Limaa saan köhiä myös jos olen syönyt kreikkalaista salaattia, johon on laitettu punasipulia.