Miksi miehet pilaavat ulkonäkönsä parralla?
Kun tällä palstalla ja ympäri mediaa arvostellaan niin kiihkeästi naisten ulkonäköä, niin tätäkin sopii varmaan kysyä.
Siis parta. Voi hyvä jumala, MIKSI??? En tule koskaan ymmärtämään, miksi miehet kasvattavat parran, varsinkin tietyn iän ylittäneet. Kunpa se karmea elähtänyt hipsteri -muotikin menisi jo viimeinkin ohi, tätä on odoteltu varmaan jo yli viisi vuotta.
Minä en ainakaan viehäty minkään gorillan tai joulupukin näköisistä papparaisista, enkä varsinkaan haluaisi ikinä koskea partaan. Erityisen surullista on, kun joku aiemmin ihan viehättävä nuori poika pilaa ulkonäkönsä kasvattamalla parran.
Onhan päivittäinen sheivaaminen tietenkin varmaan ajella. Mutta luulisi, että esteettinen haitta olisi vielä suurempi... No periaatteessa ymmärrän, kai jos joku haluaa peitellä jotain ulkonäköönsä liittyvää asiaa parralla...
Näin kerran, kun joku parrakas tyyppi jakoi somessa tämän kuvan. Hän taisi erehtyä raskaasti leukakarvojen viehätysvoimasta. http://knowyourmeme.com/photos/505764-my-eyes-are-up-here
Kommentit (50)
..Minä kyllä pidän parrakkaista miehistä. Parrattomista en niinkään. Mielipide juttuja. Mieluiten siistitty kokoparta.
Minulla on tuollainen. Se tarkoittaa sitä, että hiuksia on enintään sentti, yleensä ei sitäkään.
Se myös tarkoittaa pientä partaa (lyhin asetus). Partakoneella en ajele vaan jätän pitemmän parran ulkopuolen sängelle, koska partakone raastaa, rasittaa ihoa.
Ehkä tässä on yksi naisten ja miesten perusero. Miehet menevät enemmän mukavuus ja käytännöllisyys edellä. Parran ajaminen on vttumaista hommaa ja rasittaa ihoa. Siksi pieni parta on parempi vaihtoehto.
Lyhyet hiukset, jotka voi ajella nopeasti itse, taas ovat halvat.
https://www.prisma.fi/wcsstore/PRISMA_StorefrontAssetStore/images/produ…
Oma mieheni oli aikoinaan siloposki, mutta eräänä lomana jätti ajamatta. Aivan ihana tummanpunainen tiheä parta, voi kun ei koskaan ajaisi pois ❤
Parrattomuus on luonnoton asia. Miehille kasvaa luonnostaan parta, deal with it.
Teollisuus ja järjetön nuorekkuuden tavoittelu loi aikoinaan valheellisen tavoitteen siitä että miesten pitää ajaa partansa. Kyseessä on myös sukupuolipiirre. Ehkä tykkäätkin vähän enemmän naisekkaista miehistä kuin luonnollisista miehistä.
Miehille kasvaa parta luonnostaan, deal with it.
Teollisuus ja nuorekkuusihannointi loi valheellisen ajatuksen siitä että miesten pitäisi olla parrattomia.
Ja onhan toki kyseessä sukupuolipiirre. Ehkä pidätkin vähän naisellisemmista miehistä?
Nuorena seurustelin parrakkaan miehen kanssa, ja hänen partansa kutitti minua epämukavasti. Parta on myös aina vähän epäsiisti. Preferoin ap:n tavoin parrattomuutta, vaikka minusta tämä ei ole ensisijaisesti ulkonäkö-, vaan mukavuus- ja siisteyskysymys.
Parta on seksikkäintä mitä tiedän :)))
Partoja ja miehiä on monenäköisiä. Osalle miehistä siisti parta sopii tosi hyvin ja parta voi tehdä miehestä tosi seksikkään.
Vierailija kirjoitti:
Teollisuus ja nuorekkuusihannointi loi valheellisen ajatuksen siitä että miesten pitäisi olla parrattomia.
Ja onhan toki kyseessä sukupuolipiirre. Ehkä pidätkin vähän naisellisemmista miehistä?
Vttu mitä pakaa!!
Ne kenellä ei ole partaa, ovat miehekkäitä eivätkä tarvitse näin ollen sitä partaa. Parralla korostetaan tai peitellään.
Makuasioita sanoi mies kun ruoantähteet parrastansa nuoli.
Tutkimusten mukaan 95% naisista pitää miehiä joilla on muhkeat ja pitkät parrat viehättävämpinä kuin lyhyt partaisia tai parrattomia.
Minä rakastan partoja!!! En voisi olla siloposkisen miehen kanssa. Tietysti jos se parta jää sellaiseksi resuiseksi, niin ehkä sänki riittää. Mutta karvaa pitää olla naamassa, ehdottomasti.
Jotkut miehet tykkää kun heidän naamassaan näkyy viikon ruokalista
Parta kyllä korreloi vahvasti sen kanssa että korvien välissä on vikaa.
Parta on likainen.
Nuorena ajattelin, että mies peittää parrallaan kasvonsa, koska pelkää ihmisiä.
Ovatko partaukot arkoja?
Vai pelkästään laiskoja ja epäsiistejä?
Ota ennemmin yksi pami, älä partaa.
Vierailija kirjoitti:
Parta kyllä korreloi vahvasti sen kanssa että korvien välissä on vikaa.
Jep. Kouluampujat sun muut hullut ovat AINA olleet parrattomia.
Vierailija kirjoitti:
Kaasunaamari sen kulttuurin muutti. Samoihin aikoihin Usan pressatkin luopuivat parrastaan. Ei ollut Abe Lincolneja 1900-luvulla.
Mä olen aina pitänyt sängestä/parrasta miehellä, jo paljon ennen nykyistä muotia. Kerran sovin treffit kaverin luona tapaamani komean parrakkaan miehen kanssa, ja olin vähän pettynyt kun tulikin sitten siloposkisena hakemaan mua. Eipä homma siihen kaatunut kuitenkaan. Nykyisellä poikaystävällänikin on parta, ja pitkät hiukset.
Parran pitää tietty kasvaa kunnolla, semmoinen kitukasvuinen laikukas väkisin kasvatettu reuhka on kauhee. Ja makuasioitahan nää tietysti on; mulla on monta kaveria, jotka tykkää enemmän parrattomista. Osa taas on samanlaisia kuin minä, ja käyvät kuumana parrakkaisiin pitkätukkiin.
Haluavat viestittää parrallaan että eivät halua kumppania, koska kukaan ei kiinnostu piimätäiparroista.