Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köhitkö limaa hese/mäkki ruoan jälkeen?

Vierailija
14.07.2017 |

Vai olenko ainoa? Mistä moinen voi johtua?

Tuli puheeksi, kun miehelle tästä mainitsin. Ei juuri mitään tuollaista yleensä syödä, joten siksikin ehkä tuon seurauksen huomaa niin helposti. Lima nousee kurkkuun aina heti ruokailun loputtua ja kestää jonkun aikaa.
Miehellä ei tälläistä ole, joten siitä keksin kysyä täältä asiaa. Olenko todella jotenkin poikkeus?

Mikä siinä voisi tämän laukaista? Esim pizza tai ranskanperunat grillillä/kotona ei tätä tee.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsit niin kyllä. Todella kummallista, kestää sen hetken.

Vierailija
2/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään hamppareita vain kotona, mutta mulla on ollut semmoinen tuntuma että minä ja yksi lapsi köhitään joskus tuollaisten leipäaterioiden jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vai olenko ainoa?" Olet.

"Mistä moinen voi johtua?" Tupakoinnista, astmasta, keuhkosyövästä.

"Ei juuri mitään tuollaista yleensä syödä" Valehtelet

"Mikä siinä voisi tämän laukaista? Esim pizza tai ranskanperunat grillillä/kotona ei tätä tee." Ehkä se, että juokset salaa sinne mäkkäriin aina kun joutilasta aikaa on, saa liman irtoamaan. Tai raitis ilma.

Vierailija
4/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot limua nii johtusko siitä? Mulla tulee aina cokiksen juonnin jälkeen just limaa. Varmaan se hapokkuus irrottaa suusta ja muualta limaa niin voisko johtua siitä?

Vierailija
5/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, minulle käy samoin. Ei tosin ihan joka kerta, mutta useimmiten. Minuakin kiinnostaisi tietää mikä tuon voi aiheuttaa.

Vierailija
6/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!

Vierailija
7/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon suola tod näköisesti, samoja reflexejä tulee myös kotona valmistetusta mätöstä jos liikaa mausteita, kotona oon pystyny syömään ranuja ihan hyvin suolattomana

Vierailija
8/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina. Myös puoliso köhii. Mikähän on syynä?

Vierailija
9/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on refluksi, fatass!

Vierailija
10/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä köhin oikeastaan aina ulkona syömisen jälkeen. Viimeksi tänään vaikka ruokana oli lihapullia ja perunamuusia. Kotona tai työpaikalla eväitä syödessä näin ei tapahdu. Itse olen ajatellut että se johtuu liiasta syömisestä. Olisiko sitten refluksia? Ja en tupakoi.

Vierailija
11/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama juttu.

Jostain luin että tietyt ruuat lisäävät limaneritystä ja hese/mäkkiruuat sisältävät paljon näitä ruoka-aineita, eli lihaa, rasvaa, vehnää, virvoitusjuomia ja sokeria.

Vierailija
12/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yskin runsaasti lähes jokaisen aterian jälkeen. Ihan sama onko se salaattia, laitosruokaa tai heseateria. Viimeksi eilen söin hesellä, eikä ihme kyllä yskimistä tapahtunut :o 

Vierailija
13/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat, sokerit, suola, aromivahventeet, lisä- ja väriaineet, hiilarit ja hiilihapot kertarykäisyllä. Onko se ihme että keho pistää vastaan?

Vierailija
14/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieren limaa ja verta hesemätön jälkeen aina.

Vierailija
15/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi (en ole ikinä polttanut), en ole ylipainoinen, ja limpparia käytän light versiona silloin kun käytän. Välttelen normaalisti kokonaan (kuten tälläisiä ruokapaikkojakin, usko pois nro 3 😂)

Mutta limpparit ei aiheuta tätä ainakaan muualla juodessa.

Itse mietin voisiko rasvakeitin tehdä tälläistä 🤔 Sellaista kun ei ole kotona ainakaan.

- Ap

Vierailija
16/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli joskus joku artikkeli.

Rasvainen ruoka aiheuttaa liman nousun ja räkäisen yskän.

Vierailija
17/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ja tyttöystävälleni tulee molemmille limainen köhä pikaruuan jälkeen! Olen aina luullut että se lämmin ruoka saa liman liikkeelle ja kylmä juoma jäähdyttää sen, jolloin tuloksena on limaa kurkussa :'D ei taida mennä ihan niin. Jostain luin, että rasvainen liha, vehnä ja maitotuotteet aiheuttaisivat limaisuutta.

Vierailija
18/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yskin runsaasti lähes jokaisen aterian jälkeen. Ihan sama onko se salaattia, laitosruokaa tai heseateria. Viimeksi eilen söin hesellä, eikä ihme kyllä yskimistä tapahtunut :o 

Mulla on sama juttu - oon diagnosoinut itselleni lievän refluksin, mutta enpä ole asialle mitään tehnyt, kun ei ole yskimistä kummempaa vaivaa. Vielä. Vaikka onhan se köhiminenkin hemmetin ärsyttävää, joten varmaan pitäis. :D

Vierailija
19/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että majoneesilla on jotain tekemistä asian kanssa. 

Vierailija
20/33 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu, minua kröhisyttää mäkin/hesen jälkeen mutta miestä ei. Minun arvaukseni on, että se johtuu raa'asta sipulista, mitä hamppareissa on. Kotona en ikinä syö raakaa sipulia, eikä kotona ikinä syömisen jälkeen kröhisytä.