Saako asunnossa pitää lohikäärmettä ilman vuokranantajan lupaa?
Kommentit (48)
Osaavatko kaikki lohikäärmeet lentää? Omani vain riiputtaa siipiään ja katsoo kysyvästi kun yritän innostaa lentoon .Kerran avasin sateensuojan ikään kuin malliksi siipien avaamiselle. Ei tuottanut tulosta. Pitääkö olla yhteydessä lennonvalvontaan jos lohikäärmeeni kuitenkin kokeilisi siipiään jonakin päivänä.
Onkohan lohikäärmeeni ihan terve? Sen liekki palaa sinisen eri sävyissä. Kaikissa satukirjoissa liekit on kuitenkin kelta- punaisia. Auttaisiko karamelliväri asiassa? Jos niin mihin sitä tulisi laittaa ruokaan , juomaan vai sieraimiin?
Minä ajattelin ottaa yhden lohikäärmeen Loch Nessin hirviön lisäksi, kun se ei tykkää olla yksin kerrostalokämpässä kun olen päivät töissä. Naapurit ei tosin ole alun jälkeen valittanut sen möyryämisestä, itse asiassa en ole nähnyt tai kuullut yhtäkään naapuriani viimeisen puolen vuoden aikana.
Kyllä meillä on ja ei ole ollut mitään ongelmia :)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan lohikäärmeeni ihan terve? Sen liekki palaa sinisen eri sävyissä. Kaikissa satukirjoissa liekit on kuitenkin kelta- punaisia. Auttaisiko karamelliväri asiassa? Jos niin mihin sitä tulisi laittaa ruokaan , juomaan vai sieraimiin?
Sininen väri viittaa kuumempaan liekkiin. Onkohan sillä kuumetta? Tai onko asunnossa liian kuuma? Ehkä ilmastointilaite voisi auttaa?
Vain jos sinulla on ennestään jo haltioita ja menninkäisiä.
Lupa pitää kysyä ihan kaikista lemmikkieläimistä, muuten ei saa.
Mikähän on normaali lämpö ? Mittasin lohiksen kainalosta ja 63 astetta oli. Kyllähän asunnossa on hiukan saunamaiset olosuhteet kun lohis tohottaa vähän väliä sinistä liekkiä. Olemme pitäneet pakastinta koko ajan auki mutta emme kerkeä syömään ruokia ennen kuin ne pilaantuvat. Ovea ei uskalla avata näin metsäpalovaara- aluella.
Vierailija kirjoitti:
Menee nyt aavistuksen aiheen ohi. Mutta autoni haltija tykkää kuljetella lohikäärmettäni ihan mielellään. Hassun näköinen kun roikottaa kieltänsä ikkunasta. Siis lohikäärme, ei haltija. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin ottaa yhden lohikäärmeen Loch Nessin hirviön lisäksi, kun se ei tykkää olla yksin kerrostalokämpässä kun olen päivät töissä. Naapurit ei tosin ole alun jälkeen valittanut sen möyryämisestä, itse asiassa en ole nähnyt tai kuullut yhtäkään naapuriani viimeisen puolen vuoden aikana.
No toi ei ole kovin hyvä idea, toinen on lohikäärme eli vuoristojen ja ilman olento, Loch Nessin hirviö taas on vesieläin. Eivät sovi yhteen ollenkaan.
Lue nyt se aloittelijan opus "From Egg to Inferno: a Dragon-Keeper's Guide", taitaa olla jo suomennuskin ilmestynyt aikoja sitten.
Lohikäärmeillä esiintyy paljon häiriökäyttäytymistä. Meillä suli muovimatot kasaan kun meidän lohis hönki aina kuumasti ja pahin oli kun verhot syttyivät tuleen.. onneksi oli vaahtosammutin lähellä. Tuo kuuma hönkiminen on selvä merkki stressistä. Lohikäärme sai sitten uuden hyvän kodin jätteenpolttolaitokselta ja kuulema viihtyy hyvin.
Tulevatko lohhikset toimeen koirien kanssa? Entä teinien?
Olen pitkään harkinnut sellaisen ottamista mutta huolestuttaa nämä. Kertokaa te joilla kokemusta.
Meillä on vuokranantajan lupa pitää kotieläimiä, kunhan eivät tee tuhoja, esim.tapeteille. Ne pitäisi kyllä vaihtaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lohikäärmeillä esiintyy paljon häiriökäyttäytymistä. Meillä suli muovimatot kasaan kun meidän lohis hönki aina kuumasti ja pahin oli kun verhot syttyivät tuleen.. onneksi oli vaahtosammutin lähellä. Tuo kuuma hönkiminen on selvä merkki stressistä. Lohikäärme sai sitten uuden hyvän kodin jätteenpolttolaitokselta ja kuulema viihtyy hyvin.
Tiedän että kommenttini aiheuttaa nyt paljon ärtymystä, mutta pakko sanoa. Köyhien ei kannattaisi ottaa lohikäärmeitä. Iso kivitalo olisi paras koti. Muovimatot on kyllä niiiin ongelmien kerjäystä.
Kävelytin lohikäärmettäni eräänä päivänä ulkona . Se söi noin viisikymmentä kilometriä piennarta puhtaaksi. Nyt kaikki vain ulkoiluttamaan lohikäärmeitään teiden varsille, maisemat siistiytyvät ja me omistajat saamme maratoonarin kunnon.
Vierailija kirjoitti:
En suosittelisi lohikäärmettä haltiatalouteen.
Tulevathan ne hyvin toimeen ja niistä on toisilleen seuraa, mutta se jatkuva lässyttäminen elämän pyhyydestä ja ikiaikaisesta sielujen yhteydestä on pidemmän päälle rasittavaa kuunneltavaa. Eikä se tue mielekkäästi lohikäärmeen kasvatusta.
Tää on kyllä just tätä Sääntö-Suomea! Mitään ei saisi muka kotonaan tehdä. Meillä on kaksi 'lohkaria' ja asutaan Saksassa, kukaan ei ole kysynyt mitään. Parin talon päässä on outo nainen joka kasvattaa pikkukeijuja (lentää kaikki meidät pihaistutukset rikki) mutta en ole siitä mitään sanonut kun hän on kuitenkin ihan ystävällinen meille.
Ap:lle - ota vaan lohkari, hirmuisesti iloa niistä!
Ekaksi lohikäärmeeksi sopii hyvin kiinalainen lohis. Ovat aika hurjan näköisiä ja tykkäävät tanssia kulkueissa mutta pohjimmiltaan ovat oikein kilttejä. Tuovat lisäksi hyvää onnea, suosittelen. Eurooppalaiset lohikäärmeet ovat mielestäni arvaamattomia (joo alapeukkua varmaan tulee, mutta antakee anteeks!).
Kantsii kokeilla antaa närästyslääkettä iltaruuan kanssa. Ollaan annettu Rennie-paketti per ilta ja meillä on liekehtiminen vähentynyt tosi paljon, lähinnä tulee vaan kuumaa höyryä joka on ollut taas tosi kätevää lakanoiden silityksessä.
Minulla on lemmikinä lohikäärme. Kysykää vaikka Muumimammalta.
Se on minun oma lemmikki ja tykkää vain minusta. Se ei tykkää Nuuskamuikkusesta.
Uskokaa nyt jo perkele. Se lohikäärme tykkää minusta eikä Nuuskamuikkusesta.
Terveisin Muumipeikko
Mun mies sanoi, ettei saa, ja heitti minut pihalle.