Evoluutiopsykologi: Kaikki miehet haluavat 22-vuotiaita naisia + naisen markkina-arvo tipahtaa ikääntyessä ja varsinkin lastensaannin jälkeen
http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005287186.html
"Vanhemmat miehet sanovat, että he suosivat etenkin itseään nuorempia, mutta usein 10–15 vuotta nuorempia. Kuusikymppinen mies harvemmin sanoo, että hän suosii 22-vuotiasta naista. Mutta sitten kun heidät laitetaan laitteisiin kiinni ja katsotaan, mitä he oikeasti suosivat, kokevat he seksuaalisesti puoleensa vetävämmäksi naiset, jotka ovat 22-vuotiaita"
Niin naiset! Tässä sitä täyttä faktaa nyt on.
Tässä tulee myös se esille, että naiset suosivat jännämiehiä.
"Jos rentuksi määritellään sellainen mies, joka juoksee muiden naisten perässä, ryyppää ja rellestää, niin se johtuu yksinkertaisesti siitä syystä, että naiset pitävät sellaisista miehistä, jotka ovat komean näköisiä – ja kun on komean näköinen, voi juosta ja käyttäytyä rentusti. Jos mies on vähemmän komean näköinen ja käyttäytyy huonosti, niin hän saa kenkää naiselta. Kun mies on tarpeeksi komean näköinen, katsoo hän renttua käyttäytymistä enemmän sormien läpi."
Ja tässä taas sitä, että lastensaannin jälkeen naisen markkina-arvo tippuu.
" Kun vanhetaan, nirsous alkaa vähentyä. Varsinkin jos tulee lapsia, naisen markkina-arvo tippuu niiden seurauksena ja sen jälkeen kelpuutetaan vielä vähän heikompi kumppani. Se on tämä kysynnän ja tarjonnan laki, joka määrää, kuka voi olla nirsompi ja kuka ei"
Niin naiset! Siinä oli faktaa jo toisen kerran.
Pitkästä aikaa lööpeissä oli siis totuudenmukainen uutisjuttu.
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taatusti kaikenikäiset naiset kostuvat eniten katsellessaan nuorta voimakasta miehen vartaloa. Ruskettunutta, pienissä tsimmareissa vedestä nousemassa. Ihan sama asia naisten kanssa. Mikä tuossa oli tiedettä? Sen voisi ihan kysyä.
Kyllä miehessä merkkaa status enemmän. Kun Daniel Craig nousee vedestä, niin naisilla on huomio siinä, eikä siinä kajaanilaisessa timmissä amiksessa, joka nousee 10 metrin päässä vedestä samaan aikaan.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta kyllä se nuori mies on mielenkiintoisempi kuin rupsahtanut ikämies. Oli sitten julkkis tai ei.
Rupsahtanut? http://www.borntoworkout.com/wp-content/uploads/2016/03/Daniel-Craig-Ab…
Itse jopa miehenäkin olisin enemmän kiinnostunut jostain hyväkuntoisesta vanhemmasta julkkisnaisesta kuin paikallisesta timmistä nobody-naisesta. Ja naisilla miehen julkkisstatus nostaa vetovoimaa vielä paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko kamalan poikkeuksellisen nainen, mutta seksuaalisesti minuakin viehättää huomattavasti enemmän nuoret miehet. Minulla ei ole vain noin tarkka ikäkriteeri kuin miehillä :D, vaan pään kääntää n. 18-35-vuotiaat miehet. Vanhempia miehiä harvoin edes huomaan, vaikka alkaa tuota ikää itselläkin jo olemaan (32v.). Mielelläni myös seurustelisin hieman nuoremman miehen kanssa, esim. 4-7 vuotta nuoremman.
Minusta on jotenkin outoa, että vain naisia muistutetaan mediassa vanhentumisesta ja siitä, ettei miehet halua heitä enää tietyn iän ylitettyään. Eikö vanhentuminen muka päde miehiin ollenkaan, ja sitä kautta tee heistä seksuaalisesti vähemmän haluttavia naisten (etenkin nuorten) silmissä? Eipä sellaisista aiheista koskaan kirjoiteta.
Ja mitä taas lisääntymiseen tulee, niin ei nekään miehet joilla on jo lapsia ole minun unelmamies-listan kärjessä, koska itsekin olen lapseton.
Miksi ei koskaan kirjoiteta asioista jotka alentaa MIESTEN markkina-arvoa?
PS. Miksi kirjoituksessa muuten pidettiin vain komeita miehiä renttuina? :D Minä tiedän kunnollisia komeita miehiä ja vastaavasti rumia/tavallisen näköisiä renttuja. Näihin renttuihin naiset eivät lankea hyvän ulkonäön vuoksi, vaan koska ovat esim. taitavia manipuloimaan naisia.Ei artikkelissa sanottu, etteikö miehet haluaisi vanhempia naisia. Sanottiin vain, että miehet haluavat nuorempia naisia enemmän. Tällaisten virheellisten tulkintojensa takiako naiset usein närkästyvät näistä asiantuntijoiden kommenteista?
Joo ehkei juuri tuossa kirjoituksessa sanottu niin, mutta monesti olen muissa yhteyksissä kuullut miesten sanovan, ettei oman ikäinen nainen kelpaa. Eikä tuo fakta minua närkästytä. Minua närkästyttää se, että naisten oletetaan haluavan nimenomaan vain vanhempia miehiä, vaikka kokemukset omasta elämästä ja lähipiiristä todistaa toista. Tänne heitetään vain joku dettisivun teettämä vanha tutkimus, ja väitetään että "siinäpäs mustaa valkoisella". Pitäisi oikeasti tehdä laajempaa tutkimusta mitä moderni nainen oikeasti haluaa... uskon vakaasti, että nykyään myös yhä useampi nainen haluaa mieluummin nuoren kuin vanhan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 22v nainen enkä kaipaa niitä aikoja.
Niinpä. Valitettavasti kaikki vanhenevat. Ikä kuitenkin voi tuoda mukanaan paljon hyvääkin. Mutta suoraan sanoen on ahdistavaa miten ulkonäkö- ja ikäkeskeinen yhteiskunta on oikestaan. Koko ajan on otsikoita siitä, että uskoisitko jonkun olevan tietyn ikäinen ja aina kohteena eli objektina on nainen. Ja työelämässä tuntee nelikymppinen helpostikin itsensä jo vanhaksi vaikkei ns. "vanhus" vielä olekaan.
Mua vaan hämää se että puhutaan pelkästään iästä. Uskon että 99% miehistä ottaisi mielummin/värähtää housuissa enemmän JLO:n näköisen naisen kun perus 22sen tapauksessa. Mä olen pian 40, myönnän käyttäneeni botoxia ja muuta pientä, olen pitänyt kropastani huolta ja niin vaan edelleenkin tapailen itseasiassa jopa kuumempia ja menestyneempiä alle 30v kun silloin kun olin epävarma joskin kaunis 25v. Välillä oikein ihmettelen että miten toikin herkkupala haluaa mua tapailla ja on niin ihastunut mutta mikäs siinä, onhan ne nuoret miehet komeampia keskimäärin kun oman ikäset. Se ei silti tarkoita ettenkö lämpeäisi itsenikin ikäiselle jos tarpeeksi viehättävä tapaus kävelisi vastaan.
20-vuotias nainen ei ole aina bimbo. Saattavat olla hyvinkin fiksuja eikä kaikilla todellakaan ole huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia otin ulkomaalaisen miehen. Hänen kulttuurissaan perhettä ja äitiyttä arvostetaan. Mieheni on myös hyvännäköinen, oikeasti tasa-arvoinen, korkeasti koulutettu, sivistynyt ja kiltti. Tiedän että Suomesta en todellakaan saisi yhtä hyvää miestä.---Pitää olla hullu jos haluaa hankkia lapsia Suomessa, suomalaisen miehen kanssa. Adiós! Ei tule ikävä. N22
Sama juttu, olen asunut useita vuosia ulkomailla, suhteessa 10 vuotta nuoremman ulkomaaalaistaustaisen miehen kanssa. En IKINÄ enää ottaisi suomalaista miestä, itsestäänselvästi viettäisin aikani yksin jos sellaiseen valintaan joskus joutuisin. En näe tämän kylläkään tapahtuvan, aion asua ulkomailla vastakin ja todellakin, Euroopan miesmarkkinoilla on todella laaja kirjo mistä valita - menestyneitä, komeita ja kansainvälisiä, itsenäisiä miehiä. Vastaavasti, itsestään huolta pitävällä ja koulutetulla 30+ suomalaisnaisella todellakin riittää vientiä jos tätä haluaa.
Suomalaisen miehen tyttärenä, siskona, äitinä ja elämänkumppanina minua surettaa lukea tällaisia yleistyksiä. Itselleni suomalainen mies on ollut paras ja tasa-arvoisin elämänkumppani enkä koe mitään tarvetta lähteä vartavasten etsimään ulkomaalaista jatkossakaan, jos nykyinen suhde päättyisi.
10 vuotta nuoremman ulkomaalaismiehen kanssa suhteessa oleva vielä jatkaa: anteeksi mutta ei kyseessä ole mikään yleistys, kyseessä on yksinkertaisesti oma mielipiteeni ja preferenssini. Minulla on riittävästi aiempaa kokemusta suomalaisista miehistä. Ymmärrän että jokaisella on omat kriteerinsä, ei kansallisuus sinänsä mikään itseisarvo ole suuntaan tai toiseen. Mutta, tätäkin palstaa jonkin aikaa lukeneena on näkemukseni suomalaismiehistä kollektiivisesti tarkastellen syventynyt suoranaiseksi inhoksi, tämä poislukien toki elämäni aikana tuntemani huomaavaiset suomalaismiehet joihin olen toki edelleen kovin kiintynyt ja joita syvästi arvostan. Suhdetta en kuitenkaan suomalaisen kanssa halua, yksinkertaisesti koska tarjolla on itselleni parempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko kamalan poikkeuksellisen nainen, mutta seksuaalisesti minuakin viehättää huomattavasti enemmän nuoret miehet. Minulla ei ole vain noin tarkka ikäkriteeri kuin miehillä :D, vaan pään kääntää n. 18-35-vuotiaat miehet. Vanhempia miehiä harvoin edes huomaan, vaikka alkaa tuota ikää itselläkin jo olemaan (32v.). Mielelläni myös seurustelisin hieman nuoremman miehen kanssa, esim. 4-7 vuotta nuoremman.
Minusta on jotenkin outoa, että vain naisia muistutetaan mediassa vanhentumisesta ja siitä, ettei miehet halua heitä enää tietyn iän ylitettyään. Eikö vanhentuminen muka päde miehiin ollenkaan, ja sitä kautta tee heistä seksuaalisesti vähemmän haluttavia naisten (etenkin nuorten) silmissä? Eipä sellaisista aiheista koskaan kirjoiteta.
Ja mitä taas lisääntymiseen tulee, niin ei nekään miehet joilla on jo lapsia ole minun unelmamies-listan kärjessä, koska itsekin olen lapseton.
PS. Miksi kirjoituksessa muuten pidettiin vain komeita miehiä renttuina? :D Minä tiedän kunnollisia komeita miehiä ja vastaavasti rumia/tavallisen näköisiä renttuja. Näihin renttuihin naiset eivät lankea hyvän ulkonäön vuoksi, vaan koska ovat esim. taitavia manipuloimaan naisia.Ei artikkelissa sanottu, etteikö miehet haluaisi vanhempia naisia. Sanottiin vain, että miehet haluavat nuorempia naisia enemmän. Tällaisten virheellisten tulkintojensa takiako naiset usein närkästyvät näistä asiantuntijoiden kommenteista?
Joo ehkei juuri tuossa kirjoituksessa sanottu niin, mutta monesti olen muissa yhteyksissä kuullut miesten sanovan, ettei oman ikäinen nainen kelpaa. Eikä tuo fakta minua närkästytä. Minua närkästyttää se, että naisten oletetaan haluavan nimenomaan vain vanhempia miehiä, vaikka kokemukset omasta elämästä ja lähipiiristä todistaa toista. Tänne heitetään vain joku dettisivun teettämä vanha tutkimus, ja väitetään että "siinäpäs mustaa valkoisella". Pitäisi oikeasti tehdä laajempaa tutkimusta mitä moderni nainen oikeasti haluaa... uskon vakaasti, että nykyään myös yhä useampi nainen haluaa mieluummin nuoren kuin vanhan miehen.
Laitetaan nyt uudestaan tämä pari vuotta vanha, suomalaisilla tehty tutkimus, kun et sitä edelliseltä sivulta ilmeisesti nähnyt. Siinäpäs mustaa valkoisella. :)
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1090513814001111
"To investigate sex differences in sexual interest and sexual activity as a function of both the respondents' and the objects' age, we gathered observations from a population-based sample of 12,656 Finns. We found that women are interested in same-aged to somewhat older men and that this pattern displays itself across the measured life-span and that men show a tendency to be sexually interested in women in their mid-twenties"
En lukenut koko ketjua. Enpä sanoisi hyväksi tutkijaksi tuota evoluutiopsykologia.
22-vuotias nainen on varmaankin usein ulkonäöllisesti parhaillaan ja sytyttää tietyt mielihyväalueet ulkonäkönsä takia miehien - ehkä naistenkin - aivoissa, mutta ei se tarkoita, että 22-vuotias on jokaiselle toiveiden täyttymys seksikumppanina.
Sampo tuo renttuus, jokainen tietää että komea on komea ja se miellyttää silmää, mutta joka nainen ei silti halua huonosti käyttäytyvää miestä.
Tutkija on täysin sivuuttanut, että ihmisen aivoissa tapahtuu paljon muutakin kuin ärsykkeen havaitseminen ja sitten toiminta.
Onneksi en etsi markkina-arvoteoreetikkoa vaan ihmistä, jonka kanssa synkkaa henkisellä tasolla. Ja kas, sellainen löytyikin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Valitettavasti kaikki vanhenevat. Ikä kuitenkin voi tuoda mukanaan paljon hyvääkin. Mutta suoraan sanoen on ahdistavaa miten ulkonäkö- ja ikäkeskeinen yhteiskunta on oikestaan. Koko ajan on otsikoita siitä, että uskoisitko jonkun olevan tietyn ikäinen ja aina kohteena eli objektina on nainen. Ja työelämässä tuntee nelikymppinen helpostikin itsensä jo vanhaksi vaikkei ns. "vanhus" vielä olekaan.
Ihan ainako kohteena on nainen? Vai tuliko nyt vähän liioiteltua?
Minä olen vasta nuori nainen, ja tämän tyyliset tutkimukset ovat saaneet minut jättäytymään kokonaan pariutumisleikeistä. Pinnallisuus on istutettu syvälle miehen biologiaan, enkä halua olla sen asian kanssa mitenkään tekemisissä. Parisuhde- ja perhehaaveet saavat siis jäädä. Aion omistaa elämäni muille asioille: luonnolle, eläimille, matkustelulle, uralle, harrastuksille, asioiden tutkimiselle...
On hyvä asia, että näistä asioista puhutaan ja kirjoitetaan. Kiitän, että totuus tuli esiin, ennen kuin olisi ollut jo liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on oikeasti ihan fiksuja.
Toki nuori nainen on seksuaalisesti kiihottavin samoin nuori mies naisten mielestä.
Mutta mieskin kaipaa suhteelta muutakin kuin seksiä viimeistään silloin kun pahin pupuvaihe tasoittuu.
Ja siksi tosielämässä suurimmalle osalle miehistä hyvin kelpaa omaa ikäluokkaa oleva nainen.Onko antaa jotain todisteita tuolle väitteelle? Ainakaan OkCupidin data ei tue sitä.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/09/10/1410381550258_wps_8_Dating_Gr…
Todiste on se että olen nainen ja suurin osa ystävistänikin ovat naisia. Tiedän miten keskimäärin naiset ajattelevat.
Ja naiset ovat realisteja ja sen lisäksi haluavat parisuhteelta paljon muutakin kuin seksiä.
Nuorelta mieheltä ei vanhempi nainen sitä muuta oikein saa. Näistä syistä naiset eivät kuitenkaan juuri haaveile parisuhteesta huomattavasti nuoremman ( enemmän kuin 10 v.) miehen kanssa.
Sama loppujen lopuksi pätee suurimpaan osaan miehiä.
Kun se seksi ei ole kaikki.
" Kun vanhetaan, nirsous alkaa vähentyä."
Höpsistä, vaan toisinpäin!
Onneksi olen jo 36v, ja mulla on teini-ikänen lapsikin! On nimittäin läpi elämän ollut niin hirveä vienti jatkuvasti, että jos ei nyt olisi jo tätä ikää ja tuota lasta en olisi koskaan tehnyt, niin varmaan olisin jo haudassa järjettömän viennin vuoksi ;)
Edelleen piisaa mieheiä ovista ja ikkunoista, omanikäisiä ja nuorempia, vaikka olen ihanassa suhteessa ollut jo 4 vuotta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Touch'e juu linkkaa tähän uutinen jossa kohteena on mies. Sitten uskon sinua.
Itse olen nykyään paljon paremman näköinen kuin nuorempana. Myös halukkaampi. Ja olen 37-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.is.fi/viihde/art-2000000968925.html
https://www.seiska.fi/Muotipoliisi/Wow-mika-hottis-uskoisitko-tata-komi…
http://www.is.fi/viihde/art-2000000714564.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ikäerojen suunnat ovat heittäneet häränpyllyä nykyaikana. Voihan se olla, että ikäiseni miehet (n. 40-v) haluavat ensisijaisesti vain 20-v naisia. No ensinnäkin se on typerää, koska he jäävät suurimmaksi osaksi ilman. Mutta toisaalta tämä: minua taas lähestyvät todella paljon itseäni reilusti nuoremmat miehet. Eikä väliä tunnetaanko vai ei, kiinnostus voi olla hyvinkin aitoa. Luulen tosin sen johtuvan myös siitä, että keski-ikäiset miehet ovat harvemmin vapaita etsimään seuraa.
Mutta ihan paskapuheelta kuulostaa tuon psykologin jutut, vetovoima on niin paljon muutakin kuin nuoruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.is.fi/viihde/art-2000000968925.html
https://www.seiska.fi/Muotipoliisi/Wow-mika-hottis-uskoisitko-tata-komi…
http://www.is.fi/viihde/art-2000000714564.html
😂 oK
Hmm.. miksiköhän vaikutusvaltaiset, varakkaat, komeat julkkismiehet ei sitten pariudu juuri nimenomaan 22v. naisten kanssa? Aika usein julkkiksetkin pariutuu sellaisten 25-35v. naisten kanssa. Miksi Ashton Kutcher vaihtoi Demi Mooresta kolmekymppiseen Mila Kunisiin? Oishan se voinut saada jonkun 22-vuotiaan hottiksenkin!? Tai jopa sitäkin nuoremman!
Ei artikkelissa sanottu, etteikö miehet haluaisi vanhempia naisia. Sanottiin vain, että miehet haluavat nuorempia naisia enemmän. Tällaisten virheellisten tulkintojensa takiako naiset usein närkästyvät näistä asiantuntijoiden kommenteista?