Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ongelma siinä sitte on jos haluaa tehdä lapsia siinä 32-35 vuotiaana??

Vierailija
10.07.2017 |

Joillekin se tuntuu olevan jonkinlainen ongelma, että kaikki asiat elämässä pitäisi tapahtua tietyssä iässä eli lapsia on tehtävä just siinä 20vuotiaana suurinpiirtein!?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kokenut olevan mitään muuta ongelmaa kuin sen ettei raskaaksi tuleminen välttämättä olekaan enää niin helppoa tuossa iässä. Vaikka kuinka olisi nopeammin halunnutkin.. muilta osin en sitten muiden puheista tai ymmärtämättömyydestä välittänytkään jos jollekulle muulle oli joku ongelma ettei niitä lapsia haluttu aiemmin.

Vierailija
2/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää varmaan kysyä niiltä joiltakin. Koska kyllähän lasten tekeminen 32-35-vuotiaana on nykyään sosiaalisesti paljon hyväksytympää kuin alle 30-vuotiaana, saatikka 20-vuotiaana tekeminen.

Itse sain esikoiseni 23-vuotiaana ja jopa synnytyssairaalassa ja lastenlääkärissä annettiin ymmärtää että olen vielä vähän liian nuori. Toisen sain 26-vuotiaana ja silloin ei enää tullut kommentteja - paitsi palstalla tottakai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mitään muuta ongelmaa ole-päinvastoin - kuin juuri tuo että raskaaksi tulo ON vaikeampaa :( itse en ymmärrä miten nykypäivänä joku haluaa tehdä lapset jo parikymppisenä jolloin voisi kerätä muitakin kokemuksia.

Vierailija
4/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketää itseni ikäistä (40) tai nuorempaa  kaupunkilaista ja kouluttautunutta joka olisi tehnyt lapset 20-vuotiaana. Omassa kaveripiirissäni lapset on saatu 27-46-vuotiaina, itse olen juuri äitiyslomalla esikoisen kanssa. 

Eläkää hyvät ihmiset hieman ensin, älkääkä ottako sitä ekaa amisviistä joka haluaa kanssanne teinikihloihin.

Lapsillakin on parempi tulevaisuus kun isä ja äiti ovat aikuisia ihmisiä eikä melkein lapsia itsekin.

Vierailija
5/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, joku haluaa vain panna vahingon kiertämään. Ei kukaan järkevä ihminen kehota hankkimaan lapsia nuorena! Viisaat sanovat, että vasta 30 ikävuoden jälkeen - joten tuo on aivan oikea ikä hankkia lapsia.

Vierailija
6/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mummoparka, joka on joutunut aloittamaan perheen nuorena ja elänyt vailla koulutusta kotiäitinä, yrittää varmaan patistella ihmisiä nuorena hankkimaan lapsia. Kukaan järkevä ihminen ei niin tee.

Vierailija
7/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Itse tein näin. Ja raskauduin 33-vuotiaana, ensimmäisestä kierrosta. Ei ollut vaikeaa.

Vierailija
8/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mulle se ei ole asenneongelma, kun omakin äiti sai nelikymppisenä. Pikemminkin oli ihan häkellyttävää, kun joillakin kavereilla oli kolmekymppinen mutsi kun kaverit täysi-ikäistyi. No eri perheissä erilaiset mallit, jotka hyvin usein myös periytyy esimerkkinä seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
9/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Itse tein näin. Ja raskauduin 33-vuotiaana, ensimmäisestä kierrosta. Ei ollut vaikeaa.

Jep, heti vaan. Miksi se olisi vaikeaa?

Vierailija
10/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketää itseni ikäistä (40) tai nuorempaa  kaupunkilaista ja kouluttautunutta joka olisi tehnyt lapset 20-vuotiaana. Omassa kaveripiirissäni lapset on saatu 27-46-vuotiaina, itse olen juuri äitiyslomalla esikoisen kanssa. 

Eläkää hyvät ihmiset hieman ensin, älkääkä ottako sitä ekaa amisviistä joka haluaa kanssanne teinikihloihin.

Lapsillakin on parempi tulevaisuus kun isä ja äiti ovat aikuisia ihmisiä eikä melkein lapsia itsekin.

