Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni nuori on vasemmistolainen?

Olen itsekin nuori
13.07.2017 |

Kaveriporukastani kaikki muut ovat vasemmistolaisia, paitsi minä ja toinen politiikasta politiikasta perillä oleva kaverini. Vasemmistolaiset kaverit eivät ole lainkaan kiinnostuneita politiikasta.

Ps. En ole oikeistolainen, vaan sentristiksi.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön ja median vaikutuksesta. Oikeistolaisista maalataan usein pahoja ihmisiä, ainakin valtamedian toimesta (YLE, HS.)

Vierailija
2/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen "liberaali vaihe"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin täällä on 15v kokoomusnuori. :)

Vierailija
4/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että nuorella on vielä ihanteita, eikä hän keskity pelkästään puolustamaan omia saavutettuja etujaan.

Mutta kyllä vasemmistolaisia on myös paljon meissä politiikkaa seuraavissa keski-ikäisissäkin....

Vierailija
5/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoretkin elävät jonkun toisen rahoilla, ja sen on vasemmistolaisuuden määritelmä.

Vierailija
6/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin vihreillä. Nuorena elää tulonsiirtojen varassa ja siksi on luonnollista vaatia lisää tulonsiirtoja. Kun valmistuu ja menee töihin, joutuukin itse maksumieheksi ja siirtyy äänestämään muita puolueita.

Vierailija
7/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot on heikompia kunnioittavat. Nykyisin nuoret on niin suvaitsevaisia.

Itse on vasemmalle kallellaan, 17-v tyttäreni on vielä enemmän. Ja hän myös ymmärtää vielä enemmän esim seksuaalivähemmistöjä

Vierailija
8/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on vielä uskoa siihen, että asioita voi muuttaa. Kun sitten alkaa olla lapsia ja talolainaa, venettä ja sen sellaista, sitä turtuu ja alkaa ajatella, että näistähän minä en luovu jonkun toisen hyväksi ja verojakin menee liikaa.

Vierailija
9/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne kuin vihreillä. Nuorena elää tulonsiirtojen varassa ja siksi on luonnollista vaatia lisää tulonsiirtoja. Kun valmistuu ja menee töihin, joutuukin itse maksumieheksi ja siirtyy äänestämään muita puolueita.

Ja kolmekymppisenä kokoomuslaisena kiroaa vihreiden äänestämistä nuorempana, kun niiden ajamat agendat alkaakin häiritsemään omaa elämää. Ymmärtäisivätpä nykyiset opiskelijat, että heidän opiskelut on ohi ennen kuin mikään vihervasemmiston ehdotus alkaa vaikuttaa äänestäjiensä arkeen, vaikka sitä rahaa olisikin ihanaa saada taikaseinästä lisää parikymppisenä opiskelijana.

Vierailija
10/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret harvoin ovat vielä menestyneitä.

Vierailija
11/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kolmekymppisenä kokoomuslaisena kiroaa vihreiden äänestämistä nuorempana, kun niiden ajamat agendat alkaakin häiritsemään omaa elämää. Ymmärtäisivätpä nykyiset opiskelijat, että heidän opiskelut on ohi ennen kuin mikään vihervasemmiston ehdotus alkaa vaikuttaa äänestäjiensä arkeen, vaikka sitä rahaa olisikin ihanaa saada taikaseinästä lisää parikymppisenä opiskelijana.

Tässä on kokoomuksen ydin. Minä, minä

Vierailija
12/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukas sitten?

-kokoomusnuori

Vierailija
13/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukas sitten?

-kokoomusnuori

Sinun voisi olla terveellistä miettiä sitä.

-vassarinuori

Vierailija
14/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin nuorena vasemmistolainen ja vihreäkin, eiväthän ne huonoja arvoja ole, mutta kun se realismi iskee jossain vaiheessa korville. Ei mikään hallitus piruuttaan vähennä tukia tarvitsevilta ihmisiltä, vaan jonkun on tehtävä töitä ja joidenkin on perustettava yrityksiä, että niitä töitä riittäisi yhä useammille. Näin siis, jos halutaan edes välttämätön toimeentulo myös niille työhön kykenemättömille varmistaa.

