Nainen ratissa ruhjoi miljoona-Porschen romuksi!
Nainen ratissa, alla farmari-Skoda. Sivulta tulee 1 000 000 euroa maksava harvinainen Porsche Carrera GT ja ei kun Skodalla päin punaisia ja Porschen kylkeen.
Naikkonen kommentoi röyhkeästi: "Autohan on vain peltiä. Ei sillä ole mitään väliä, millainen auto oli kyseessä, kun ihmisille tai millekään muullekaan elävälle ei käynyt mitään. Peltiä, varaosia ja autoja saa aina uusia, auto on kuitenkin vain liikkumaväline".
Siinä oikein valkoisen roskaväen edustajan kommentti. Tyypillinen nainen ratissa, perheenäiti koskapa auto oli farmari ja vielä halveksituinta laatua eli Skoda. Onkohan muija lääpätellyt kännykkäänsä niin ettei ole huomannut punaista valoa vai eikö vain tunne liikennesääntöjä?
Nyt puhuu miljoona-Porschen kanssa Vantaalla kolaroinut Skoda-kuski:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005287590.html
Kommentit (89)
Autokauppias kerran kertoi tarinan jossa hänen kaverinsa oli ajanut parkkihalliin vanhalla keräilyäautolla ja parkkeerannut jonkun perheauton viereen. Perheautosta sitten nousi joku matami joka pamautti ovensa tämän harvinaisuuden kylkeen ja kovaa. Kaveri nousi ylös ja meni katsomaan etä mitäs tapahtuu,autossa naarmu ja mitäs nyt tehdään. Matami tokaisee että "haha, peltiä se vaan on". Kaveri ottaa auton oven ja runnoo ja pamauttaa sen matamin auton kylkeen, matami seisoi suu ammollaan ja kaveri tokaisee "peltiä se vaan on!"
Eli siis todellakaan ei ole mitään väliä mikä auto sisänsä on kyseessä, mutta kyllähän se harmittaa kun keräilyäauto ja vaalittu silmäterä menee ruttuun jonkun wt-kuskin huolimattomuuden takia, eikä tämä osaa olla edes pahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsastamaton auto, hmmm, siinähän ei mitään väärää ole, eihän?
Ja katsastamattomuus, hmmm, sehän oikeuttaa runtaamaan kylkeen oikeuttaahan?
kuski kirjoitti:
Älyäisi edes olla hiljaa tuo nainen. Tajuatko että olet SYYLLINEN LIIKENNEONNETTOMUUTEEN? Ei se fakta muutu miksikään sillä että aletaan jankkaamaan jotain mantroja pellistä ja siitä ettei henkiä mennyt. Punaista päin vielä tykittänyt joten luulisi hoksaavan.
Minulla on harrasteauto johon olen käyttänyt aikaa ja jonkin verran rahaakin jotta olen sen saanut kunnostettua. Ei tietenkään puhuta kuin muutamista tuhansista euroista mutta silti jos tuollainen tyyppi ajelisi päälle ja vielä vähättelisi tapahtunutta niin kyllä kilahtaisi. Toivottavasti oppii jotain, seuraavalla kerralla voi joku jo kuolla.
nainen on syytön siihen astin, kunnes oikeus on antanut päätöksen.
Skoda-täti on nähnyt oikeasta sivupeilistään kolmion takaa vyöryvän upean auton ja painanut kaasua. Skodalla täti ei kuitenkaan ehtinyt jäädä Porschen alle, vaikka yritti selvästi syyllistää rikkaita ja saada edes huonon omantunnon loistoauton kuskille. Uhriutumishalun huippu.
Siinä oli oikeassa, että pääasia kun kenellekään ei sattunut mitään, mutta on törkeää alkaa väheksymään muiden omaisuutta pelkäksi pelliksi jolla ei olisi mitään väliä. Tuikataan tuon muijan koti tuleen ja sanotaan sitten lehdissä että ei sillä mitään väliä kun on vain kasa betonia. Rakentamalla saa uuden.
kuski kirjoitti:
Älyäisi edes olla hiljaa tuo nainen. Tajuatko että olet SYYLLINEN LIIKENNEONNETTOMUUTEEN? Ei se fakta muutu miksikään sillä että aletaan jankkaamaan jotain mantroja pellistä ja siitä ettei henkiä mennyt. Punaista päin vielä tykittänyt joten luulisi hoksaavan.
Minulla on harrasteauto johon olen käyttänyt aikaa ja jonkin verran rahaakin jotta olen sen saanut kunnostettua. Ei tietenkään puhuta kuin muutamista tuhansista euroista mutta silti jos tuollainen tyyppi ajelisi päälle ja vielä vähättelisi tapahtunutta niin kyllä kilahtaisi. Toivottavasti oppii jotain, seuraavalla kerralla voi joku jo kuolla.
Eikö auto korjata vakuutusyhtiön piikkiin? Sairasta tuommoinen materiaan kiintyminen. Harmittaahan se, kun auto romuttuu, halvempikin, mutta sen voi korjata. Jos joka kolarista, jossa ei edes tapahdu henkilövahinkoja, kirjoitettaisiin näin laaja juttu, ei lehtiin muuta mahtuisikaan. Nainen saanee rangaistuksen RIKOKSESTAAN, joten palstailijar voinevat huokaista helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tilanne parempi, jos kolarin olisi aiheuttanut mies öky-Bemarilla?
Millanen on öky-bemari?
Vierailija kirjoitti:
kuski kirjoitti:
Eikö auto korjata vakuutusyhtiön piikkiin? Sairasta tuommoinen materiaan kiintyminen. Harmittaahan se, kun auto romuttuu, halvempikin, mutta sen voi korjata. Jos joka kolarista, jossa ei edes tapahdu henkilövahinkoja, kirjoitettaisiin näin laaja juttu, ei lehtiin muuta mahtuisikaan. Nainen saanee rangaistuksen RIKOKSESTAAN, joten palstailijar voinevat huokaista helpotuksesta.
ja koska vakuutusyhtiö maksaa niin sehän on silloin ilmainen ja ei keneltäkään pois terv. kommunisti?
Vakuutus onneksi korvaa. Äitylöinen pääsee kyllä halvalla. Bonusten tippumisen takia joutuu ehkä maksamaan n. tonnin omasta autostaan, ja toisen tonnin autovakuutuksen bonusten tippumisesta. Vakuutusyhtiölle kallis piikki. Tuo voi jopa näkyä vähän Skoda-kuskien vakuutusten hinnoissa, kun noin kalliisti törppää.
Punaista päin, eli eiköhän kyseessä ole sellainen minä minä minä -ämmä, joka höpisi puhelimessa tapahtumahetkellä. Ajoi vielä kuljettajan puoleiseen kylkeen. Siinä oli varmasti lähellä, ettei olisi tullut vahinkoa vain pellille. Törkeitä ihmisiä.
Hirmu vähän raaskittu käyttää peltiä vaikka olevinaan loistoauto tuo Porsche. Sama kuin maksaisi joistain merkkistringeistä monta kymppiä. Ei muuten maksanut tuo auto miljoonaa vuonna 2003 vaan vain 800 000.
Asiasta kukkaruukkuun, mutta kuka sijoittaa autoon miljoona euroa?
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kukkaruukkuun, mutta kuka sijoittaa autoon miljoona euroa?
Köyhästähän se voi tuntua kalliille.
Vierailija kirjoitti:
Skeidalla ajaa kaksi porukkaa. Wt:t ja sit köyhyyksistä työelämään päässeet amikset, jotka haluaa ajaa suht uudella autolla, josta saattaa löytyä ihan kosketusnäyttöä tms. Kaupan myyjien auto ihan kuten Kiat. Putkimiehellä on jo varaa Audiin.
Eikös skoda ja audi ole suurin piirtein sama auto,käytännössä. Hinnassa ja koristeissa tietysti ero.
Ei se Porschen peltien naputtelu ja muoviosien hitsaaminen maksa sen enempää kuin muillakaan merkeillä. Mitä kalliimmat osat, sitä varmemmin ne korjataan eikä vaihdeta uuteen.
Kolariauto on aina kolariauto.
Mielenkiintoista, että moni on tulkinnut "vain peltiä" kommentin, että täti on väheksynyt tai jopa halveksunut kallista Porchea. Eiköhän tuo kommentti tarkoittanut kuitenkin sitä, että onneksi se oli vain pieni peltikolari, ja vain autoa vaikkakin kallista kolhittiin eikä kellekään ihmiselle sattunut mitään. Tottakai hän törttöili liikenteessä ja tietää se varmaan itsekin, mutta pahemminkin olisi voinut käydä, eli lienee vain helpotusta, että vähällä päästiin.
Ehkä oli skodakuskin onni että törmäsi noi lujaa tekoa olevaan autoon. Jos olisi ollut pieni kottero niin olisi voinut syyttömän osapuolen vammat olla aika pahat. Ei ole helppoa elää itsensä kanssa jos on aiheuttanut jonkun kuoleman tai vakavat vammat. Tiedän sen, koska tuttavapiirissä eräs henkilö ajoi kolarin jossa mopopoika kuoli. Menetti työkyvyn ja joutui psykiatriseen hoitoon pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolari on kolari. Mitä ihmeen väliä minkämerkkisiä autoja siinä on? Huoh.
Noh, on siinä nyt vähän väliä. Jos siellä ois ollut toinen Skoda vastassa, niin ei ketään olisi kiinnostanut, eikä IS:ssä olisi aiheesta juttua. Jos miljoonan arvoinen talo palaa Vantaalla, on siitäkin lehdessä hieman erilaiset jutut, kuin jos vanha maaseututalo palaa Kuusamossa.
Kieltämättä pieni stereotyyppinen kuva tulee kyseisen auton omistajasta pelkän haastattelun perusteella :D
Liikennesääntöjä noudattamalla ei olisi mennyt sitä peltiäkään.
Siis hei, tuo Porche on 14 vuotta vanha. Antti Piippo osti sen aikoinaan ja se on vaihtanut omistajaa monta kertaa.
Liikenteessä on aina vaara joutua kolariin. Siitä nyt ei Porssekuskille mitään maansurua järjestetä. Lapsellisia kommentteja täällä, vaikka katsastamaton Porsse olisikin kallis auto. Kolaririskin aina ottaa, kun lähtee liikenteeseen. Olisi Skodalla voinut ruhjoa Toyotankin, tuskin silloin vaadittaisiin kolaroivat kodin särkemistä tai lynkkausta, kuten nyt.