Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä hoituu arki kun yksi perheestä käy töissä ja kaikki muut lomailevat?

Vierailija
10.07.2017 |

Lapset (kouluikäiset) nukkuvat pitkään ja valvovat illalla, eikä lomailevat aikuistakaan huvita mennä ysiltä petiin. Yksi perheenjäsenistä joutuu menemään aamulla aikaisin töihin, eikä koskaan saa nukuttua riittävästi kun illalla melutaan. Lomaa ei hänellä ole.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei meluta kun toinen nukkuu.. Ihme touhua..

Vierailija
2/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kouluikäiset lapset menee viimeistään 10 aikaan illalla sänkyyn ja tulee hiljaisuus. Mies saattaa mennä jo 9 tienoilla sänkyyn. Ja minä töihin lähtijä menen viimeistään 11 aikaan. Eli meillä pidetään kesälläkin suhteellisen normaali rytmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oo ongelmia. Olen se töissäkäyvä, mutta iltavirkku. Meen vasta puolilta öin nukkumaan, vaikka aamulla töihin meenkin.

Vierailija
4/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä työssäkäyvä mies herää aamukymmeneltä, minä työtön yhdeltätoista ja teini omia aikojaan, ei ihan aamuvarhain hänkään. Makkarit on yläkerrassa ja keittiö alakerrassa, joten ei niihin toisten aamutoimiin uniset herää. 

Vierailija
5/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tee mitään kotitöitä koska minä lomallaolijana ehdin hyvin ja hän käy TÖISSÄ. Mut sit kun herran loma alkaa niin ei edelleenkään tee mitään, koska LOMA.

Vierailija
6/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsille opetettu käytöstavat, ja niihin kuuluu yörauha. Lapset saa valvoa jos huvittaa, mutta hiljaa on oltava. Eli leffaa kattoa äänettömällä tai lukea, pelata hiljaa lautapeliä tms, mutta kaupungille ei mennä hillumaan klo 21 jälkeen ja tämä hiljaisuus alkaa 22.

Vierailija
7/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailijat ovat mökillä (80 kilometrin päässä) ja töissä käyvä mökillä viikonloput ja ke-to yön

Vierailija
8/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntä tulee ihan normaaleista toimista, iltapalasta, hmpaanpesusta yms. niin että toinen ei saa nukuttua. 1-tasotalossa kaikki kuuluu. Pää hajoaa kohta tähän, kuneletään ihan eri rytmiä. Ap.

Vierailija
9/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti teinien kanssa reissuun, hyvin sujuu, nautin omasta rauhasta iltaisin ja siitä ettei tarvitse huolehtia kenestäkään toisesta. Perjantaina lennän perässä lomalle. 

Vierailija
10/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääntä tulee ihan normaaleista toimista, iltapalasta, hmpaanpesusta yms. niin että toinen ei saa nukuttua. 1-tasotalossa kaikki kuuluu. Pää hajoaa kohta tähän, kuneletään ihan eri rytmiä. Ap.

No ei tule. Vai pesettekö hampaat moottorisahalla? Ovi kiinni makuuhuoneessa ja ovi kiinni vessassa jos silti herää hampaiden pesuun niin apteekista korvatulpat

Vierailija
11/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki Korvatulpat. Itse en osaa enää edes nukkua ilman niitä. Ihana hiljaisuus kun ne laittaa korviinsa. Itse tykkään käyttää apteekissa myytäviä pieniä keltaisia korvatulppia.

Vierailija
12/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka herkkä ihminen on jos ei kykene nukkumaan talossa joka muuten on hiljainen mutta joku käy välillä pesemäss hampaat tai iltapalaa syömässä... huhuh.

Minä luulin että ongelmanne olisi tasoa "lapset kiljuu ja huutaa pleikkarin/koneen äärellä ja kälättää kahteen yöllä".

Vierailija
13/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen yleensäkin ekana nukkumaan, joten muiden iltapuuhat eivät häiritse. Aamulla on ihana hoitaa aamutoimet yksin. Ei tarvitse herätellä tai kiirehtiä ketään.

Vierailija
14/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja teinit lomailee, minä töissä. Ihan eri rytmissä mennään, mutta ei mua haittaa. Osaavat olla hiljaa kun menen nukkumaan ja itsekin yritän aamuisin olla kolistelematta. Kokeile ap korvatulppia.

Vierailija
15/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonpilaaja on se joka valittaa kun muilla on loma.

Vierailija
16/34 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, aina samalla tavalla, kun minä olen töissä ja muut lomalla. Palaan kotiin klo 16 jälkeen vain havaitakseni, että muut ovat juuri syöneet lounaan ja lähteneet jonnekin huvittelemaan. Minulle on jätetty tyhjät ruoka-astiat ja tiskit sekä ruokakaupassa käyminen.

Teen itselleni ruoan, käyn kaupassa ja siistin paikkoja, minkä jälkeen muu perhe tulee hyväntuulisena kotiin ihmettelemään, miksi kävin kaupassa ja siivosin, kun he ajattelivat tehdä sen palattuaan.

Vierailija
17/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilonpilaaja on se joka valittaa kun muilla on loma.

No niin minustakin, on tosi ikävää pyytää aina muita olemaan hiljempaa, kavereita lähtemään aiemmin kotiin jne. Mutta jatkuva unenpuutekin tekee vihaiseksi. Ap

Vierailija
18/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä ja mies lomailee. Joudun heräämään viideltä ja menen yleensä 10 aikaan nukkumaan. Makuuhuoneen oven laitan kiinni itse tai sitten mies myöhemmin. Olohuone on siis ihan vieressä ja musta on hellyyttävää kun mies hiippailee ja katsoo telkkaria ihan hiljaa etten heräisi. Olen kyllä niin herkkäuninen että saatan herätä ihan muuten vaan yöllä ja huomata että kello onkin jo 4 ja mies ei ole vielä edes nukkumassa. Tulee sitten nukkumaan juuri ennenkuin herään. Miehellä rytmi ihan päin persettä ja nukkuu pitkälle päivään. Kun tulen töistä, ei ole ruokaa ja sotku odottaa siivoojaansa. No, sitten ruokaa äkkiä ja siivous. Voisi se mieskin tehdä jotain...

Vierailija
19/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti? Mies palaa töihin ensiviikon alusta mutta valvoo normaalistikin 01-02 saakka ja herää 07. Ei mitään eroa onko loma tai arki, aina samat ajat. Itse menen aina 22 nukkumaan ja herään 06-07

Vierailija
20/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole meteliä, kun teinit ovat omissa huoneissaan.