Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni vahti lastani joka rikkoi pöytälampun, kuka maksaa

Vierailija
10.07.2017 |

Olimme lauantaina kylässä ja ystäväni sanoi, että voi vahtia 2v lastani sen aikaa kun itse syön. Kun istuin pöydässä lapseni pudotti lampun ja se meni rikki. Lamppu on noin 150e arvoinen. Kenen kuuluu maksaa uusi lamppu?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun

Vierailija
2/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tietysti ja ulosmittaat rahat lapsen viikkorahoista. Itse en ottaisi korkoa, kun lapsi on vielä noin nuori

Vierailija
4/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulisi tarjoutua korvaamaan lapsen vahinko ja ystäväsi kieltäytyä tästä tarjouksesta.

Vierailija
5/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lapsi veti kissaa hännästä. Lapsen vanhemmat maksavat lampun.

Vierailija
6/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sinun, joten olet hänestä vastuussa. Kysäisepä kotivakuutuksesta, jos se korvaisi.

Vierailija
7/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin perusteluita?

Ap

Vierailija
8/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin perusteluita?

Ap

Kaipaisitko silloin jos olisi sanottu että kaverin kuuluisi maksaa itse?

Vierailija
9/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi, koska hän otti vastuun lapsesta. Olitteko siis tämän ystäväsi luona vai jonkun kolmannen? Se hiukan vaikuttaa siihen miten itse tekisin.  Tarjoutuisin joka tapauksessa maksamaan osan.  

Vierailija
10/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koska kyseessä on sinun lapsesi ja sinä olet hänestä Vastuussa. Tökerö ystävä jos vaatii korvaamaan kun itse vahti lastasi silloin, mutta sinun lapsesi silti.

Vierailija
11/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "hyötyä" ystäväni vahtimisesta oli kun näin pääsi käymään. En ymmärrä miksi tarjoutui kun ei hoitanut hommaansa

Ap

Vierailija
12/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin perusteluita?

Ap

Lapsesi rikkoi tavaran ja on korvausvelvollinen. Sehän ei katso ikää. Koska lapsesi on tuloton, oletettavasti sinä maksat esimerkiksi lapsilisistä.

Vierailija
13/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se lapsivapaan ottaminen teettää...

Vierailija
14/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi.

Vierailija
15/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu, mutta olet kyllä ihan itse vastuussa lapsesi tekemisistä.

Vierailija
16/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä "hyötyä" ystäväni vahtimisesta oli kun näin pääsi käymään. En ymmärrä miksi tarjoutui kun ei hoitanut hommaansa

Ap

Eikö ystäväsi vahtinut lastasi eikä huonekalujasi? Oikeesti saattaa olla entinen ystävä, jos alat häneltä penätä rahoja. Sinun koti, sinun lapsi.

Vierailija
17/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapsen biologinen isä, höpsö.

Vierailija
18/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Semmoista se on.

Vierailija
19/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti, jos laitat ystäväsi vahtimaan koiraasi ja koira hajoittaa lampun niin tottakai sinä korvaat.

Vierailija
20/61 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa selvää, onko kyläpaikalla kotivakuutus. Jos on, niin sitten pitää selvittää, korvaako se lampun. Kotivakuutus ei yleensä korvaa omien tenavien aiheuttamia rikkoontumisia, mutta jotkut vakuutukset korvaavat, jos perheen ulkopuolinen hajottaa jotakin. Tosin tuo lamppu on niin halpa, että luultavasti mikään vakuutus ei sitä korvaa, koska se menee omavastuuseen. Lapsi on sinun (ja miehesi, jos sellainen on kuvioissa) ja vastuu on sinun (teidän), vaikka ystävä lupasikin vahtia lasta ateriointisi ajan. Vastuuta ei voi jakaa toiselle. Sinä korvaat lampun. Voit tietysti yrittää velkoa summaa ystävältäsi, joka luultavasti laiminlöi lapsesi vahtimisen, koska piti näpelöidä älyluuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme