Mikä on sinun syysi ettet haluan lapsia(lainkaan, vielä)?
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707082200250611_u0.shtml
Raha vai vastuun otto?
Kommentit (43)
Raha. Olen 22-vuotias opiskelija. Ei mulla ole varaa elättää lasta. Tai ois, mutta ei se sille lapsellekaan ois kivaa. Valmistun 2020 ja toivon olevani vakitöissä viimeistään 2 vuoden päästä, mikä on tänä päivänä ehkä ihan utopistinen ajatus. Jos nyt saisin lapsen se ois kouluiässä (viivyttäis valmistumista) ennen, kuin mulla on varaa ostaa vaatteita muualta kuin kirppikseltä tai viedä sitä edes tivoliin. Tosi kiva lapsuus...
En erityisemmin pidä lapsista, niiden metelöinti laukaisee migreenikohtauksen. Lisäksi olen introvertti eli tarvitsen paljon omaa aikaa ja rauhallista oleilua. Myöskin endometrioosi aiheutti omat haasteensa mutta onneksi se hävisi vaihdevuosien aikaan. Onneksi olen jo liian vanha saamaan lapsia, kukaan ei enää utele miksi minulla ei niitä ole ja uskallan jo sanoa etten pidä lapsista tai perhe- elämästä. En ole katunut, enkä myöskään yksinäinen.
-en halua olla raskaana
-en varsinkaan halua synnyttää (tarkennuksena että en esimerkiksi pelkää kipua, vaan ajatus synnytyksestä on muuten vain täysin utopistinen ja vastenmielinen)
-en pidä erityisemmin lapsista
-väsyn heti lasten seurassa
-olen köyhä
-opiskelen vieläkin 27-vuotiaana enkä tiedä mitä haluan tehdä
-asun ulkomailla ja äitiys tarkoittaisi minulle täysin mieheni elätettäväksi joutumista
-hän ei siihen edes suostuisi