Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden Kuun Emiliasta kertova runotyttö-sarja: Teddy jää täysin persoonattomaksi!

Vierailija
09.07.2017 |

Luin sarjan noin kymmenettä kertaa, tosin nyt on ollut noin kymmenen vuoden tauko. Hämmästyksekseni huomasin, miten täysin persoonattomaksi Teddy jää. Jopa Perryn ja Emilian välistä vuoropuhelua on kirjoissa enemmän. Ensimmäistä kertaa kävi niin, että oli vaikea samaistua Emilian ja Teddyn rakkaustarinaan. :O

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Teddyhän tuntui aivan lapaselta kun lannistui vaan kerta toisensa jälkeen. Emilia on kuitenkin voimakastahtoinen nainen, miten hän lapasta voisi kunnioittaa?

Ap

Vierailija
2/5 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Montgomeryn kirjat on muuten aivan täydellisiä, mutta tuo on just harmillinen notkahdus! Olen siis täysin samaa mieltä Teddyn onttoudesta ja persoonattomuudesta. En muista huomasinko aivan ensimmäisellä lukukerralla, mutta hyvin pian kuitenkin. Anna-sarjassa on vähän samaa ongelmaa Gilbertin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä pitänyt Teddystä just tuon takia, kun se oli niin mitäänsanomaton.

Vierailija
4/5 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teddy on hahmo, johon lukija voi projisoida omat haaveensa. Toimii juuri siksi.

Toisaalta Tefdyä ei pidä lukea dialogin kautta, vaan tekemisen. Teddy on tyyppi jooka selviää hengissä ja suhteellisen järjissään persoonallisuushäiriöisen äidin kourista. Samoin kuin Ilse isän.

Vierailija
5/5 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että varsinkin viimeinen kirja kuvaa Emilian tuntoja ja keskittyy Emiliaan ja kaikki muu tapahtuu taustalla. Mutta harmittaa tämä havainto ja se, että mielikuvitus teki näin tenän. Meni hohto ihanista kirjoista. :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän