Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun syysi ettet haluan lapsia(lainkaan, vielä)?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen työkyvytön nainen. Löytyy vakava fyysinen sairaus ja autismikirjon häiriö. En kykene kasvattamaan lasta, mutten sellaista koskaan ole halunnutkaan. Pääsyy on se, etten halua koskaan äidiksi, toiset syyt terveys ja talous. Miehenikään ei halua isäksi.

Vierailija
2/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen terveyden tila, näitä geenejä ei kannata laittaa eteenpäin..

Miksi muuten lasten hankkimattomuus pitää aina laittaa rahan tai vastuunpakoilun piikkiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työttömyys ja huoli taloudellisesta pärjäämisestä. Olen jo 34v joten ei enää ole varmaa raskautuakaan ?? ap

Vierailija
4/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä, miksi haluaisin lapsia.

Vierailija
5/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut sellaista fiilistä. Hieman ihmettelen sanaa vastuunpakoilu. Pitääkö lapsia sitten hankkia, jotta pääsisi näyttämään jotain vastuunkantoa? Mitä se edes tarkoittaa?

Vierailija
6/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, en halua olla äiti.

Vierailija
7/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus tulevasta. Minulla ja miehelläni on molemmilla ylemmät korkeakoulututkinnot ja silti ollaan molemmat pienipalkkaisissa, raskaissa töissä.

Vierailija
8/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala palkka

Vierailija
9/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspelko

Vierailija
10/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauspelko

Synnytyspelko (erityisesti tämä)

Vierailija
11/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten halua lapsia. Haluan niitä yhtä vähän kuin benjihypyn tekemistä tai etelämantereelle muuttamista tai silakkalaatikoa. Eli en lainkaan.

Muiden mukulat on ok, mutta omia en halua. 

Vierailija
12/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ekana pitäisi taata kaikille kunnon kivunlievitys synnytyksessä. Mulla synnytykset on sujuneet oikein hyvin, ei liikaa kipua ja jalkeilla touhuamassa jo parin tunnin päästä. Jälkivaivoja ei ole ollut minkäänlaisia.

Mutta olen saanut epiduraalin, joka todella vie kivun kokonaan. Kätilö yritti toisessa synnytyksessä naputtaa että en saisi epiduraalia, mutta sanoin vaan että nyt otan sen Kiitos! Asennekasvatus kätilöille kohdalleen, vieläkin ärsyttää.

Vierailija
13/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hoivaamisviettiä. Lapsi on kuitenkin elollinen olento, joka tarvitsee huolenpitoa, hellyyttä ja rakkautta. Mun hoivissani kuolee janoon  kaktuksetkin. 

Vierailija
14/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aiemmin rentun kanssa eikä siitä olisi ollut isäksi. Yli 3-kymppisenä olin useamman vuoden niin sairas, että raskaus olisi ollut iso riski itselleni ja lapselle (jos olisi syntynytkään) ja luultavasti en olisi fyysisen heikkouden vuoksi pystynyt huolehtimaan lapsesta, vaikka sopiva isäehdokas löytyikin. Epävarma taloustilanne myös vaikutti toissijaisesti. 4-kymppisenä tahaton lapsettomuus.

Vierailija
15/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla raskaana.

En halua synnyttää.

En halua huolehtia vauvasta.

En halua huolehtia taaperosta.

En halua huolehtia koululaisesta.

En halua huolehtia murrosikäisestä.

En halua huolehtia aikuisesta lapsesta.

En halua huolehtia lapsenlapsista.

Vierailija
16/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaanko siihen muuta syytä kuin että en halua? Jonakin aamuna ehkä herään ja koen ensimmäistä kertaa elämässäni sen tunteen, että haluan lapsen, mutta toistaiseksi en edes tiedä millainen se tunne on. Ehkä se on samanlainen tilanne kuin uskoontulo, että sitä on vaikeaa selittää ihmiselle, joka ei itse ole uskossa?

Vierailija
17/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yksittäistä syytä. En vain halua. En ole koskaan halunnut.

Vierailija
18/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista enkä suurimmasta osasta ihmisiä muutenkaan. Haluan asua yksin ja olla vastuussa vain itsestäni.

Vierailija
19/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtä, ei rahaa, olen ylipainoinen ja mulla on mahd perinnöllinen sairaus, jo sen takia olisi vastuutonta hankkia lapsia. Sairauteni takia tarvitsen kunnon yöunet joten jatkuva valvominen, ei kiitos. Ylipainon takia pelkään että kuolen synnytyksessä, toki laihduttaa voi (ja pitää jokatapauksessa) ennen sitä. Näiden ilkeiden ja huonosti kasvatettujen lasten takia pelkään myös etten itse saisi omista lapsista kasvatettua kunnollisia ja kohteliaita kansalaisia jotka kunnioittavat eläimiä, muita ihmisiä ja toisten omaisuutta.

Vierailija
20/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yh:ksi. Olen aina halunnut vähintään 4 lasta mutta iän karttuessa on ollut pakko todeta, että toiveeni ei taida toteutua. Olen nyt 30 eli kovin montaa en enää kerkeäisi saamaan vaikka miehen saisinkin nyt. Surullista, sillä olisin varmasti ollut hyvä äiti.