No tässä olisi yksi, ja tiedän parikin kaltaistani. Ihan 20 vuoteen en ehtinyt, mutta olin juuri 22 täyttänyt tyttären syntyessä. Nyt hän on 16 ja minä 38. Asuntolaina maksettu, työkokemusta toistakymmentä vuotta, gradu tekeillä. Samoja asioita voi tehdä myös eri järjestyksessä. Ei se eläminen siihen lapseen lopu, vaikka se pikkulapsivuosina saattaa siltä joskus tuntuakin.

Vierailija
11/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut 35 v eikä onkelmia. ehti interrailata paljon ja kokea kaiken mitä ilman lasta halusi.

Vierailija
12/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä olisi yksi, ja tiedän parikin kaltaistani. Ihan 20 vuoteen en ehtinyt, mutta olin juuri 22 täyttänyt tyttären syntyessä. Nyt hän on 16 ja minä 38. Asuntolaina maksettu, työkokemusta toistakymmentä vuotta, gradu tekeillä. Samoja asioita voi tehdä myös eri järjestyksessä. Ei se eläminen siihen lapseen lopu, vaikka se pikkulapsivuosina saattaa siltä joskus tuntuakin.

Ja lapsen isä vielä kuvioissa mukana?

Vierailija
13/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen omien vanhempien kaveriporukassa tavatun amisviiksen kanssa kuuluu ensin seurustella 10 vuotta että on oikean ikäinen lapsia tehtäessä.

Vierailija
14/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ihan toivoton tapaus, jos joskus haluan vielä yhden lapsen, mutta en ole koskaan edes seurustelut? (NAINEN 28v :( )

Vierailija
15/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa. Eihän 32-35-vuotias ole kovin vanha. Ainoa ongelma voi tulla, jos parisuhteet menee mönkään sitä ennen, niin voi tulla kiire sopivan isän ja kumppanin löytämisen suhteen. Jos pari vuotta menisi miehen löytämiseen ja seuraavat pari vuotta seurusteluun ja tunnusteluun, niin siitähän se kiire voi syntyä. Ei muusta.

Vierailija
16/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsen isä vielä kuvioissa mukana?

Kyllä vain. Seitsemästoista hääpäivä oli tammikuussa.

Vierailija
17/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa. Suuri osa lapsista Suomessa syntyy 30-40 v. ikäisille äideille.

Vierailija
18/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan on aina mahdollista, mutta todennäköisyydet sille, että 20-vuotiaana synnyttävä ei päädy jossain vaiheessa yksinhuoltajaksi (mikä tutkitusti vaikuttaa esimerkiksi tulotasoon) tai että ko. lapsen äiti saa kammettua itsensä myöhemmin koulunpenkille, on pienempi. Toisaalta perheelliset opiskelijat valitsevat yleensä hyvin työllistäviä aloja - näin ollen pitkän tähtäimen tulokertymä voi olla suurempi.

Vierailija
19/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmaa. Eihän 32-35-vuotias ole kovin vanha. Ainoa ongelma voi tulla, jos parisuhteet menee mönkään sitä ennen, niin voi tulla kiire sopivan isän ja kumppanin löytämisen suhteen. Jos pari vuotta menisi miehen löytämiseen ja seuraavat pari vuotta seurusteluun ja tunnusteluun, niin siitähän se kiire voi syntyä. Ei muusta.

Totta tämä!! mistä sitten tuollaisen varman,hyvä miehen löytää joka haluaa lapsia? Ovatko he harvassa? :D

Vierailija
20/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on ollut lapsen hommaaminen nuorempana siksi että on itse nuorehko kun lapsi kasvaa eli jos lapset saa alle 30- vuotias niin sitä on 40 kun lapset pärjää kotona hyvin keskenään kun taas on liki 40 niin olet päälle 50.

Tuossa itse olen ajatellut että jaksan paremmin kun en ole +40 kun lapset ovat taaperoita ja se oma fyysinen kunto on parempi huoltaa kun on alle 40.

Sama myös isovanhempien kohdalla jotka hoitavat lastenlapsia: ei hekään nuorene..