Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lasku mennä perintään ilman että tietää siitä??

Vierailija
12.06.2024 |

jos on vaikka lasku hukkunut ja unohtanut asian? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni. Terveyskeskuksen lasku ei tullut, täällä ne meni ainakin heti perintäfirmalle ilman karhuja.   Se oli 5 e ylimääräistä.

Lasku tuli kesäkuussa  puolen vuoden päästä rypistyneenä ja likaisena,   maksupäivä 17.12.    jossain yöjakajan lattiamaton ehkä ?

Vierailija
2/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni. Terveyskeskuksen lasku ei tullut, täällä ne meni ainakin heti perintäfirmalle ilman karhuja.   Se oli 5 e ylimääräistä.

Lasku tuli kesäkuussa  puolen vuoden päästä rypistyneenä ja likaisena,   maksupäivä 17.12.    jossain yöjakajan lattiamaton ehkä ?

Tuliko sulle maksuhäiriömerkintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa jo lukea laskussa kun tuo perintäuhkaus.  Mutta hankala tietysti lukea kun ei ole tullut.

Vierailija
4/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko kuntaperintä Revireltä? Lähetteli myös aiheettomia maksumuistutuksia ja vielä ihan väärillä summillakin ainakin viime kesänä.

Vierailija
5/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla ihmisellä ei voi, av-avuttomalta tämäkin onnistuu.

Vierailija
6/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Olen varattoman kuolinpesän osakas. Viisi vuotta sitten, pesässä oli osinkotuloa joku satanen. Siitä jäi muutama kymppi veroa maksamatta.

Viiteen vuoteen mitään ei kuulunut, vaikka osoitetiedot ja puhelinnumerot olivat ajan tasalla.

Sitten tuli ulosotosta kirje että on asia vireillä, velkojana verottaja. 

Sekä verottaja että ulosottomies oli sitä mieltä että voin jättää maksamatta, kuolinpesä todetaan varattomaksi ja asia raukeaa.

Maksoin kuitenkin, koska mun tuurilla se kuitenkin pomppaa esiin jostain myöhemmin.

Vierailija
7/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä. Ensin tulee perintätoimistolta ilmoitus ja maksat sitten heti pois.

Vierailija
8/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi 5 e on nimenomaan karhukirjeen maksu, ei siis mennyt perintään. 

Vierailija
9/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ensimmäinen lasku on suoraan karhukirje,hukkuu niitä muiltakin.

Vierailija
10/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Posti on aika hyvä hukkaamaan kirjeitä. Aika vaikeeta todistaa, ettei ole mitään  kirjettä saanut.

Vierailija
11/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne tuli lasku ilman mitään erittelyä mistä oli tullut,ei maksettu ja sitten perintään.

Vierailija
12/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyll voi. e-lasku sen sinä vastaat,toki jos läppäri rikki. noi paperilaskut vaan katoaa, 10 000 postilähetystä katoaa ja  siinä ei ole ns virhejaot. olisi hyvä,että asiasta poikete, jos on salaista-yksityistä postia, aina nouda se ,kuten potilaspaerit tms. päätökset ellei kaikilla laitoksilla suojattua sähköpostia kuten oikeuslaitoksilla. mutta noissa paperlaskuissa toki on muistutuksia,,jo on huono onni jos ei sekään tavoita sua. onko osoite virheellinen laskuttajalla,oletko muuttanut,etkä muistanut ilmoittaa uutta osoitetta..

Vierailija
13/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan käytä enää paperisia laskuja . Varsinkaan ns. virallisissa jutuissa,lääkäri yms.

Vierailija
14/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi itsekin pitää silmällä ,odottaa laskua,jos ei ala kuulumaan, kysele perään. esim, terveyskeskusmaksut ja hammashoidot,polit, laskun pitäisi tulla 2vko käynnistä. e lasku sinänsä hyvä noissa hyvinvointialueen laskuille. ja jos turvakielto, ei tarvita paperiosoitteitakaan,siinäkin oma protokolla silloin, 

Vierailija
15/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle maksuhäiriömerkintä?

Ei koska maksoin sen heti kun perintäfirman lasku tuli.  Siinä oli vain viiden euron muistutusmaksu.  Kaupunki ulloistanut homman.  Nyt en tiedä kun on tää hyvinvointialue miten menee.  Kun ei vastaavaa ole sattunut.

Vierailija
16/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyll voi. e-lasku sen sinä vastaat,toki jos läppäri rikki. noi paperilaskut vaan katoaa, 10 000 postilähetystä katoaa ja  siinä ei ole ns virhejaot. olisi hyvä,että asiasta poikete, jos on salaista-yksityistä postia, aina nouda se ,kuten potilaspaerit tms. päätökset ellei kaikilla laitoksilla suojattua sähköpostia kuten oikeuslaitoksilla. mutta noissa paperlaskuissa toki on muistutuksia,,jo on huono onni jos ei sekään tavoita sua. onko osoite virheellinen laskuttajalla,oletko muuttanut,etkä muistanut ilmoittaa uutta osoitetta..

Pääsitkö ihan sääliviitosella peruskoulun äidinkielen läpi?

Vierailija
17/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla ihmisellä ei voi, av-avuttomalta tämäkin onnistuu.

Älä viitsi. Juuri oli uutinen ison postikeskuksen tulipalosta. Mitähän kaikkea siellä meni?

Vierailija
18/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen lasku tulee kerran vuodessa,  paperisena saa tulla.   

Etenkin vanhemmille ihmisille helpompia vielä nuo perinteiset paperilaskut.    Vaikka esim puhelinoperaattorit laskuttaa se.  Mulle kyllä tulee sähköpostiin suurin osa laskuista  e-laskua en käytä. Ai on ifi on poikkeus 

Vierailija
19/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan käytä enää paperisia laskuja . Varsinkaan ns. virallisissa jutuissa,lääkäri yms.

Milläs tilaat e-laskun ensimmäiselle laskulle kun siihen tarvitaan ensin kyseisen laskun viitenumero?

Vierailija
20/37 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni minulla sairaalan lasku suoraan ulosoton perintään. Ei ollut tullut se sairaalan lasku perille, posti hukkasi sen. Eli ensimmäinen merkki minulle asiasta oli ulosoton perintäkirje. No posti hukkasi myös mm. pankkikorttini ja yhden toisen laskun (josta onneksi tuli kuitenkin muistutuskirje). En edes tiedä mitä muuta.