Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kamalista naapureista!

Vierailija
12.07.2017 |

Ap aloittaa..

Asumme tiheään rakennetussa asuinalueella kerrostalossa, kerrostaloista näkee aika hyvin muihin taloihin. Tässä asuttu nyt 2vuotta ja naapurit ovat itseasiassa aika kamalia. Itse en asuntoa tahdo vaihtaa vaikka naapurit ovat kamalia.

Huhtikuu 2015
Naapurin vanharouva oli nähnyt että vedän kissaa hännästä, oli kiikareilla katsonut asuntooni. Ilmoituksen hän teki, eläinsuojelu tuli käymään meillä.

Ja ei, en ole vetänyt kissaani hännästä. Ilmoitus perätön.

Syyskuu 2015
Yläkerran naapuri tehnyt ilmoituksen että asunnossamme on huumeita, asunnossa riidellään ja että hän näki kun epämääräisiä ihmisiä tuli asuntoomme.

Poliisit tulivat käymään illalla.
Ja ei, en ole rikollinen, eikä kotonani löydy huumeita eikä epämääräisiä ihmisiä. Olin poliisien tullessa nukkumassa, heräämässä aamulla kouluun.

Helmikuu 2017
Naapurin vanharouva oli tehnyt taas ilmoituksen että olen kännissä ajanut taloyhtiön ulkovarastoa päin. Noo....

Poliisit olivat käyneet asunnollani, en ollut kotona. Soittivat minulle. Ja ei, en omista edes autoa enkä ollut kotona kyseisenä iltana.

Onko muilla kokemuksia ihanista naapureista?

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..poikani asuu kerrostalossa , jossa maksullinen pyykkitupa ja varauslistaan ennakkoon nimi ja varauksen perusteella tulee sitten lasku..Noh, tässä kuitenkin on se pointti, että  poikani ei käytä tuota pyykkitupaa vaan käyttää pesulapalvelua, mikä sijaitsee erään kauppakeskuksen tiloissa.

Kas vain, alakerran sekopää muija on kuitenkin varannut pyykkitupavuoroja poikani asunnon numerolla joka päivälle ja muutaman tunnin kerrallaan per päivä..Sattumalta sain tämän selville ja isännöitsijä suhtaui asiaan kuitenkin vakavasti ja lähetti laskun tälle muijalle ja merkintä muistioon, ettei poikani käytä kyseistä pyykkitupaa.. Eli siis poikani asunnon numero oli 110 ja tuon muijan oli 120, mutta varauslistaan laittoi siis numeron 110..

Vierailija
202/226 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kerrostalossa asuu sellainen asukas, jonka 'keskustelu' kuuluu vähintään neljään huoneistoon. Sitten kun tämä kyseinen asukas ottaa kaljaa (lasittomalla) parvekkeellaan, niin tämä 'keskustelu' kuuluu noin 500 metsin päähän. Kun tämä kyseinen asukas paukauttaa ulko-oven kiinni (ei ilmeisesti takalukossa?) niin tämä paukahdus kuuluu 10 - 15 huoneistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri teki isännöitsijälle valituksen, että kusettelen koiraa talon nurkilla. .Meillä ei edes ole koira.

Vierailija
204/226 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen luhtitalon toisessa kerroksessa. Seinänaapurien teinityttö istui usein portailla räpläämässä kännykkää ja juomassa mehua tms, istui vielä poikittain niin varmasti oli  tiellä. Kerran sitten tallasin jalan päälle kun kyllästyin pyytelemään kuuromykkää leikkivältä rinsessalta, että väistätkö. Kerran rinsessa piti kotibileet kun vanhemmat olivat poissa, musiikki soi täysillä puoleen yöhön ja kännisiä teinejä ravasi sisään ja ulos. Lopulta joku soitti poliisit ja tyttö varmaan luuli sen olleen minä kun tuli potkimaan oveani.

Perheen äiti oli ylipainoinen ketjupolttaja, joka tuli aina vastaan rööki suussa ja naama norsunveellä. Perheen isä taas oli laiha kuikelo joka tuli kerran selittämään minulle roskakatoksessa jotain enkä saanut yhtään selvää mitä, lopulta selvisi että halusi vanhan risan muovituolini ja että puhe oli epäselvää koska tulehduksen takia viety kaikki hampaat. Sai tuolinsa ja kai sillä istuivat, vaikkei se varmastikaan mukava ollut. Ottivat koiranpennun, joka ulisi yksin ollessaan ja kakki pitkin pihoja. Söpöstä pennusta kasvoi täysin hillitsemätön jätti  , joka syöksyi jokaisen näkemänsä ihmisen päälle. Ei sentään vihainen ollut vaan halusi tervehtiä mutta se on aika raju tervehdys kun kohtuullisen kookas, lihaksikas koira hyppää vasten! Oli mielenkiintoista, kun kukin perheenjäsen vuorotellen lensi hihnan perässä pitkin pihaa ja huusi että vit""  pysähy! Pari kertaa koira karkasikin ja juoksi pitkin korttelia.

. Koiraa ei koulutettu mitenkään. Ja se haukkuminen yksin jätettynä oli  sietämätöntä , kumea hau hau hau tuntitolkulla! Tiedätte varmaan ison koiran kumean haukun.

Kun muutin pois, perheen äiti oli tukevasti raskaana ja ottanut tyttärensä paikan portaiden tukkijana, siinä' veteli pokkana tupakkaa muhkean mahansa kanssa ja  kiljui kännykkään.

Vierailija
205/226 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivitalossa , kesällä asuntomme on aika kuuma ja tykkäisimme nukkua parvekkeen ovi auki . No siitähän ei tietenkään tule mitään, koska talonpätkämme muut asukkaat ovat sen tyyppisiä , että kesät huudetaan maistissa omilla pihoilla tai mennään porukalla yhden naapurin pihalle örveltämään humalassa. Siinä sitten huudetaan 01-03 asti. Muuten kesä on mukavaa aikaa, mutta tämä tekee siitä epämukavan. Onneksi ollaan mökillä kesäisin aika paljon.

Vierailija
206/226 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta asuimme entisen miesystäväni kanssa yksiössä eräässä kunnan kolmikerroksisessa vuokratalossa. Asuimme toisessa kerroksessa ja yläpuolellamme asui juoppo. Joka yö kello tasan kaksitoista alkoi hän huudattamaan jotain radion yöohjelmaa täysillä. Myös kaikki hänen äänensä kuuluivat meille. Hän karjahteli ihmeellisesti, kiroili kompastellessaan ilmeisesti lattialla oleviin pulloihin. Myös kusta lorotti, oksenteli ja piereskeli. Ilmeisesti seinät olivat aika ohuet. Hänestä oli tehty vuosien mittaan vaikka kuinka monta valitusta. Myös me valitimme, mutta asenne oli, että hänenkin pitää jossain asua. Minun oli pakko hankkia korvatulpat että sain nukuttua.

Alakerran naapurimme taas oli todella hiljainen ja kerran hänen ovensa ulkopuolella ja postiluukussaan oli kertynyt iso määrä lehtiä. Huolestuimme kun rapussa myös alkoi haista sellainen mädäntyneen raadon haju hänen ovensa kohdalla, joten parin päivän päästä kurkkasimme postiluukusta ja yritimme huhuilla että onko joku kotona. Silloin huomasimme myös lattialle kertyneen postin uskomattoman määrän ja aloimme pelätä pahinta, kun hajukin oli voimakkaampi. Soitimme isännöitsijälle ja lopulta onneksi selvisi että miehelle oli tullut yllättävä lähtö ulkomaille ja oli unohtanut jotain ruokaa, ilmeisesti lihaa huoneen lämpöön ja siitä ilmeisesti haju tuli. Silloin oli kyllä kesä ja asunnot todella kuumia kun yksiöiden suuri ikkuna oli juuri kuumimman ajan aurinkoon päin. Lopulta joku hänen sukulaisensa tuli siivoamaan asunnossa ja haju katosi.

Kun muutimme sitten kaksioon toiseen kaupunkiin, yläkerran ensimmäinen naapuri oli todella hiljainen. Hän valitettavasti muutti pois ja tilalle tuli nuori nainen. Naisessa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta hänellä oli todella isokokoinen entinen poikaystävä joka tuli pariin otteeseen käymään yrittämään tunkeutua hänen asuntoonsa. Hän kävi hakkaamassa naisen ovea keskellä yötä ja kun nainen ei avannut, huusi ja potki ovea. Soitimme poliisit joka kerta kun hän tuli, mutta eräs kerta on jäänyt enemmän mieleen. Kun nainen ei avannut hänen hakattuasn ja huudettuaan aikansa, mies meni pihalle, heitteli kiviä ikkunaan, joista osa osui myös meidän ikkunaan. Sitten hän raahasi mattotelineen oven viereen ja kiipesi rapun katoksen päälle ilmeisesti aikeenaan mennä ikkunasta sisään. Ei onnistunut ja meni takaisin alas huutamaan ja heittelemään kiviä. Kädessään oli joku todella iso kivi kun poliisit tulivat ja ottivat hänet kiinni. Siinä hän sitten rimpuili ja haistatteli poliiseille, kunnes saivat hänet autoon. Sen jälkeen ei enää tullut takaisin. Nainen sanoi että mies oli löytänyt hänet jo muutamasta aiemmasta asunnosta ja hän muutti pian pois. Hänen tilalleen muutti vielä nuorempi nainen joka kerran huudatti stereoita täysillä keskellä yötä. Oli kyllä aiemminkin soitellut lujalla, mutta ei sillä tavalla. Me ja muut naapurit menimme rappukäytävään ihmettelemään ja eräs mies meni ovelle koputtamaan. Nainen ei avannut ja lopulta poliisi tuli koputtelemaan myös. Ei edelleenkään avannut ovea ja poliisi soitti avainpalveluun josta tuli joku avaamaan oven. Nainen kertoi nukahtaneensa, mutta poliisi epäili hänen valehtelevan, koska kukaan ei voi nukahtaa sellaisessa metelissä. Oli ilmeisesti jotain huumetta ottanut koska poliisit veivät hänet mukanaan. Hetkeen emme häntä nähneet jälkeenpäin nainen näytti todella nololta kun tuli vastaan ja pyysi kerran anteeksi ja sanoi ettei toistu. Hänkin muutti pois nopeasti ja sitten tilalle tuli hiljainen mies, joka oli suurimman osan ajasta matkoilla.

Jatkuu..

Vierailija
207/226 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tässä

Asuimme ekassa kerroksessa ja vähän ennen tuon tytön muuttoa, tuli kolmoskerrokseen ulkomaalainen mies vaimonsa ja lapsensa kanssa. Vaimoa ei juuri näkynyt mutta iltaisin kuulimme kun mies huusi ja nainen itki ja lapsi myös. Mies ilmeisesti löi ja potki naista, koska kuulimme kolinaa ja naisen vaikerointia. Kerran kuulosti siltä kuin olisi raahannut häntä rappukäytävässä niin että osui kaiteeseen (kuului sellainen takatakataka ääni kun kädellä vetää kerrostalon metallista kaidetta) ja sen jälkeen nainen vaikeroi, itki ja huusi apua. Soitimme poliisit moneen otteeseen, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta vaan mies tuli aina takaisin.

Lopulta onneksi pääsimme muuttamaan pois ja seuraava paikka oli todella rauhallinen, mitä nyt seinän takana asunut nuori mies huudatti stereoita lujalla silloin tällöin, mutta ei niin paljon, että olisi ollut häiriöksi.

On vielä sellainen juttu, että kun asuin yksin kaksiossa parikymppisenä, naapurirapussa asui vanhempi pariskunta. He jostain syystä ottivat minut silmätikukseen. Aina kun menin heidän ikkunansa ohi, ja sattuivat näkemään, katsoivat hyvin kiukkuisesti. En ymmärtänyt miksi, kunnes kerran laitoin lapun alas synttäribileistäni ja pahoittelin mahdollista häiriötä. Bileet oli merkitty loppuvaksi klo 22 ja hiljaisuus alkoi klo 23, joten ajattelin sen olevan ok. Lähdimme kaikki ulos sovittuun aikaan. Kun tulin kotiin joskus kahden aikaan luonani yöpyneen ystäväni kanssa, oli alaoven lasi rikottu ja rappukäytävästä kuului kova kuorsaus. Emme uskaltaneet mennä katsomaan vaan soitimme poliisit.

Seuraavana aamuna ilmoitustaululla minun lappuni vieressä oli heippalappu jossa luki: bilees jatkuivat ainakin kello yhteen saakka kovasta musiikista päätellen ja sano sille kaverillesi, joka rikkoi ikkunan, että maksaa sen! Terv. Naapuri "

Vastasin lappuun uudella lapulla, että" me lähdimme kaupungille kylläkin jo klo 22, joten musiikki ei ole voinut tulla minun asunnostani, koska ketään ei ollut kotona. Lisäksi tyyppi joka rikkoi ikkunan ja nukkui rappukäytävässä kun tulimme ystäväni kanssa kotiin, oli minulle tuntematon. Soitimme poliisit häntä hakemaan ja asian voi varmaankin tarkistaa poliisilaitokselta. Terv. bile-naapuri"

En tiedä voiko oikeasti tarkistaa tuollaisia poliisilaitokselta, mutta halusin heidän ymmärtävän ettei ollut minun tuttuni.

Arvasin kuka oli lapun kirjoittaja. Kerran hieman tuon jälkeen pariskunnan mies oli parvekkeella(olivat samalla puolella kuin ulko-ovet) mennessäni ohi ja pyyteli anteeksi ja kertoi että se häirikkö onkin ollut pari kerrosta minua alempana asunut nuori huumeita käyttävä pariskunta. Olin kyllä itsekin kuullut äänekästä musiikkia silloin tällöin, mutta minun asuntooni se ei ilmeisesti kuulunut niin voimakkaana kuin tuon vanhan pariskunnan. Luulivat sen olleen minä. Sen jälkeen he olivatkin todella mukavia ja kohteliaita ja pois muuttaessani jopa pahoittelivat, kun saattaa muuttaa joku häirikkö tilalle. Että sellasta :D

Olisi vielä enemmänkin näitä "ihania" naapurikokemuksia, mutta jätän ne toiseen kertaan

Vierailija
208/226 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun luhtitalossa ja naapuriin muutti kuusihenkinen lapsiperhe. Mulla ei oo ikinä ollut mitään lapsia vastaan ja tykkään lapsista (olen päiväkodissa töissä) ja aluksi ajattelin että on kiva saada lapsiperhe naapuriin kun täällä on ollut aika hiljaista. He ovat nyt vähän yli viikon asuneet tuossa naapurissa ja käyttäytyvät aivan helkkarin huonosti. Pimputtavat kaikkien ovikelloja, lyövät paistinpannuja seiniin, rääkkäävät toisen naapurin koiraa, piirtävät tusseilla taloyhtiön seiniin, paiskovat ovia ja vanhemmat eivät sano lapsilleen yhtään MITÄÄN. Toinen naapuri yritti puhua heille ja kertoa mitä kaikkea lapsensa ovat tehneet, sai vastauksena "Joo tiedetään. Mitä sitten? Lapset on lapsia"  Siis mitä??

Nyt tapahtui sitten se että olivat tänä aamuna saaneet päähänsä nämä lapset siis rikkoa kananmunia postilaatikkojen (jotka ovat ulkona) sisään. Joissakin laatikoissa oli myös hiekkaa, maitoa, vehnäjauhoja ym. En ollut hakenut eilisen postia kun tulin kotiin miesystäväni kämpiltä vasta nyt aamulla, oli todella inhottava yllätys löytää eilisen postit ihan limaisena kananmunista. Naapuri sanoi nähneensä heidän kikattavan avatessaan postilaatikkoja. Olivat lähteneet karkuun nähdessään naapurin. Nyt paloi käämi aivan lopullisesti ja oon päättänyt soittaa taloyhtiölle/heidän vuokranantajalleen.

Vierailija
209/226 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu joku tyyppi joka haistattelu ja kiroo kun tulee vastaan rapus ja puhuu itteksee ihan pöllöjä juttuja sekoja

Vierailija
210/226 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla on teinipoika, joka räkii kavereineen ympäri rappua. Seinillä, kaiteilla, ikkunoissa ja lattioilla on lammikoittain räkää ja sylkeä. He myös roskaavat rapussa ja ovien edessä eväspapereillaan ja röökeillä ja tulitikuilla. Heidän jälkeensä koko rappu haisee voimakkaasti pistävälle partavedelle.

Suosittelen tutustumaan myös rapun siisteyteen ennen muuttoa, siitä saa vihjettä naapureiden käytöstavoista. Me muutimme hämärään vuodenaikaan ja illalla järjestetyssä näytössä emme havainneet rapun sylki- ja räkäongelmaa. Olen katunut muuttoa ja odotan jo että täältä pääsisi pois kun vuokrasopimuksen määräaikaisuus päättyy.

Vierailija
211/226 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset ja venäläiset epäsiistit ja äänekkäät naapurit, joilla ei ole mitään käytöstapoja.

Vierailija
212/226 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun luhtitalossa ja naapuriin muutti kuusihenkinen lapsiperhe. Mulla ei oo ikinä ollut mitään lapsia vastaan ja tykkään lapsista (olen päiväkodissa töissä) ja aluksi ajattelin että on kiva saada lapsiperhe naapuriin kun täällä on ollut aika hiljaista. He ovat nyt vähän yli viikon asuneet tuossa naapurissa ja käyttäytyvät aivan helkkarin huonosti. Pimputtavat kaikkien ovikelloja, lyövät paistinpannuja seiniin, rääkkäävät toisen naapurin koiraa, piirtävät tusseilla taloyhtiön seiniin, paiskovat ovia ja vanhemmat eivät sano lapsilleen yhtään MITÄÄN. Toinen naapuri yritti puhua heille ja kertoa mitä kaikkea lapsensa ovat tehneet, sai vastauksena "Joo tiedetään. Mitä sitten? Lapset on lapsia"  Siis mitä??

Nyt tapahtui sitten se että olivat tänä aamuna saaneet päähänsä nämä lapset siis rikkoa kananmunia postilaatikkojen (jotka ovat ulkona) sisään. Joissakin laatikoissa oli myös hiekkaa, maitoa, vehnäjauhoja ym. En ollut hakenut eilisen postia kun tulin kotiin miesystäväni kämpiltä vasta nyt aamulla, oli todella inhottava yllätys löytää eilisen postit ihan limaisena kananmunista. Naapuri sanoi nähneensä heidän kikattavan avatessaan postilaatikkoja. Olivat lähteneet karkuun nähdessään naapurin. Nyt paloi käämi aivan lopullisesti ja oon päättänyt soittaa taloyhtiölle/heidän vuokranantajalleen.

Meillä on kans tällaiset ”lapset on lapsia”, ”elämän ääniä”, ”meillä on oikeus” naapurit. Ei hitto että on palanut käämit niin monta kertaa.

Vierailija
213/226 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä, rastapäisenä & pitkään mustaan nahkatakkiin pukeutuvana yh-äitiä olin jatkuvasti naapurin mummon kyttäyksen kohde, kun olimme hiekkalaatikolla kiekui parvekkeelta " toithan sinä sen pojan ulos!" ja kun osuimme samaan hissiin käytyäni kaupassa, koetti kurkkia ostoksiani!  Kun poika alkoi liikkua ja paineli potkumopolla pitkin asuntoa , mummo valitti miten hänen asuntoonsa  (kolme kerrosta ylemmäs!) kuuluu ihan  hirveä meteli...  Poika ei siis ajellut päin pattereita tms, vaan veti  hissukseen mattojen päällä moporinkiä eikä kukaan muu naapuri valittanut tästä "kamalasta metelistä".

Pahinta oli, kun soitti poliisit  juhliessani syntymäpäiviäni, ei metelin takia vaan siksi että " lapsi on siellä humalaisten keskellä". Paitsi ettei ollut, poika oli mummilassa ! 

Asuin myös kyylämummojen kansoittamassa taloyhtiössä nuorena yh:na, sain olla ihan rauhassa, epäilen tuon johtuneen siitä että kaupungin lastenvalvoja asui naapurissa :D ehkä ne mummot kävivät hänelle avautumassa..

Vierailija
214/226 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui entiselle naapurille (itse asuin viereisessä rapussa) hän kyllästyi seinänaapurin jatkuvaan kännibiletykseen ja alkoi soittaa lopulta poliisit paikalle joka kerta kun häiriköivät, kostoksi tuo naapuri alkoi kusta hänen oveensa ja porrastasanteelle, sitä kusta oli aivan järkyttävä lammikko, käytännössä ei voinut poistua asunnosta kahlaamatta kusessa.. aikansa kesti että örveltäjät saivat lopulta häädön, naapuri muutti pois jo aikaisemmin, enkä ihmettele yhtään.

Vierailija
215/226 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui kerjäläispari kahden lapsensa kanssa. Jatkuvasti kävivät 'lainaamassa' jotain meiltä.

Kun emme enää lainanneet mitään, puhkoivat automme renkaat kiitokseksi lainoista. Mitään eivät koskaan palauttaneet.

Vierailija
216/226 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissamme asuu mieheni ystävän ystävä. Tämä Mieheni ystävänystävä kertoo aina tälle mieheni ystävälle koska olemme kaupassa käyneet, koska olemme hieman kovaäänisempiä, kosk a

meillä käy vieraita yms... Mielestäni sairasta seurata toisten ihmisten puuhia...

!!!!!!!!!!!!

Lienee jokin uskon kerhon jäseniä.Meillä ylipontevat henkilöt puuttuvat sivullisten ihmisten asioihin brutaalisti.Eivät osaa edes hävetä.Aikoinaan kävin lenkillä ennen kilpailuja mustassa lenkkipuvussa.Mitä vielä alettiin puhua lasten seuraajaksi.Asialla ei todenperää alkuunkaan.Toisaalta nykyinen naapurini insinööri mies jopa kehtasi 5 asumis vuotensa jälkeen sopimattomia.Leikkasin kunnan maa alueelta nurmikkoa sekä hieman lubiini rikka kasveja.Kumma kun huomasi.Leikannut olen ruohon 37v ajalta ketään ei työni ole häirinnyt.Kunta on ainut joka on hyötynyt.Omalla koneella ja poltto ainetta olen käyttänyt.Näitä huutokauppa mestareita näillä kulmilla riittää.Olipa tuossa yksi tontti kaupan eikö nämä mestarit huutaneet kilpaa kunnan edustajille.Sivistys muutamilla kuntalaisilla hukassa.!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
217/226 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille täällä jotka luulette tietävänne mitä naapuri tekee, niin ette tiedä että asu samassa huoneistossa. Kuin he äänistä ei voi mitään tietää.

Vierailija
218/226 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan täyttää kevyesti kiusaamisen kriteerit että tekee perättömiä valituksia

Vierailija
219/226 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan sinihiuksinen ja naama täynnä lävistyksiä.

Vierailija
220/226 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhoja miehiä, jotka kännipäiten puhuvat rivoja ja kyselevät koska olen viimeksi saanut munaa. Olen alkanut väistämään. Käyn paljon ulkona, koska koira.

Yksi näistä pervo-vaareista on vielä hirveän utelias. Ja raportoi kaikesta kaikille.

Muuten kiva talo ja kivat naapurit, mutta noita vanhoja miehiä tarvii vähän väistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi