Lue keskustelun säännöt.
Miksi niin moni nuori on vasemmistolainen?
Olen itsekin nuori
13.07.2017 |
Kaveriporukastani kaikki muut ovat vasemmistolaisia, paitsi minä ja toinen politiikasta politiikasta perillä oleva kaverini. Vasemmistolaiset kaverit eivät ole lainkaan kiinnostuneita politiikasta.
Ps. En ole oikeistolainen, vaan sentristiksi.
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olen työssäkäyvä ja tavalliseksi pulliaiseksi aivan hyvin tienaava ihminen, silti ehdottomasti vasemmistolainen. Minulla on jo työni puolesta mahdollisuus sellaiseen terveydenhuoltoon ja muihin etuihin, että minusta tuntuu todella pahalta, että kaikilla ei samaa tilannetta ole. Tiedän, että jos olisin työtön tai kehnommassa työpaikassa, mahdollisuuteni maailmassa olisivat huonommat muutenkin kuin suoraan rahallisesti ja sieltä olisi vaikeaa nousta.
Harva ihminen saa hyvän työpaikan pelkällä ahkeruudella, omakin työllistymiseni on ollut sen lisäksi myös tuurista kiinni. Jonakin päivänä minä tai kuka tahansa meistä voi pudota siihen porukkaan, jota pidetään yhteiskunnan loisina, jotka eivät edes yritä, joita pitää vain rangaista. Minusta kohtuullinen toimeentulo, asiallinen asunto ja kunnollinen terveydenhuolto kuuluu kaikille. Mielelläni maksan veroja. Jos veroja menee palkasta hirvittävä summa, silloin se palkkakin on niin iso, että sillä kuvittelisi pärjäävän. Perustuloa odotellessa.