Siis millään tavalla ei vähennä köyhyyttä, jos niiltä joilla on työnteon takia vähän enemmän otetaan kaikki pois. Kommunismi on aina kaatunut ja tulee aina kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, eli tyhjästä ei voi nyhjäistä. Aatteen palo ei lämmitä.

Vierailija
15/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukas sitten?

-kokoomusnuori

Juhlapakanhakijat

Vierailija
16/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin nuorena vasemmistolainen ja vihreäkin, eiväthän ne huonoja arvoja ole, mutta kun se realismi iskee jossain vaiheessa korville. Ei mikään hallitus piruuttaan vähennä tukia tarvitsevilta ihmisiltä, vaan jonkun on tehtävä töitä ja joidenkin on perustettava yrityksiä, että niitä töitä riittäisi yhä useammille. Näin siis, jos halutaan edes välttämätön toimeentulo myös niille työhön kykenemättömille varmistaa.

Siis millään tavalla ei vähennä köyhyyttä, jos niiltä joilla on työnteon takia vähän enemmän otetaan kaikki pois. Kommunismi on aina kaatunut ja tulee aina kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, eli tyhjästä ei voi nyhjäistä. Aatteen palo ei lämmitä.

Millä perusteella "niiltä joilla on työnteon takia vähän enemmän otetaan kaikki pois"?

Vierailija
17/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukas sitten?

-kokoomusnuori

Sinun voisi olla terveellistä miettiä sitä.

-vassarinuori

Ja vassareilla taas ajatuksena "mikä on sinun, on myös minun" ja "jos en jostain pidä, sitä ei saa sinullakaan olla"

Vierailija
18/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vassareidenko ydin se ei muka ole? Aina käsi muiden taskussa.

Koittaisitte jakaa joskus omia rahojanne muille, mutta sitä tuskin nähdään.

Vierailija
19/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siksi että mediassa vasemmisto esitetään jonain positiivisena aktivistiliikkeenä samalla sensuroiden todella agressiivisesti kaikki viittauksetkin mm. anarkistiyhteyksiin tai siihen että kyseisellä liikkeellä on ollut ja on edelleen vanhoja kommunisti/stalinistiosastoja.

Tästäkin ketjusta lähtee kommentit ja nopeasti joissa viitataan jompaan kumpaan noista. Ihan sama johtuuko sen raivopäisestä raportoinnista ja aatteelle ystävällismielisestä modesta vai siitä että palstan automaattimoderointiin on saatu istutettua säännöt jotka käytännössä estävät esim. anarkistien ja vasemmiston mainitsemisen samassa yhteydessä. Toimittajat ei haasta oikeastaan ollenkaan vasemmiston johtoa puolueensa anarkistiosien tekemisistä, pikemminkin tarjotaan valkopesuohjelmaa aina kun tilanne alkaa näyttää vähän epäilyttävältä, viimeksi hampurin mellakoiden vuoksi.

Vertailun vuoksi itsenäisyyspäivänä noin 3000 hengen kulkueessa oli jotain 20 ruotsalaista äärioikeistolaista mukana. Marssi sujui rauhallisesti paitsi sen yhden anarkistiksi itseään kutsuvan hyökkäys. Silti monta päivää jälkeenpäin vaahdottiin helsingin natsiongelmista (sic). Nyt hampurissa vasemmiston jäseniä ja jopa johtoa on ollut mukana monen päivän mellakassa jossa tuhottiin omaisuutta miljoonien edestä ja 500 poliisia loukkaantuu, median suhtautuminen asiaan on se, että julkaistaan vasemmistovaikuttajien selittelyt ja sen jälkeen homma on median kannalta paketissa eikä vaadi lisäkeskustelua.

En kannata oikeistoa tai vasemmistoa, vielä vähemmän mitään ääriä ja kaikkein vähiten väkivaltaa vaikutuskeinona kannattavia apinalaumoja ihan aatteesta riippumatta. Silti joudun vähän väliä huomaamaan median kaksoismoraalin juuri näissä asioissa.

Vierailija
20/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tosiaan moderoidaan viestejä pois aika ärhäkästi. Oma, täysin asiallinen viestini hävisi juuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi