Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen (nainen) ei hymyile, vaikka hänelle hymyiltäisiin?

Vierailija
12.07.2017 |

Olen tehnyt pientä ihmistutkimusta mm. salilla ja kaupassa käydessäni. Taustatietoa: olen parikymppinen, massasta erottuva nainen. Varattuna olen toteuttanut testaustani lähinnä naisiin, etten luo väärää mielikuvaa miehille.

Miten voi olla mahdollista, ettei suomalainen nainen hymyile kanssasisarelleen takaisin?
Valehtelematta vain noin yksi nainen vastaa hymyyni vaikkapa salilla käydessäni. Muut vain tuijottavat tylyinä, eivätkä näytä kovin fiksuilta mutrunaamoineen.

Miksi näin on? Miksei suomalainen osaa hymyillä saati vastata hymyyn?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hymyile tuntemattomille, koska siitä saa täällä hullun maineen

Tämä on jo erittäin surullista. :D

Ap

Onhan se. Olet hoitamaton hullu etkä tajua sitä. 

Vierailija
82/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hymyileminen ole vaikeaa. Hymyilethän varmasti perheenjäsenillesi ja kavereillesi? Ihan sitä samaa hymyä voi soveltaa myös kaupan tiskillä ja vastaantulijankin kohdalla.

Itse otan sen ystävällisyytenä, johon haluan vastata. Hymy tulee itselläni luonnostaan, mutta väitän, että se on jokaisen harjoiteltavissa.

Ap

Lyhyestä tekstistäsi sinut tunnistaa manipuloivaksi narsistiksi harvinaisen helposti.

Olet vain päättänyt kiusata naisia.

Luonteenheikkoutesi näkyy niin helposti läpi, että ketään ei hymyilytä. Käytöksesi on sekopäistä ja olet potentiaalisesti vaarallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sulle miehetkään hymyile vaan pistää sinut nippuun. 

Vierailija
84/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt irrallaan joku hymylähetyssaarnaaja ja maailmanhalaaja. Mielestäni joku säteilevästi tuntemattomille ohikulkijoille hymyilijä vaikuttaa lähinnä seonneelta ja pelottavalta. 

Sitähän hän on. Narsisti, jonka mielestä naisilla on velvollisuus reagoida kuten hän haluaa.

Vierailija
85/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todennäköisesti kiinnitä mitään huomiota sinuun ja hymyilyysi, siksi.

Vierailija
86/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt irrallaan joku hymylähetyssaarnaaja ja maailmanhalaaja. Mielestäni joku säteilevästi tuntemattomille ohikulkijoille hymyilijä vaikuttaa lähinnä seonneelta ja pelottavalta. 

Haha, uusi lempinimi - "hymylähetyssaarnaaja". Tackar!

Olisi upeaa saada muutettua tuo itäpuoleltamme tuttu mutrusuumeininki. Elämä ei ole niin vakavaa, ja pienistäkin asioista voi hymyillä. Ymmärrän aiemmin kommentoinutta asperger-tapausta, mutta ne kaikki liian monet muut yrmyt.

Ap

Sinä et ymmärrä mitään. Et edes sitä, että hymyily on vuorovaikutusta, eikä NAISILLA ole mitään tarvetta harrastaa sitä sun kaltaisen sekopään kanssa. Ei miehilläkään, mutta sinähän häiriköit vain naisia.

Pelkäät miehiä, koet alemmuutta, mutta kuvittelet naisten olevan puolustuskyvyttömiä. Etsit uhria.

Vierailija
87/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana vähemmän hyvännäköinen mies ja silloin ei kyllä mulle juuri hymyilty. Jatkuvasti oli tilanteita jossa törmäsin johonkin valloittavaan ihmiseen jonka seura vaikutti kiehtovalta, vaan sitten kun oli tekemisissä kanssani, niin valot sammuivat ja ilmeet olivat kireitä.

Mutta nykyään olen massasta erottuva hyvännäköinen mies ja voi pojat ette usko kuinka paljon kauniit naiset hymyilevät mulle.

Vierailija
88/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyilen ainakin itse. Ongelma vaan se, että miehet sitten olettavat, että "tarkoitat" sillä jotain.

Tämäkin on sääli, mutta totta. Ei hymyn vastakkaiselta sukupuolelta pitäisi tarkoittaa automaattisesti flirttiä. Mutta toki maassamme, missä ei juuri tunneta sosiaalista kanssakäymistä, hymykin on iskemistä. :D

Te, jotka ette perusluonteeltanne ole hymyilyihmisiä, ottakaa pieni testi itsellenne ja hymyilkää vastaantulijalle. On palkitsevaa saada ystävällinen hymy takaisin.

Ap

Mistä tietää että minulle hymyillään? Täällä oli lanka jossa mammat vakuuttivat etteivät naiset katso silmiini vaikka niin luulin.

Vierailija
89/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hymyilevä mutta en hymyile kenelle tahansa. 

Vierailija
90/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät havainnoi ympäristöä ja huomaa ihmisiä kuten miehet. Olin kesällä työpaikkani tilaisuudessa ennen muita ja he kävelivät jonossa sisälle kaikki naiset edellä. Naiset eivät huomanneet minua vaikka seisoin heidän kulkureittinsä vieressä. Miehet sitä vastoin huomasivat ja tervehtivät.

Vierailija
91/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun hymyysi todennäköisesti vastaan, koska olet ikäiseni nainen. Miehille en puolestaan hymyile - se on virhe. He ottavat sen liian usein oikeutuksena alkaa huutelemaan, iskemään ja lähestymään eivätkä ymmärrä lopettaa, vaikka totean, etteivät miehet kiinnosta minua. 

Tämä juuri on monen suomalaisen naisen ongelma kun miehet eivät edes kiinnosta eikä sitten osata edes ilmaista itseään. Sinullakin on selvä sosiaalinen ongelma kommunikaation kanssa kun joudut jopa hymyä välttämään tai muuten olet miehen otteessa

Vierailija
92/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Oon itseasiassa just tällä viikolla miettinyt et onko mulla jotenkin liioiteltu normihymy vahingossa (vaik oon tällainen ujo hiirulainen joskus), koska niin naiset kuin miehet hymyilee takaisin vastaan kävellessä. Aina, jos tulee katsekontakti. En tiedä, ehkä näytän vaan niin säälittävältä :D

N32

Vierailija
93/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät havainnoi ympäristöä ja huomaa ihmisiä kuten miehet. Olin kesällä työpaikkani tilaisuudessa ennen muita ja he kävelivät jonossa sisälle kaikki naiset edellä. Naiset eivät huomanneet minua vaikka seisoin heidän kulkureittinsä vieressä. Miehet sitä vastoin huomasivat ja tervehtivät.

Joo, ei meillä tosiaan ole tarvetta huomata kaikkia. Ryhdistäydytään kyllä sitten kun käytöstavat vaativat. Kyllä he tiedostivat, että siinä seisoo joku hahmo, et ollut näkymätön.

Vierailija
94/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei meillä tosiaan ole tarvetta huomata kaikkia. Ryhdistäydytään kyllä sitten kun käytöstavat vaativat. Kyllä he tiedostivat, että siinä seisoo joku hahmo, et ollut näkymätön.

Eli naisten käytöstapoihin ei kuulu tervehtiä työkavereita? Ei yllätä 😅

Vierailija
95/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naisten käytöstapoihin ei kuulu tervehtiä työkavereita? Ei yllätä 😅

Lähimpiä toki. Jos työpaikkasi tilaisuudessa oli kymmeniä tai satoja, tuskin kukaan tervehtii kaikkia. Et vaan ollut niiden naisten mielestä työkaveri. Ihmisissä raskaita ovat juuri ne, jotka vaativat jatkuvaa reagointia. Moni on oikeasti vaan ajatuksissaan, anna olla.

Vierailija
96/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole todellista! Luin ketjun alkua ja tähänastista loppua ja hämmennyin. Aloittaja kehtaa hymyillä kanssaihmisille ja häntä pidetään hulluna, narsistina ja ties minä idioottina.

Minusta maailmaan mahtuisi hymyjä paaaaaaaljon enemmänkin.

Hymyilen, kun tavataan!

Vierailija
97/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suomalainen nainen, en asu Suomessa enkä ole vuosikymmeniin asunut mutta käyn kyllä joka vuosi tapaamassa  heitä joita vielä siellä vanhoja tuttuja ja peri sukulaistakin on.

Itse olen varsin spontaani hymyilijä, hymy tulee itsestään, en edes ajattele koko asiaa ja täällä se on ihan ok.  Miksikään se ei muutu kun Suomeen tulen, hymyilen ja olen avoin.  Itseäni ei häiritse jos ja kun toinen ei hymyyn vastaan,  se ei minua mitenkään häiritse paitsi sitten jos toinen vastaa mulkoilemalla pahasti ja myrtynein ilmein.  se ei ilahduta kyllä.

Olen tainnut ikäni olla kova hymyilemään koska muistan että minusta sanottiin lapsena että olen kuin Hangon keksi,  hymy naamalla.  Minulla on hyvin valoisa ja optisistinen luonne ja automaattisesti käännän aina kaiken kuitenkin siihen valoisampaan päin. En tiedä miten jaksaisin elää jos koko ajan  näkisin vain mustaa ja kurjuutta joka asiassa.

Vierailija
98/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hymyilen paljon ja olen nainen. Saan myös takaisin iloisia hymyjä.

Vierailija
99/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule Ap pois sieltä Helsingistä, kyllä ne hymyilee muualla Suomessa. Ainakin jotkut.

Vierailija
100/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hymyilen.

Ihailen ihmisiä ja rakastan suunnattomasti satunnaisia kohtaamisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi