Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen (nainen) ei hymyile, vaikka hänelle hymyiltäisiin?

Vierailija
12.07.2017 |

Olen tehnyt pientä ihmistutkimusta mm. salilla ja kaupassa käydessäni. Taustatietoa: olen parikymppinen, massasta erottuva nainen. Varattuna olen toteuttanut testaustani lähinnä naisiin, etten luo väärää mielikuvaa miehille.

Miten voi olla mahdollista, ettei suomalainen nainen hymyile kanssasisarelleen takaisin?
Valehtelematta vain noin yksi nainen vastaa hymyyni vaikkapa salilla käydessäni. Muut vain tuijottavat tylyinä, eivätkä näytä kovin fiksuilta mutrunaamoineen.

Miksi näin on? Miksei suomalainen osaa hymyillä saati vastata hymyyn?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että koska ei kuulu kulttuuriin. En muista itse kohdanneeni vastaavaa - joku vieras hymyilisi selkeästi minulle. Kuvittelisin, että reagoisin tähän katsomalla äkkiä muualle, ja jälkeenpäin miettimällä miksi en vastannut hymyyn.

Vierailija
62/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hymyile tuntemattomille, koska siitä saa täällä hullun maineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hymyile tuntemattomille, koska siitä saa täällä hullun maineen

Tämä on jo erittäin surullista. :D

Ap

Vierailija
64/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt irrallaan joku hymylähetyssaarnaaja ja maailmanhalaaja. Mielestäni joku säteilevästi tuntemattomille ohikulkijoille hymyilijä vaikuttaa lähinnä seonneelta ja pelottavalta. 

Minusta on vain luonnollista hymyillä, jos on kivaa.

Varmasti jokaisella täälläkin on joskus kivaa. Miksi murjottaisin, jos minulla on kivaa?

Mielenterveyden kannalta on elintärkeää hymyillä jopa NAURAA, kun siltä tuntuu.

Vain Suomessa tehdään hymyilystäkin paheksuttava asia:D

Vierailija
65/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hymyile jos minulle hymyillään. Tuntematon hymyilevä ihminen on vähintääkin epäilyttävä. Sillä on jotain taka-ajatuksia kumminkin. Haluan olla omissa oloissani, enkä tulla vieraiden hymyjen häiritsemäksi :D

Tai sitten ihmiset haluavat vain tuottaa ihmisille hyvää mieltä ilman jotakin ihmeellisiä monimutkaisia skenaarioita. 

Elämä on usein todella paljon yksinkertaisempaa kuin ihmiset kuvittelevat. 

Hymy on vain hymy.

Minulle hymyilevät tuntemattomat ovat poikkeuksetta joko feissareita, hare krishnojen heppuja tai tohtorisykeröitä, jotka on vailla rahaa. Pakostakin tulee fiilis, että hymyilevillä tuntemattomilla on taka-ajatuksia.

Jos tiedät, että suurin osa suomalaisista pitää hymyä epäilyttävänä, mikset voisi tuottaa heille iloa ja hyvää mieltä olemalla hymyilemättä?

Vierailija
66/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä opettelen just peilin edessä. Koko naaman hymy ja lasittunut tuijotus. Hhhrrr!

Vierailija
67/103 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen hymyillyt vastaantuleville miellyttävän oloisille ihmisille. Ovat katsoneet kummissaan (katsoisin itsekin tai luulisin, että minussa on jokin vialla) ja itselläni iskee paniikki ettei se toinen vaan luullut, että yritän iskeä tai flirttailla.

Ei tuntemattomille kadulla hymyily vaan jotenkin kuulu kulttuuriin.

Vierailija
68/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hymyilen kyllä, usein jo ihan valmiiksi. Mut yhtä usein olen myös niin ajatuksissani, että hymy tulee vasta viiden minuutin päästä.

Vierailija
69/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän vielä omasta puolestani.

Jos joku hymyilee, niin mun ajatukset on jo niin pitkällä, että tuo on myymässä jotain. Siihen tämä maailman on mennyt, että kukaan ei ole mukava vaan mukavuuttaan.

Siis hymy, katsekontakti - tulee kohta tervehtimään, tekemään tuttavuutta. Sillä on joku lehmä ojassa, joten epäluuloisena odotan että koska se koukku tulee, mitä tuo haluaa. Tyrkytetäänkö uutta laihdutusvalmistetta, vanhaa uskontoa, kannanottoa johonkin galluppiin, pitäisikö antaa pari euroa johonkin tarkoitukseen. Mielipidekyselyihin voin vastatakin ja jos eurolla pääsee toisesta eroon niin senkin voin antaa, mutta kaikki muut mieluummin skippaisin.

Tämä on vaan nähty niin monta kertaa, että on hyvin harvassa että joku haluaa hymyillä vaan hyvää tuulta tuottaakseen. Eri asia sitten, jos näkee jonkun onnellisen tai rakastuneen, joka hymyilee itsekseen. Silloin alkaa itseäkin joskus hymyilyttää.

Vierailija
70/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpittömät ja itsevarmat naiset hymyilevät. Pelokkaat ja epävarmat eivät. Kyllähän se niin on että hymy vetää meitä miehiä. Mutta tapahtuuko mitään on eri juttu :)

Vierailija
71/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku "massasta poikkeava" kuten ap itseään kuvasi, mulle hymyilee, en taatusti hymyile takaisin

Vierailija
72/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku "massasta poikkeava" kuten ap itseään kuvasi, mulle hymyilee, en taatusti hymyile takaisin

Miksi et? Miksi massasta erottuva, eli erityisen hyvännäköinen ihminen, ei ansaitse hymyäsi?

Ap

Vierailija
73/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömät ja itsevarmat naiset hymyilevät. Pelokkaat ja epävarmat eivät. Kyllähän se niin on että hymy vetää meitä miehiä. Mutta tapahtuuko mitään on eri juttu :)

Olipahan taas luokittelua.

Mitäs ne vilpittömästi pelokkaat ja epävarmat sitten tekevät? Hymyilevät toisella suupielellä?

Vierailija
74/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä opettelen just peilin edessä. Koko naaman hymy ja lasittunut tuijotus. Hhhrrr!

Ilman lasittunutta katsetta toimii myös. Hymynkään ei tarvitse ylettyä jokerimaisesti korvasta toiseen. :)

Ap

Vierailija
75/103 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun hymyysi todennäköisesti vastaan, koska olet ikäiseni nainen. Miehille en puolestaan hymyile - se on virhe. He ottavat sen liian usein oikeutuksena alkaa huutelemaan, iskemään ja lähestymään eivätkä ymmärrä lopettaa, vaikka totean, etteivät miehet kiinnosta minua. 

Mistäköhän johtuu, että niin yleisesti valitetaan suomalaisten miesten olevan huonoja lähestymään naisia ja juttelemaan sekä antamaan kohteliaisuuksia heille? Ei kannata vaivautua, koska vastaanotto on useimmiten tyly. Jos mies tulee juttelemaan, niin hänen oletetaan heti olevan seksiä vonkaamassa.

Vierailija
76/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa, kaikki ihmiset ovat kokoajan happaman näköisiä. Ihminen kaunistuu/komeentuu kun hymyilee.

Vierailija
77/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tilanteeseen sopimaton hymyileminen on friikkiä.

Et ilmeisesti itse tajua olevasi vähäjärkinen. Kellään ei ole syytä vastata typerään virnuiluusi. Menepä irvistämään salin isoimmalle karjulle.

78/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilinhän mä kaipaamalleni henkilölle niin maan perusteellisesti! 😎

Vierailija
79/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et? Miksi massasta erottuva, eli erityisen hyvännäköinen ihminen, ei ansaitse hymyäsi?

Ap

Aiheeton hymy kertoo, että olet tasapainoton.

Sehän on hämillään oloa, epävarmuutta, miellyttämisenhalua, nöyristelyä ja/ tai provokaatio.

Sinulla ei ole päässä kaikki hyvin.

Vierailija
80/103 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt irrallaan joku hymylähetyssaarnaaja ja maailmanhalaaja. Mielestäni joku säteilevästi tuntemattomille ohikulkijoille hymyilijä vaikuttaa lähinnä seonneelta ja pelottavalta. 

Minusta on vain luonnollista hymyillä, jos on kivaa.

Varmasti jokaisella täälläkin on joskus kivaa. Miksi murjottaisin, jos minulla on kivaa?

Mielenterveyden kannalta on elintärkeää hymyillä jopa NAURAA, kun siltä tuntuu.

Vain Suomessa tehdään hymyilystäkin paheksuttava asia:D

Jos on kivaa yksin niin että ihan virnuttaa, olet sekaisin.

On eri asia hymyillä syystä kuin ilman syytä itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi